تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819724614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درگيري فيزيكي در مجلس تركيه/ «كردستان» از متن بودجه ۲۰۱۴ حذف شد+عكس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: درگيري فيزيكي در مجلس تركيه/ «كردستان» از متن بودجه ۲۰۱۴ حذف شد+عكس
نمايندگان كُرد و ترك بر سر استفاده از عبارت كردستان تركيه در متن بودجه سال 2014 با هم درگير شدند و مجلس راي به حذف اين عبارت داد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از «كردپرس»، عصر ديروز در مجلس ملي تركيه و در اثناي تاييد نهايي متن بودجه سال 2014 اين كشور، نمانيدگان حزب راست افراطي حركت ملي به رهبري «دولت باغچلي»، به تصويب متن بودجه معترض شده و اعلام كردند از آن جايي كه عبارت «كردستان تركيه» در اين متن به كار رفته، اجازه نمي‌دهند بودجه تصويب شود.

آنها خواهان بررسي اين موضوع شدند و «صادق ياقوت» نايب رئيس مجلس و از نمايندگان حزب عدالت و توسعه، اين موضوع را به راي گذاشت و نمايندگان هر 3 حزب عدالت وتوسعه، جمهوري خلق و حركت ملي با اكثريت قاطع، راي به پاك شدن نام كردستان از متن بودجه و چاپ و صحافي مجدد كتابچه‌هاي متن بودجه دادند.

نمايندگان حزب صلح و دموكراسي (نزديك به پ.ك.ك) در اعتراض به اين اقدام، كرسي تريبون مجلس را به مدت چند دقيقه اشغال كردند و زماني كه «حلاجي اوغلو» از نمانيدگان افراطي حزب حركت ملي به سوي نمايندگان كُرد رفت، بين او و «ادريس بالوكَن» نماينده بينگُل و عضو هيئت ملاقات‌كننده با «اوجالان» درگيري فيزيكي به وجود آمد و فضاي مجلس ملي تركيه به مدت چند دقيقه متشنج شد.

نايب رئيس مجلس كه ناچار شد به مدت نيم ساعت نشست مجلس را تعطيل كند، در جمع‌بندي نهايي اعلام كرد كه واژه كردستان به طور رسمي از متن بودجه سال 2014 تركيه زدوده شده و به روال ساليان گذشته، به جاي آن عبارت جنوب شرقي تركيه به كار مي‌رود.

انتهاي پيام/ص

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن