تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819060579




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهار نظر هنگامه قاضياني درباره‌ي «استرداد» / «قصه‌ي فيلم تحريف نداشت»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اظهار نظر هنگامه قاضياني درباره‌ي «استرداد» / «قصه‌ي فيلم تحريف نداشت»
هنگامه قاضياني ضمن تمجيد از فيلمبرداري محمود كلاري و بازي حميد فرخ‌نژاد در «استرداد» گفت: انجام كارهاي سخت، براي آدم‌هاي مهم است.

اين بازيگر سينما در گفت‌وگويي با خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از تماشاي «استرداد» بيان كرد: از اينكه به سينما آمدم و يك «فيلم سينمايي» ديدم احساس افتخار و قدرت مي‌كنم بايد به آقاي كلاري محترم خسته‌ نباشيد بگويم چراكه فيلمبرداري اين فيلم خيلي سخت بود.

وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته در تلويزيون مجموعه‌هاي تاريخي خوبي داشتيم اما در اين حوزه در سينما كمي ضعيف بوديم. صادقانه بگويم كه انتظار داشتم كمي در زمان نمايش «استرداد» خسته شوم اما اصلا اين اتفاق نيفتاد.

قاضياني همچنين با اشاره به روايت تاريخي «استرداد» خاطرنشان كرد: از ديدن اين فيلم خيلي خوشحالم و اميدوارم مردم آن را ببينند، چون «استرداد» نوعي آگاهي و بيداري از كابوس تاريخ به ما مي‌دهد، اميدوارم مردم فيلم را ببينند و درباره آن مقطع تاريخي آگاهي بدست بياورند.

اين بازيگر سينما افزود: قصه اين فيلم تحريف نداشت. اين سخنم از آن جهت است كه من قبلا درباره موضوعش تحقيق كرده بودم. در واقع سال 94- 95 در امريكا مطالعاتي درباره تاريخ ايران و... داشتم و حتي آقاي واشبرن در اين تحقيق به من خيلي كمك كردند، به همين دليل وقتي فيلم را ديدم، احساس كردم خيلي خوب به اين موضوع پرداخته‌ شده است.

قاضياني در ادامه اين گفت‌وگو، در پاسخ به پرسشي درباره انتخاب بازيگران در «استرداد» گفت: انتخاب‌ بازيگران به نظرم انتخاب‌هاي درست و دقيقي بود يعني راجع به يكي از بازيگران هم نمي‌توان گفت كاش يك نفر ديگر را انتخاب كرده بودند. حتي بازي آقاي رويين‌تن با توجه به اينكه ايشان بازيگر نيست، برايم خيلي جالب بود.

وي ادامه داد: خيلي سال‌ها حق حميد فرخ‌نژاد بود كه جوايزي را بگيرد و بالاخره سال قبل اين اتفاق افتاد. ما هم جايزه‌مان را از نگاه‌مان به آقاي كلاريِ محترم مي‌دهيم چون فيلمبرداريِ اين فيلم خيلي سخت بود، ضمن اينكه تهيه‌كنندگي «استرداد» هم دل و جراتي مي‌خواست.

اين بازيگر سينما كه خودش براي بازي در «به همين سادگي» و «روز‌هاي زندگي» سيمرغ جشنواره فجر را گرفته بود، درباره بازي حميد فرخ‌نژاد در هواي بسيار سرد مسكو نيز بيان كرد: من تاكنون يك‌بار براي فستيوال فيلم و يكبار هم براي اجراي تئاتر به مسكو رفتم اما هيچ وقت سرماي آنجا را تجربه نكردم. زماني كه «استرداد» كار مي‌شد شنيدم كه گروه بابت سرماي هوا خيلي تحت فشار بوده است.

هنگامه قاضياني در پايان خاطرنشان كرد: مطمئنا وقتي سرماي هوا به اين شدت بر فضا حاكم است، كار سخت مي‌شود. البته كار سخت هم براي آدم‌هاي مهم است و فكر مي‌كنم آقاي فرخ‌نژاد به خوبي از پس بازي در «استرداد» برآمدند.

به گزارش ايسنا، فيلم سينمايي «استرداد» به كارگرداني علي غفاري، نويسندگي عليرضا طالب‌زاده و تهيه‌كنندگي محسن علي‌اكبري در گروه «آفريقا» در حال اكران است.

اين فيلم به موضوع غرامت جنگي مي‌پردازد كه قرار بود توسط انگلستان، آمريكا و شوروي براي جنگ جهاني دوم به ايران داده شود و مربوط به مقطع زماني ۱۳۳۲ است.

در «استرداد» حميد فرخ‌نژاد، فرهاد قائميان، صالح ميرزا آقايي، بهنام تشكر، آليسا كاچر، علي رويين‌تن و... حضور دارند و فرخ‌نژاد اولين سيمرغ خود را براي نقش‌آفريني در اين فيلم از جشنواره فجر دريافت كرد.

انتهاي پيام

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن