تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت كردن به ولايت عاقبتي جز كشته شدن ولي زمان ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پشت كردن به ولايت عاقبتي جز كشته شدن ولي زمان ندارد
امام جمعه مشهد با بيان اين كه درس اربعين اين است كه پشت كردن به ولايت نتيجه اي جز كشته شدن ولي زمان ندارد، گفت: تمام جريان عزاداري بر حسين(ع) مقدمه بصيرت‌افزايي ما در مورد ولايت و نقش آن است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، آيت الله سيد احمد علم الهدي در جمع زائران و مجاوران امام رضا(ع)، افزود: يكي از مهم‌ترين دلايلي كه ائمه اطهار(ع) اصرار بر زنده نگه داشتن ياد اربعين دارند اين است كه مردم بدانند در اين مدت 40 روزه چه بر سر ائمه آمده است.

وي با اشاره به اينكه در اين 40 روز دو جريان مقاومت اهل بيت(ع) و قساوت دشمنان در مقابل يكديگر صف آرايي كردند عنوان كرد: جنايات اين 40 روز در تاريخ بي سابقه است.

آيت الله علم الهدي تصريح كرد: درس اربعين اين است كه اگر براي فرار از فشار اقتصادي و تحريم به ولي‌زمانت پشت كردي، دشمن تو را در شرايطي قرار مي‌دهد كه مجبور به براندازي نظام شوي.

وي با بيان اين كه مردم كوفه براي فرار از گزينه نظامي و تحريمِ يزيد، به اين نتيجه رسيدند كه بايد امام را بكشند، ادامه داد: مردم بدانيد اگر قرار باشد براي توسعه اقتصادي خود، براي فرار از مشكلات اقتصادي و براي داشتن يك زندگي راحت با دشمنان خداوند دست بدهيد، دشمنان به اين موضوع راضي نمي‌شوند، همچنان كه در جريان شهادت امام حسين(ع) مردم كوفه از ترس از يزيد و فشار اقتصادي او به آنها و گزينه نظامي مردم براي راضي نگه داشتن يزيد به جنگ حسين(ع) رفتند، همان حسيني كه 12 هزار نامه براي او نوشتند و او را دعوت كردند، اما براي فرار از مشكلات اقتصادي سر او را قطع كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: مردم كوفه به اين نتيجه رسيدند كه اگر بخواهند از گزينه نظامي يزيد به دور باشند و مشكل معيشتي بر آنها تحميل نشود بايد حسين(ع) را بكشند.

وي اضافه كرد: امروز دنياي كفر از اسلام سيلي خورده و دشمنان اسلام به اين راضي نمي‌شوند كه ما با اسرائيل بسازيم يا موشك نداشته باشيم، دشمن با عقب‌نشيني ما به دنبال اين مي‌رود كه اسلام را و ولايت را به دست خود ما براندازي كند.

آيت الله علم الهدي خاطرنشان كرد: پشت كردن به ولايت عاقبتي جز كشته شدن ولي زمان ندارد و اين درس اربعين است.

وي تصريح كرد: دختر امام حسين(ع) را در اين چهل روز شلاق زدند اما هرگز نگفت نزنيد، آنها اين طور دشمن را خفيف كردند. تو چه طور در برابر يك تحريم جا زده‌اي، امام حسين مگر ديگر چه طور بايد به ما درس مقاومت بدهد، حسين(ع) فرزند چهارساله‌اش را زير ضربات شلاق دشمن قرار داده تا به من و تو درس مقاومت در برابر دشمن بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با محوريت قرار دادن مقوله ولايت به عنوان يك اصل اساسي بيان كرد: ولايت ملاك و ميزاني است كه اگر از آن دست كشيده شود، حتي مسلمانان نيز همسو با كفار مي‌شوند.

علم الهدي با اشاره به فتنه سال 88 به عنوان شاهدي بر همدستي با جريان نفاق گفت: اگر از مسير ولايت جرياني دور شود، نتيجه بارز آن همدستي با يهود و نفاق است.

وي با اشاره به اهميت عزاداري حسيني بيان كرد: تمام جريان عزاداري بر حسين(ع) مقدمه بصيرت‌افزايي ما در مورد ولايت و نقش آن است.

امام جمعه مشهد اظهار كرد: درس اربعين اين است كه پشت كردن به ولايت نتيجه اي جز كشته شدن ولي زمان ندارد و امروز كه دنياي كفر از دنياي اسلام سيلي خورده، عقب نشيني دشمن را به سمت براندازي اسلام و ولايت مي‌برد./س

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن