تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819640536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار اشتباه بزرگ دررژيم غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: چهار اشتباه بزرگ دررژيم غذايي
رژيم گرفتن اين روز‌ها امري عادي شده است و هر كسي با كم كردن حجم غذا يا افزايش مدت زمان ورزش روزانه به دنبال كاهش هر چه بيشتر وزن است. اين درحالي است كه در اين ميان هركسي قصد دارد به اندازه خود كمك كرده و نكاتي را يادآور مي‌شود.

به گزارش سرويس سلامت خبرگزاري طبنا؛ يادآور شدن نكات و كمك كردن به فردي كه به دنبال كاهش وزن است امري پسنديد و كمكي بزرگ است اما گاهي اوقات ما ناخواسته نكاتي را مي‌گوييم كه خودمان از آن‌ها اطلاعي نداشته و در موردشان تحقيق نكرده‌ايم. در ميان نكاتي كه دهان به دهان مي‌چرخد و مقبوليت عام دارند تعدادي از هيچ ريشه علمي برخوردار نيستند و تنها فردي كه رژيم دارد را اذيت مي‌كند و شايد به بدن او آسيب‌هاي جدي نيز وارد كند. در ادامه مهم‌ترين اين نكات كه به اشتباه ميان مردم جا افتاده است را براي شما آورده‌ايم:

حذف ميان وعده‌ها

اولين و بزرگ‌ترين اشتباه براي فردي كه در رژيم است حذف كردن ميان وعده هاست. پزشكان هميشه توصيه مي‌كنند اگر به دنبال كاهش وزن اصولي هستيد بايد ميان وعده‌ها را سالم و پر انرژي انتخاب كنيد تا توانايي انجام كار روزانه را داشته باشيد و در عين حال خط رژيم شما نيز برهم نخورد. خوردن چند عدد آجيل خام يا يك كاسه ماست بهترين پيشنهادي است كه متخصصين پيشنهاد مي‌كنند.

شمردن كالري‌ها

يكي از روش‌هاي كاهش وزن كه اين روز‌ها طرفداران بسياري دارد شمارش كالري‌هاي مصرفي است. در اين روش يك سقف كالري انتخاب شده و رژيم گيرنده تنها بايد تا اين سقف غذا بخورد. اين روش شايد كارآمد باشد اما كاملا اشتباه است زيرا كالري موادي كه براي بدن لازم هستند نيز در اين شمارش آورده مي‌شوند. اگر روزانه يك سيب 50 كالري دار مي‌خوريد بايد بدانيد اين سيب براي بدن لازم است اما اگر همين 50 كالري در قالب يك ساندوچ وارد بدن شود مي‌تواند روند كاهش وزن را از بين ببرد. پس خوردن مواد مغذي و حاوي ويتامين هيچگاه در شمارش حساب نمي‌شوند.

ورزش باشكم خالي

عده‌اي فكر مي‌كنند اگر با شكم خالي به ورزش بروند بيشتر كالري سوزانده و زود‌تر لاغر خواهند شد اما بايد بدانيد كه ورزش كردن با شكم پر يا خالي هيچوقت روي سوختن كالري تاثير نمي‌گذارد و تنها چيزي كه ممكن است به لاغر شدن كمك كند و عضله سازي را افزايش دهد نخوردن چيز خاصي آن هم تنها سي دقيقه قبل از ورزش كردن است. اين باعث مي‌شود تا بدن شما انرژي داشته باشد.

كم خوري تا حد امكان

يكي از بد‌ترين پيشنهاداتي كه مي‌توان به يك نفر داد كم كردن كالري‌هاي ورودي تا حد امكان است. اين نكته را هميشه در ذهن داشته باشيد كه هيچ كسي از نخوردن لاغر نشده است بلكه از درست خوردن مي‌تواند لاغر شود. اگر كالري‌هاي ورودي را تا حد امكان كاهش دهيد ديگر بدن نمي‌تواند خود را با شرايط حاضر وفق داده و متابوليسم را كاهش مي‌دهد اين باعث مي‌شود تا سرعت كاهش وزن به طرز چشمگيري كاهش پيدا كند.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن