تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819360680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دياليز سالانه 700 ميليارد تومان هزينه به كشور تحميل مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دياليز سالانه 700 ميليارد تومان هزينه به كشور تحميل مي كنند
پرستار بازنشسته بخش دياليز گفت: برآوردها نشان مي دهد دياليز سالانه 700 ميليارد تومان هزينه به كشور تحميل مي كند در حالي كه با غربالگري به موقع مي توان اين هزينه را به حداقل رساند.

به گزارش خبرگزاري مهر، ناصر طبخي با بيان اينكه در دنيا 3 ميليون نفر به ERSD (مرحله پاياني نارسايي كليه) مبتلا هستند، گفت: درمان اين افراد يا همودياليز، دياليز صفاقي و يا پيوند كليه است.

وي با بيان اينكه از اين تعداد 2 ميليون نفر دياليز خوني مي شوند، اظهار كرد: همچنين 300 تا 350 هزار نفر دياليز صفاقي و 650 هزار نفر پيوند كليه مي شوند.

طبخي با بيان اينكه رشد بيماران ERSD در دنيا 7 درصد است، افزود: شيوع اين بيماري ابتلا 360 نفر به ازاي هر يك ميليون نفر جمعيت است كه از اين تعداد 52 درصد دياليز خوني، 3 تا 4 درصد دياليز صفاقي و حدود 44 درصد پيوند كليه مي شوند.

اين پرستار بازنشسته بخش دياليز گفت: همچنين به ازاي هر يك ميليون نفر در كشور 500 تا 550 نفر به اين بيماري دچار مي شوند و پيش بيني مي شود تا سال 2020 اين رقم 2 برابر شود.
طبخي ديابت و پرفشاري خون را 2 علت عمده ابتلا افراد به نارسايي كليه برشمرد و افزود: در ايران 10 ميليون مبتلا به ديابت وجود دارد كه البته سبك زندگي، شهرنشيني، آلودگي هوا و استرس در بروز آن بي تاثير نيست.

وي با اشاره به افزايش شمار نفرولوژيست ها در ايران گفت: بدين ترتيب با غربالگري ERSD تعداد بيشتري از بيماران شناسايي مي شوند.

اين پرستار بازنشسته آموزش را در پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي كليه موثر دانست و گفت: بخش عمده اي از بودجه كشور صرف درمان بيماران خاص مي شود اين در حالي است كه جمعيت اين بيماران نسبت به جمعيت كل كشور چشمگير نيست.

طبخي هزينه هر جلسه دياليز را با هزينه پنهان و داروها 250 تا 350 هزار تومان دانست و گفت: با احتساب 56 جلسه ساليانه رقمي حدود 700 ميليارد تومان حاصل مي شود كه اين رقم بالا به اقتصاد كشور تحميل مي شود.

كد خبر: 2191779

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۸ - ۱۱:۴۶

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن