تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820213660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شيناواترا: پيش از برگزاري انتخابات تايلند كناره‌گيري نمي‌كنم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شيناواترا: پيش از برگزاري انتخابات تايلند كناره‌گيري نمي‌كنم
نخست‌وزير تايلند امروز (سه‌شنبه) با وجود درخواست‌هاي مخالفان مبني بر كناره‌گيري‌اش گفت، پيش از برگزاري انتخابات سراسري دوم فوريه سال 2014 ميلادي استعفا نمي‌دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، يينگلاك شيناواترا، نخست‌وزير تايلند يك روز پس از اعلام انتخابات زودهنگام و يك روز پس از آنكه رهبر مخالفان به تظاهرات گسترده 150 هزار نفري خود پايان داد، اين مساله را بيان كرد. رهبر مخالفان تاكيد مي‌كند كه جنبش وي در حال حاضر قدرت سياسي بسيار گسترده‌اي به دست آورده است.

پس از هفته‌ها اعتراضات گسترده مخالفان كه از يينگلاك خواسته‌اند تا قدرت را به يك "شوراي مردمي غيرمنتخب" واگذار كند، خيابان‌هاي بانكوك امروز آرام است.

يينگلاك شيناواترا امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس قانون اساسي من بايد به وظيفه خود به عنوان نخست‌وزير موقت دولت عمل كنم. من هم يك تايلندي هستم. شما از من مي‌خواهيد كه ديگر پا بر خاك تايلند نگذارم؟ در اين مدت تا جايي كه مي‌توانستم عقب‌نشيني كرده‌ام. من از شما مي‌خواهم كه منصفانه رفتار كنيد.

معترضان، يينگلاك شيناواترا را به خدمت به عنوان نماينده تاكسين شيناواترا، نخست‌وزير سابق تايلند متهم مي‌كنند. تاكسين در سال 2006 ميلادي توسط يك كودتاي نظامي از قدرت سرنگون شد و در حال حاضر براي اجتناب از زندان در تبعيد خودخواسته به سر مي‌برد. تاكسين، برادر يينگلاك شيناواترا، غول ارتباطات و يكي از ميلياردهاي تايلند به فساد محكوم شده اما به دليل سياست‌هاي حامي فقرايش همچنان نفوذ گسترده‌اي در تايلند دارد.

معترضان با اطلاعيه روز دوشنبه در رابطه با برگزاري انتخابات زودهنگام آرام نشده و گفتند، به دليل فساد نمي‌توانند در انتخابات پيروز شوند.

با اين حال پادشاه تايلند در حكمي دوم فوريه سال 2014 ميلادي را تاريخ برگزاري انتخابات سراسري اعلام و يينگلاك را به عنوان نخست‌وزير موقت تا آن زمان معرفي كرد.

سوتپ توئگسوبان، رهبر مخالفان تايلند گفت: يك نخست‌وزير جديد و يك شوراي مردمي غيرمنتخب كه هيچ پايه و اساسي در قانون اساسي ندارد در راستاي پايان فساد سياسي و جلوگيري از به قدرت رسيدن مجدد يينگلاك و برادرش فعاليت مي‌كند.

امروز يكي از تعطيلات رسمي در تايلند است و كارمندان دولتي كمي در محل كار حاضر شده‌اند.

انتهاي پيام

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن