تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804246392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرو كردن پونز در پيشاني بدحجاب‌ها تا انكار امام زمان(عج)/ هاشمي پشت فرمان كمباين/ پشت‌پرده كنسرت‌هاي ايراني خارج‌نشينان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: فرو كردن پونز در پيشاني بدحجاب‌ها تا انكار امام زمان(عج)/ هاشمي پشت فرمان كمباين/ پشت‌پرده كنسرت‌هاي ايراني خارج‌نشينان
كداميك از نمايندگان مجلس يارانه دريافت نمي‌كنند، فرو كردن پونز در پيشاني بدحجاب‌ها تا انكار امام زمان(عج)، مقايسه پيام تسليت احمدي‌نژاد و روحاني براي چاوز و ماندلا، تظاهرات صدها مرغ مقابل پارلمان فرانسه، هاشمي پشت فرمان كمباين، پشت‌پرده كنسرت‌هاي ايراني خارج‌نشينان، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

بركناري از قدرت، هراس تازه نتانياهو

هاآرتص نوشت؛ تنها در يك هفته گذشته، سه تن از سياستمداران برجسته اسرائيلي از نتانياهو انتقاد كرده‌اند. اين موضوعي است كه به يكي از دغدغه‌هاي تازه وي تبديل شده است و بيم دارد توطئه‌اي پشت پرده درصدد بركناري وي باشد. ايهود اولمرت نخست وزير سابق اسراييل هفته گذشته آشكارا از عملكرد نتانياهو در مورد مساله هسته‌اي ايران انتقاد كرد و روز بعد "يائير لاپيد" وزير دارايي درباره همين موضوع از وي انتقاد كرد.

به گزارش جهان، اولمرت و لاپيد پيشينه دوستي زيادي با هم دارند و به نوعي هميشه پشتيبان يكديگر بوده‌اند، افزون بر اين دو، يووال ديسكين رئيس سابق شين بت (سازمان اطلاعات داخلي) كه از نظر حاميان نتانياهو جزو گروه اولمرت است، به موج اين حملات پيوست.

هاآرتص نتيجه‌گيري كرده است: افزايش موج انتقادهاي سياستمداران برجسته، "نتانياهو"، را به اين فكر برده است كه احتمالا برخي دست‌هاي پشت‌‌پرده مي‌خواهند زمينه را براي بركناري وي از سمت نخست‌وزير مهيا كنند. برخي كارشناسان بر اين باورند كه لاپيد دوست همپيمان اولمرت همراه ساير منتقدان دولت از جمله ميرداگان رئيس سابق موساد و ديگر چهره‌هاي امنيتي- نتانياهو را در انتخابات آينده به چالش خواهند كشيد.

هديه به نماينده‌ها؟ اصلاًحرفشم نزن!

كدام بهتر بود؟ هيلاري كلينتون يا جان كري

روزنامه لس‌آنجلس تايمز در گزارشي درباره وزراي خارجه كنوني و پيشين آمريكا نوشت؛ "جان كري" دومين گزينه اوباما براي وزارت خارجه آمريكا بعد از "سوزان رايس" بود، در عرض 10 ماه، جان كري ديپلماسي خود را مانند يك گردباد و تهاجمي آغاز كرد. وي به حصول يك توافق موقتي درباره برنامه هسته‌اي ايران كمك كرد. مذاكرات صلح اسرائيل و فلسطين را با هدف دستيابي به يك توافق در سال آينده آغاز كرد. وي همچنين تاريخي براي برگزاري مذاكرات براي پايان دادن به جنگ داخلي در سوريه تعيين كرد.

به گزارش فارس، در مقابل منتقدان معتقدند كه هواپيماي جان كري با هيجان به پرواز در مي‌آيد اما براي فرود آمدن چندان امن نيست. با اين وجود همين‌ها به جان كري اعتبار داده است. او برخلاف هيلاري كلينتون همتاي پيشين خود كه "خطرگريز" بود جرات خطر كردن دارد و "خطرپذير" است. كلينتون مايل بود تكاليف خود را بدون هرگونه اميدي براي پيشرفت و بدون مسئوليت به فرستاده‌هاي ويژه خود از جمله "ريچارد هالبروك" معاون او در امور افغانستان محول كند. اما جان كري همه را خودش و شخصا و شخصا بر عهده مي‌گيرد.

براساس اين گزارش، يكي از دلايل قياس ميان وزراي خارجه فعلي و قبلي آمريكا اين است؛ كري، كه اين هفته 70 ساله مي‌شود، مي‌داند كه اين آخرين ماموريت سياسي او در عرصه سياست در آمريكا است. برخلاف كلينتون او ديگر به فكر رقابت‌هاي انتخابات رياست جمهوري نيست و بزرگترين دستاورد هيلاري كلينتون احياي روابط با روسيه بود كه آن هم محقق نشد.

تجربه اين مترجم از انتشار آثارش در فيس‌بوك

احمد پوري مترجم و نويسنده‌اي است كه در فيس‌بوك حضوري فعال دارد و به گفته خودش، هر روز ترجمه‌اي در اين فضا منتشر مي‌كند و درباره علت انتشار آثارش در فيس‌بوك گفت: من در آغاز تصميم نگرفتم در اين فضا كارهايم را منتشر كنم، بلكه به اين دليل وارد فيس‌بوك شدم كه فكر مي‌كردم فيس‌بوك يك محيط مجازي بسيار خوب براي روبه‌رو شدن با ديگران و بيش‌تر با جوان‌هاست. بعد ديدم مي‌شود در اين فضا كارها را عرضه كرد و به‌سرعت بازخوردش را ديد.

پوري در گفتگو با ايسنا، با اشاره به اينكه وقتي كاري را در فيس‌بوك مي‌گذاريم، با فاصله كمي راجع به آن نظر مي‌آيد، يك پديده نوست كه مشوق من براي حضور در اين فضا بود، تصريح كرد: مي‌توان در فيس‌بوك كارهاي ديگري مثل گذاشتن نوشته جدي و بحث درباره آن هم انجام داد، هرچند من در اين فضا بيش‌تر شعر منتشر مي‌كنم، نه نوشته بلند. حالا ديگر معمولا هر روز يك ترجمه شعر در فيس‌بوك منتشر مي‌كنم.

او درباره بازخوردهايي كه در فضاي فيس‌بوك دريافت مي‌كند، اظهار كرد: بعضي اوقات واقعا نظرات جالب و متفاوتي دريافت مي‌كنم، اما متأسفانه فرهنگ خاص ما كه فرهنگ تعارف است، باعث مي‌شود كساني كه از كاري خوش‌شان مي‌آيد، راحت نظر بدهند، اما به دليل جو غيردموكراتيك كه وجود دارد، كسي كه از كاري خوشش نمي‌آيد، فكر مي‌كند اگر نظر منفي بنويسند، يا من ناراحت مي‌شوم و يا كساني كه خوش‌شان آمده، واكنش منفي نشان مي‌دهند، اما من از همين تريبون اعلام مي‌كنم كه دوستان عزيز، من اين‌طور نيستم.

چرا ارتش سوريه مناره‌هاي مساجد را هدف قرار مي‌دهد؟

ارتش سوريه به كرات مناره‌هاي مساجد را در مناطقي كه مخالفان(تروريست‌ها) در آنجا حضور دارند را مورد هدف مستقيم قرار مي‌دهند. مناره‌هاي مساجد يكي از محل‌هاي استقرار تك‌تيراندازهاي مخالفين است كه به علت بلند بودن آنها، تسلط وسيعي به آنها مي‌دهد.

به گزارش پارسينه، بر اين اساس ارتش سوريه با تخريب اين مناره‌ها درصدد جلوگيري از حضور تك‌تيراندازها در آن محل است.

نيمي از فرانسوي‌ها كارهاي اولاند را تأييد نمي‌كنند

نتايج تازه‌ترين نظرسنجي صورت گرفته در فرانسه نشان مي‌دهد كه اكثر فرانسوي‌ها رئيس‌جمهوري كشورشان را فردي "ناعادل"، "ضعيف" و "حزبي" مي‌دانند و نيمي از فرانسوي‌ها هيچ يك از كارهاي وي را تأييد نمي‌كنند.

به گزارش ايسنا، اين نظرسنجي كه توسط موسسه پولينگ ووكس صورت گرفت، حاكي از آن است كه 53 درصد از مردم فرانسه بر اين عقيده‌اند كه فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهوري كشورشان از زمان به قدرت رسيدن در 2012، با سياست‌ها و اقدامات خود به همه آن‌ها ثابت كرده كه فردي "ناعادل" است. 76 درصد اولاند را فردي "ضعيف" و تنها 20 درصد از آن‌ها وي را فردي "قوي" مي‌پندارند.

90 درصد از طرفداران جناح راست فرانسه اولاند را فردي ضعيف مي‌دانند و 59 درصد از طرفداران جناح چپ نيز همين عقيده را درباره رئيس‌جمهوري كشورشان دارند، به گزارش خبرگزاري فرانسه، زماني كه در اين نظرسنجي از فرانسوي‌ها پرسيده شد چه بخشي از كارنامه يك و نيم ساله اولاند را بيشتر دوست دارند، 47 درصد از آن‌ها پاسخ دادند كه هيچ يك از كارهاي وي را دوست ندارند. فقط 13 درصد از آن‌ها سياست خارجي اولاند و9 درصد نيز ازدواج همجنس‌گرايان را مطرح كردند.

روز جهاني مبارزه با فساد در جاكارتا اندونزي

عصرايران نوشت: امضاي بنر يادبود در رالي ماشين براي پاول واكر هنرپيشه مشهور آمريكا كه هفته گذشته در اثر تصادف رانندگي درگذشت (كاليفرنيا)

خبرنگاران در حال مخابره گزارش‌هاي لحظه به لحظه درباره مرگ ماندلا از شهر ژوهانسبورگ

روز جهاني مبارزه با فساد در جاكارتا اندونزي

تفنگداران دريايي آمريكا در يك كمپ نظامي در كابل

تسليت مراجع براي مرحوم ارسنجاني و ماجراي فرار هاشمي از روستا

محسن فروردين در صفحه شخصي خود نوشت: تقريبا تمام مراجع تقليد معروف درگذشت آيت‌الله حسيني ارسنجاني رو تسليت گفتند، سه روز عزاي عمومي در فسا اعلام شده آقاي هاشمي هم تسليت گفتند. آيت‌الله ارسنجاني كم كسي نبودند چه از نظر علمي چه از نظر مبارزاتي و چه از نظر وزن سياسي و اين عضو پيشين مجلس خبرگان را تقريبا هر فعال سياسي اصلاح‌طلب استان فارس مي‌شناسد.

به گزارش آينده، حالا كه پيام تسليت هاشمي رفسنجاني را ديدم به ياد نقل قولي از آيت‌الله ارسنجاني افتادم كه ظاهرا زماني كه هاشمي تازه طلبه شده بوده براي تبليغ به روستايي در اطراف فسا به نام قره بلاغ مي‌آيد اما مردم روستا هاشمي را راه نمي‌دهند و با سنگ به او حمله مي‌كنند.

آيت‌الله هاشمي هم فرار را به قرار ترجيح مي‌دهد و به بيت آيت‌الله ارسنجاني پناه مي‌آورد. شرح ما وقع و حال و احوال هاشمي در اين بين هميشه نقل شيرين خاطرات حاج آقا بود كه با اين پيام آقاي هاشمي معلوم شد ماجراي آن روز حسابي در خاطر هاشمي هم مانده است.

ركوردهايي كه روحاني شكست

آذر ماه را ماه "بودجه" مي‌نامند و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي انتظار ارائه بودجه از سوي دولت را مي‌كشند. براساس آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، قوه مجريه مكلف است لايحه بودجه هر سال را تا ۱۵ آذر سال قبل به مجلس ارسال كند. رئيس‌جمهور روحاني 2 روز بعد از موعد قانوني راهي مجلس شد تا از كليات لايحه بودجه ارائه‌شده به مجلس دفاع كند.

نامه‌نيوز نوشت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي نيز كه در دوران احمدي‌نژاد هيچگاه با چنين برخوردي از سوي دولت در زمينه بودجه روبه‌رو نشده بودند از اين حركت رئيس دولت يازدهم استقبال كردند.

در جدول زير مي‌توانيد تاخيرهاي بودجه‌اي احمدي‌نژاد را مشاهده كنيد:

تاريخ تحويل به مجلس توسط احمدي‌نژاد

تاخير در تحويل

25 دي 84

40 روز

1 بهمن 85

46 روز

17 دي 86

32 روز

8 بهمن 87

53 روز

4 بهمن 88

50 روز

1 اسفند 89

75 روز

12 بهمن 90

57 روز

9 اسفند 91

84 روز

اما اين اولين ركورد تازه روحاني نيست و او پيش از اين نشان داده است كه دوست دارد ركوردهايي را در تاريخ جمهوري اسلامي به نام خود ثبت كند. اولين حركت او، معرفي كابينه يازدهم در روز تحليف در مجلس شوراي اسلامي بود، ركورد ديگري كه دولت روحاني در 100 روز ابتدايي دولت خود شكست، معرفي 4 وزير براي وزارتخانه ورزش و امور جوانان بود.

گفت‌وگوي تلفني با رئيس‌جمهور آمريكا كه براي اولين بار در تاريخ 35 ساله جمهوري اسلامي اتفاق افتاده بود، ديگر كار روحاني در 100 روزه اول خود بود.

دستگيري دو توريست ترك به خاطر دادن "سلام هيتلري"

دو توريست ترك تبار 22 ساله در مقابل اردوگاه آشويتس لهستان به خاطر دادن "سلام هيتلري" دستگير شدند. سي ان ان ترك نوشت: اين دو توريست ترك‌تبار كه يكي از آن‌ها دختر و ديگري پسر است، در شهر بوداپست مجارستان تحصيل مي‌كنند.

به گزارش عصرايران، به آن‌ها براي بازديد از اردوگاه - موزه آشويتس به لهستان رفته بودند و در مقابل اين اردوگاه در حالي كه دستهاي خود را به نشانه سلام بالا نگه داشته بودند مشغول عكسبرداري از يكديگر بودند، كه از سوي پليس لهستان دستگير شدند.

انتظار مي‌رود در صورت محاكمه، مجازات 2 سال زندان در انتظار اين دو دانشجوي تركيه‌اي باشد.
در لهستان سلام هيتلري در ملاءعام و ابراز نشان‌ها و نمادهاي دوران آلمان نازي جرم محسوب مي‌شود.

سيد حسن نصرالله با پوششي متفاوت

جام/ تصويري منتشر نشده از رهبر حزب‌الله لبنان را منتشر كرد.

فروكردن پونز در پيشاني بدحجاب‌ها تا انكار امام زمان(عج)

فارس نوشت: اكبر گنجي كه اين روزها با ژست‌هاي دموكراسي‌خواهي مشغول بردن جايزه‌هاي سياسي غربي است، روزگاري در لباس يك انقلابي، دختران بدحجاب را مجازات خياباني مي‌كرد. همين گنجي پس از پناهندگي، وجود امام زمان(عج) را منكر مي‌شود و قرآن را كلام خدا نمي‌داند.

مقايسه پيام تسليت احمدي‌نژاد و روحاني براي چاوز و ماندلا!

ارسال پيام تسليت براي در گذشت مقامات كشورها در عرصه بين‌المللي يك امر ديپلماتيك و كاملا معمولي و لازم است اما ادبيات بكار گرفته شده در اين كار بايستي بر پايه و اساس همان ديپلماتيك و با اصول و قوانين سياسي و رعايت ادبيات نوشتاري و گفتاري خاص باشد. آقاي احمدي‌نژاد با اين ادبيات نه سياسي بودن و ديپلماتيك بودن پيام را رساند و نه غمگين بودن يك نفر با ازدست دادن دوست، يار و برادر خود را رسانيد.

الف نوشت: وقتي ياد پيام آقاي احمدي‌نژاد در مرگ هوگو چاوز رئيس‌جمهور ونزئولا مي‌افتم ناخدآگاه جملاتش تداعي مي‌شود: هوگو چاوز نامي آشنا براي همه ملت‌هاست. نام او يادآور زلال پاكي و مهرباني، شجاعت، پايمردي، عشق به مردم و فداكاري و تلاش بي‌وقفه براي خدمت به مردم به ويژه محرومين و زخم خوردگان از استعمار و استكبار است.

..... هوگو چاوز نماد و ميراث‌دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابيون در تاريخ پرافتخار و البته غم‌بار آمريكاي لاتين و تجلي روح آزادگي مردم مظلوم اين ديار و همه ملت‌هاي تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماري و عدالت‌طلبانه و طلايه‌دار دوستي بين ملت‌ها است.

......... هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادي زنده است. او زنده است تا ايمان و پاكي و انسانيت زنده است. او زنده است تا ملت‌ها زنده‌اند و براي استقرار استقلال و مهرباني و عدالت تلاش مي كنند. ترديد ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسيح (ع) و تنها باقيمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشري را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهرباني و كمال ياري خواهد كرد.

۱۴ اذر مصادف بود با در گذشت يكي از انقلابي‌ترين افراد سياهپوست، نلسون ماندلا؛ اما در پيام آقاي روحاني چه نكته‌اي نبود كه جامعه و مراجع تقليد و نمايندگان مردم را ناراحت نكرد.

نلسون ماندلا به آزادي و برابري انسان‌ها نه تنها در كشورش آفريقاي جنوبي بلكه در پهنه جهان، باور شك ناپذيري داشت و در اين باور راستين هيچگاه به خود ترديد راه نداد. او در اين راه پر فراز و نشيب و سراسر رنج، با تحمل آوارگي، دوري از خانه و خانواده و زندان‌هاي طويل‌المدت) راه طولاني آزادي را شكوهمندانه معنا بخشيد.

امروز ما نه فقط شاهد نتايج سياست‌هاي خردمندانه او در يكدلي نژادها و يكرنگي رنگ‌هاي مختلف در تلاش براي ساختن آفريقاي جنوبي هستيم، بلكه آثار گرانسنگ اين زندگي پراميد و نشاط را در كل قاره آفريقا براي كسب آزادي و برابري و زدودن آثار شوم به جا مانده از دوران استعمار و استثمار و دميدن تدبير در حيات مردم مي توان نظاره كرد.

پس از خبري از بازگشت و رجوع نبود، خبري شهيد خواندن ماندلا نبود. عرصه بين‌المللي جاي عرض‌ اندام ديپلماتيك و سياست آينده‌نگري بر پايه ابراز قدرتمندي با برقراري ارتباط همه جانبه با تمام دنيا است.

معترضان اوكرايني مجسمه لنين را به زير كشيدند

تظاهركنندگان اوكرايني مجسمه ولاديمير لنين، رهبر شوروي سابق را در ميداني در مركز پايتخت اين كشور سرنگون كردند، اين افراد پرچم حزب ملي‌گراي آزادي اوكراين را به اهتزاز درآورده و گلوله‌هاي منور پرتاب كردند.

به گزارش ايسنا، ملي‌گرايان اوكرايني از لنين كه پايه‌گذار اتحاد شوروي سابق محسوب مي‌شود، تنفر دارند و معترضان اوكرايني درحالي كه در اطراف مجسمه لنين در ميدان "بسارابايا" تجمع كرده بودند، با تبر بقاياي اين بناي تاريخي را كه روي زمين افتاده بود، تكه تكه كردند.

اين مجسمه از سنگ گرانيت قرمز رنگ ساخته شده بود و براي ‌نخستين‌بار در دسامبر 1946 پس از پايان جنگ جهاني دوم نصب شد كه در همين رابطه آندري شوشنكو، از نمايندگان برجسته مخالف دولت اوكراين مدعي شد: سرنگوني مجسمه لنين ابتكار رهبران مخالفان در ميدان استقلال نبوده است و مي‌توانيم بگوييم كه مردم خودشان چنين اقدامي را به صورت خودجوش انجام دادند.

تغيير سياست ضداسرائيلي ايران هم در مذاكرات 1+5 بيايد!

رويترز نوشت: بنيامين نتانياهو نخست‌وزير اسرائيل از آمريكا و قدرت‌هاي جهاني خواست در چارچوب مذاكرات هسته‌اي با ايران، از اين كشور بخواهند سياست‌هاي ضداسرائيلي‌اش را تغيير دهد. نتانياهو سياست‌هاي ضداسرائيلي ايران را سياست "نسل كشي" توصيف كرد.

به گزارش عصرايران، وي همچنين از جامعه جهاني خواست در برابر مقاصد و نيت ايران هوشيار و محتاط باشد. او ضمن ابراز ترديد دوباره در توافق هسته‌اي ژنو ميان ايران و گروه 1+5 اظهار داشت: توافق نهايي با ايران بايد قدرت نظامي هسته‌اي ايران را نابود كند. او كه از طريق ماهواره، از شهر قدس براي حاضران در نشست سياست خارجي در واشنگتن سخنراني مي‌كرد مدعي شد: ايران به صورت خطرناكي به كسب بمب اتمي نزديك مي‌شود. اغلب حاضران در اين نشست، تاييد كننده سياست‌هاي اسرائيل هستند.

نخست وزير اسرائيل ضمن تاكيد بر همپيماني با آمريكا اما وجود اختلاف نظر با باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا درباره ايران را تاييد كرد و گفت: راه حل ديپلماتيك براي مسئله هسته‌اي ايران بهتر است اما كاربرد تهديدات جدي نظامي و تحريم‌هاي سختگيرانه براي موفقيت ديپلماسي ضروري است.

كداميك از نمايندگان مجلس يارانه دريافت نمي‌كنند؟

بحث حذف يارانه اقشار پردرآمد جامعه هنوز در بودجه 93 مطرح است و به نظر مي‌رسد با توجه به بار مالي پرداخت يارانه به تمامي متقاضيان و تأكيد برخي از نمايندگان بر اين اقدام مجدداً شاهد پرداختن به اين مسئله در زمان بررسي لايحه بودجه 93 خواهيم بود.

به گزارش فارس، حال به سراغ وكلاي ملت رفتيم تا از آن‌ها جويا شويم كه آيا يارانه دريافت مي‌كنند يا نه؟ و در صورت دريافت، تمايلي براي حذف داوطلبانه اسم خود از ليست يارانه‌بگيران دارند؟ و در نهايت چه توصيه‌اي به اقشار پر درآمد دارند؟

ام و حوزه انتخابيه وضعيت يارانه توضيحات
غلامعلي حدادعادل (تهران) دريافتم نمي‌كنم

بهتر است اقشاري كه نياز واقعي به گرفتن يارانه ندارند از دريافت يارانه به صورت داوطلبانه انصراف دهند تا صرفه‌جويي‌ها براي توسعه كشور هزينه شود.

الياس نادران (تهران) دريافت نمي‌كنم

معتقدم جزء گروه يارانه‌بگيران نيستم؛ عده‌اي تصورشان اين است كه بايد اين حق را گرفته و خودشان بين فقرا توزيع كنند اما اين حقي است كه دولت خود بايد آن را تقسيم كند. بنابراين افرادي كه داراي تمكن مالي هستند نبايد اين يارانه را دريافت كنند.

مسعود پزشكيان (تبريز) دريافت نمي‌كنم

قانون بايد به صورتي باشد كه يارانه را در اختيار نيازمندان قرار دهد. مجري نبايد يارانه را به افرادي كه نيازمند نيستند بدهد تا شاهد باشيم برخي نيازمندان دچار مشكلاتي شوند. در واقع ما هدفمندي را دنبال نكرده‌ايم و فقط پول پخش كرده‌ايم.

حسين مظفر (تهران) دريافت مي‌كنم

علت ثبت نام نه براي پول بود بلكه زماني رئيس‌جمهور وقت خواهش كرد كه افراد شركت كنند. من آن زمان نمي‌دانستم براي يارانه ثبت مي‌كنم. هر زمان قطع شود من استقبال مي‌كنم. دولت بايد اسامي پردرآمدها را از ليست يارانه‌بگيران حذف كند.

مصطفي رحماندوست (تهران) دريافت نمي‌كنم

اقشار پردرآمد به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند.

عليرضا سليمي (محلات) دريافت نمي‌كنم

اقشار پردرآمد از دريافت يارانه انصراف دهند تا يارانه به اقشار ضعيف‌تر تعلق گيرد.

محمد اسماعيل كوثري (تهران) دريافت نمي‌كنم

اقشار پر درآمد از دريافت يارانه انصراف بدهند.

اميرحسين قاضي‌زاده هاشمي (تهران) دريافت نمي‌كنم

هدف از يارانه اين بود كه اقشار كم‌درآمد مقابل تغييرات قيمت بتوانند با مبلغ پول يارانه برخي هزينه‌ها را جبران كنند. در اين بين افرادي هستند كه تغييرات قيمت تأثيري در زندگي آنان ندارد پس بهتر است آنها يارانه دريافت نكنند.

غلامرضا كاتب (گرمسار) دريافت مي‌كنم

«آماده انصراف از دريافت يارانه هستم»

بهترين راه براي اقشار پردرآمد اعلام انصراف از دريافت يارانه است.

غلامرضا تاج‌گردون (گچساران) دريافت مي‌كنم

«كارتم را به يك خانواده فقير داده‌ام»

اگر بتوان مكانيزمي طراحي كرد كه يارانه به اقشار پردرآمد پرداخت نشود بهتر است.

نادر قاضي‌پور (اروميه) دريافت نمي‌كنم

اقشار پردرآمد به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند تا بتوان اين پول را به مردم مستضعف داد.

احمدرضا دستغيب (شيراز) دريافت نمي‌كنم

يارانه فرصتي براي اقشار كم درآمد جامعه است و اگر در چنين شرايطي پردرآمدها به صورت داوطلبانه انصراف دهند شرايط براي توجه به طبقات جامعه فراهم مي‌شود البته اگر اقشار پردرآمد انصراف ندهند وظيفه حكومت است تصميمي در اينباره اتخاذ كند.

مرتضي آقاتهراني (تهران) دريافت نمي‌كنم

دريافت يارانه از سوي اقشار پردرآمد اشتباه است و بهتر است پردرآمدها اجازه دهند يارانه به كم‌درآمدها پرداخت شود.

محمدحسين فرهنگي (تبريز) دريافت نمي‌كنم

راه‌هاي روشني براي به دست آوردن درآمدهاي بالا وجود دارد و مي‌توان بدون نگران كردن اقشار ضعيف يارانه پردرآمدها را به مرور قطع كرد.

محمدعلي بزرگواري (كهگيلويه) دريافت نمي‌كنم

آنهايي كه مي‌توانند مخارج خود را با درآمدشان تأمين كنند به صورت داوطلبانه يارانه نگيرند تا دولت بتواند اين پول را در كارهاي عمراني و زيرساختي هزينه كند.

عبدالوحيد فياضي (نور و محمودآباد) دريافت مي‌كنم

مي‌خواهم به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه اعلام انصراف كنم بهتر است اقشار پردرآمد هم داوطلبانه از دريافت يارانه اعلام انصراف كنند.

كمال‌الدين پيرمؤذن (اردبيل) دريافت مي‌كنم

به دنبال اعلام انصراف از دريافت يارانه هستم اقشار پر درآمد هم با اعلام انصراف داوطلبانه اجازه دهند اين پول‌ها توسط دولت به سمت توليد برود.

اميرعباس سلطاني (بروجن) دريافت نمي‌كنم

اقشار پردرآمد با يك از خود گذشتگي و به خاطر اقشار آسيب‌پذير به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند.

اللهيار ملك‌شاهي (كوهدشت) دريافت نمي‌كنم

كساني كه نياز ندارند يا نياز كمتري دارند يارانه نگيرند تا در توسعه كشور به كار گرفته شود.

عليرضا محجوب (تهران) دريافت نمي‌كنم

اقشار پردرآمد و ثروتمندان به صورت داوطلبانه انصراف دهند.

اسماعيل جليلي (مسجدسليمان) دريافت نمي‌كنم

انتظار مي‌رود اقشار پردرآمد به نفع اقشار آسيب‌پذير به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند.

ايرج نديمي (لاهيجان) دريافت نمي‌كنم

هيچ پردرآمدي به يارانه احتياج ندارد. پس بهتر است دريافت نكند.

زهره طبيب‌زاده (تهران)

دريافت نمي‌كنم

«سرپرست خانواده دريافت نمي‌كند»

پردرآمدها با توجه به شرايط اقتصادي به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف دهند.

علي‌اصغر زارعي (تهران) دريافت نمي‌كنم

اقشار پردرآمد با توجه به شرايط كشور از دريافت يارانه انصراف دهند تا بتوان اين مبالغ را به فقرا داد.

عزت‌الله يوسفيان‌ملا (آمل) دريافت نمي‌كنم

اين وجوه اسمش يارانه است، نه حقوق و نه مزايا؛ يارانه را كسي مي‌گيرد كه نيازمند است و آنهايي كه نيازمند نيستند بهتر است يارانه نگيرند.

سيدمحمود نبويان (تهران) دريافت مي‌كنم

«به دنبال انصراف از دريافت يارانه هستم»

در همان زمان به دولت احمدي‌نژاد هم گفتم كه شما بايد يارانه بخشي از جامعه (ثروتمندان) را قطع كنيد. راه براي قطع كردن هست اما بايد دقت لازم اين كار را دنبال كرد.

قاسم جعفري (بجنورد) دريافت نمي‌كنم

دولت و مجلس بايد چند دهك بالا و پردرآمد را حذف كنند تا بتوان مبالغ صرفه‌جويي را براي كشور هزينه كرد.

فقر در اسرائيل در سطح بالايي قرار دارد

شبكه خبري الميادين، نوشت: سازمان همكاري‌هاي اقتصادي اعلام كرده است كه فقر در اسرائيل با وجود اقتصاد قوي اين رژيم در سطح بالايي قرار دارد و اسرائيل بيشتر هزينه‌هاي خود را صرف پروژه‌هاي نظامي مي‌كند.

به گزارش فارس، اين رژيم بعد از اينكه سپر دفاع موشكيش در برابر موشك‌هاي مقاومت اسلامي فلسطين شكست خورد هزينه‌هاي هنگفتي براي جايگزيني اين سپر دفاع موشكي انجام داده است.

كتاب هاي شيعي در مالزي مميزي مي‌شود

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاري رسمي مالزي (برناما)، "احمد زاهد حميدي" وزير كشور مالزي در آيين رونمايي از دو كتاب در كوالالامپور پايتخت اقتصادي مالزي گفت: نهادهاي مسوول محتواي كتاب‌هاي جديد "فيصل تهراني" را بررسي مي‌كنند و در صورتي كه محتواي آن‌ها تبليغ براي مذهب تشيع نباشد، دستور انتشار آن‌ها را صادر خواهد كرد.

به گزارش ايرنا، "فيصل تهراني" نويسنده اهل سنت مالزيايي است كه كتاب‌هاي مختلفي در حوزه‌هاي ديني و ضرورت وحدت ميان شيعيان و سني‌ها منتشر كرده است و "حادثه كربلا" موضوع يكي از كتاب‌هاي اين نويسنده مالايي است و كتاب ديگر وي نيز شامل مجموعه‌اي از اشعار است.

پيش از اين محتواي دو رمان ديگر "فيصل تهراني" به دليل آنكه از منظر نهادهاي بررسي كننده تبليغ مذهب تشيع بود، اجازه انتشار نيافت. وزير كشور مالزي همچنين گفت دولت به هيچ سازماني كه در تعارض با هماهنگي مذهبي و نژادي در مالزي باشد، اجازه تاسيس و فعاليت نمي‌دهد و اجازه نمي‌دهيم، انجمن شيعيان در مالزي تاسيس شود، زيرا اين انجمن در تعارض با اتحاد ميان مسلمانان است.

ناصرالدين شاه در دوران جواني/ نوانديش

تظاهرات صدها مرغ مقابل پارلمان فرانسه

ابتكار مخالفان ازدواج همجنس‌بازان در فرانسه، براي پليس اين كشور دردسرساز شد.

تابناك به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم نوشت: فعالان فرانسوي 450 مرغ را براي ابراز مخالفت خود مقابل پارلمان فرانسه جمع كردند. تلاش نيروهاي پليس فرانسه براي جمع‌آوري مرغ‌ها به صحنه‌هاي تعقيب و گريز جالبي تبديل شد و دست كم 2 مرغ نيز در جريان اين تعقيب و گريز زير خودروهاي پليس له شدند.

هاشمي پشت فرمان كمباين! /جام

پشت پرده كنسرت‌هاي ايراني خارج‌نشينان

شاهد بوده‌ايم برخي از كساني كه به قصد ادامه تحصيل به خارج از كشور به خصوص كشورهايي اروپايي و آمريكا مهاجرت مي‌كنند در دام گروهك‌ها و جريان‌هاي ضدانقلاب مي‌افتند كه دليل عمده آن ناآگاهي و عدم شناخت كافي از فعاليت‌ها و اهداف اين گروه‌ها است.

به گزارش بولتن‌نيوز،‌ چند روز قبل نيز كنسرت فرامز اصلاني در تورنتوي ايتاليا برگزار شد كه از بيش از آنكه هدف اين برنامه صرفا اجراي يك كنسرت باشد، اهداف سياسي داشت. در همين زمينه يكي از دانشجويان حاضر در اين كنسرت در يادداشتي كه براي"بولتن نيوز" ارسال كرده است، به حضور مسيح علي‌نژاد جاسوس خبرنگارنماي ضدانقلاب در پشت صحنه آن اشاره كرده است.

متن اين يادداشت در ادامه آمده است: من دانشجوي سال آخر رشته مهندسي مكانيك دانشگاه پلي تكنيك تورين ايتاليا هستم و دانشجويان ايراني زيادي در آن مشغول به تحصيل هستند و به دليل وجود تعداد زيادي ايراني در اين شهر چندين انجمن وجود دارند كه همگي آن‌ها ادعاي غيرسياسي بودن و فرهنگي بودن دارند.

هفته گذشته كنسرت يكي از خواننده‌هاي پاپ ايراني در اين شهر توسط يكي از اين انجمن‌ها به اسم "انجمن ترنج" برگزار شد، اين انجمن ادعا دارد به خط قرمزهاي سياسي جمهوري اسلامي ايران پايبند است و با همين حربه جوانان و دانشجوها را جذب مي‌كند. من هم مثل خيلي از دانشجوهاي ايراني ديگر در آن شركت كردم البته با احتياط بسيار، به دليل اينكه من خانواده نسبتا مذهبي دارم و به هيچ وجه مايل نيستند تا من در يك برنامه نامناسب يا سياسي و ضد انقلاب شركت كنم.

از زماني كه من وارد سالن كنسرت شدم فضاي عجيب آن توجهم را جلب كرد، در جلوي در كنسرت يك سي دي توزيع مي‌شد به اسم، كشته‌شدگان انتخابات 88 كاري از سيامك آرام و مسيح علي‌نژاد (آن هم به صورت مجاني، به تعداد بسيار بالا هم تكثير شده بود) و در كنسرت مدام شعارهاي سياسي داده مي‌شد.

اما نكته اي كه بسيار جالب توجه بود اين بود كه در پايان كنسرت براي خانم مسيح علي‌نژاد اتاقي ترتيب داده شده بود كه دانشجويان بتوانند با ايشان عكس يادگاري بياندازند بسياري از دانشجويان هم او را نمي‌شناختند و او را اينطور معرفي مي‌كردند كه ايشان مشغول فعاليت‌هاي حقوق بشري براي ايران است و به كمك دانشجويان ساكن خارج از كشور احتياج دارد.

نكته جالب‌تر اينكه بعد از گرفتن عكس با ايشان از دانشجوها پرسيده مي‌شد اگر تمايل به همكاري با ايشان در امور خبرنگاري را دارند مي‌توانند به "فيسبوك ترنج" ميل بزنند و اعلام كنند تا در مراحل بعدي با ايشان از طرف خانم علي‌نژاد و همكارشان خانم آزاده اسدي تماس گرفته شود. در واقع كنسرت بهانه‌اي براي جذب نيرو براي يك خبرنگار ضد انقلاب خانم علي‌نژاد بود و اين انجمن به راحتي با شعارهاي فرهنگي اقدام به جذب نيروي سياسي براي ضد انقلاب مي‌كند.

خاتمي دفتر يادبود نلسون ماندلا را امضا كرد

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در سفارت كشور آفريقاي جنوبي در تهران، دفتر يادبود نلسون ماندلا را امضا كرد.

به گزارش صراط، خاتمي پس از نوشتن يادداشت خود در دفتر يادبود نلسون ماندلا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه "آيا براي شركت در مراسم يادبود ماندلا به آفريقاي جنوبي سفر خواهيد كرد يا خير؟" گفت: هنوز تكليف اين سفر مشخص نشده و ما در حال بررسي هستيم و هنوز تصميمي در اين‌باره نگرفته‌ايم. من به دنبال لجبازي نيستم، اما هنوز برنامه سفر منتفي نشده است.

مدودف هم "آيفون" را تحريم كرد

نماينده محافظه كار مجلس روسيه مي‌گويد: ابزار شناسايي اثر انگشت بر روي اين تلفن‌ها مي‌تواند مورد استفاده سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا قرار گيرد، نمايندگان مجلس روسيه خواستار عدم استفاده مقامات روسي از تلفن‌هاي همراه "آيفون" و استفاده گوشي‌هاي روسي "يوتا فون" شدند.

به گزارش آفتاب، ديميتري مدودف نخست‌وزير روسيه كه يكي از طرفداران اپل است نيز استفاده از تلفن روسي "يوتا فون" را آغاز كرده است. تلفن يوتا فون با صفحه تمام رنگي ال سي دي در دو رنگ سفيد و سياه توسط شركت يوتا ساخته شده است.

مناظره آنلاين دانشجويي در شبكه اجتماعي افسران

مناظره‌اي با حضور دبير سابق انجمن اسلامي و دبير سابق جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با موضوع رسالت و نقش‌هاي دانشجوي تراز انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود.

سايت افسران نوشت: امروز يكشنبه مناظره‌اي با حضور حسين حميدي دبير سابق انجمن اسلامي دانشگاه تهران و هادي اميدي‌فر دبير سابق جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران با موضوع رسالت و نقش‌هاي دانشجوي تراز انقلاب اسلامي در شبكه افسران برگزار و به صورت زنده پخش مي گردد.

به گزارش انقلاب نيوز، شبكه تلويزيون اينترنتي آرمان زير مجموعه شبكه خبري اجتماعي افسران در راستاي بصيرت افزايي، از شبكه تلويزيون اينترنتي آرمان به صورت زنده پخش كرد.
انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن