تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820750856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويايي افتتاح بيمارستان جديد مرند چه زماني تعبير مي‌شودآخرين قسمت سريال افتتاح بيمارستان جديد مرند رنگ واقعيت مي‌گيرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رويايي افتتاح بيمارستان جديد مرند چه زماني تعبير مي‌شودآخرين قسمت سريال افتتاح بيمارستان جديد مرند رنگ واقعيت مي‌گيرد؟
با قول رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز مردم مرند منتظر هستند ببينند آيا آخرين قسمت سريال افتتاح بيمارستان جديد مرند رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مرند، محمدحسن طريقت‌منفرد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي سفر احمدي‌نژاد در ارديبهشت سال 1392 در بازديدي كه از بيمارستان جديد 100 تختخوابي مرند داشت به علت تجهيز نشدن اين بيمارستان به امكانات پزشكي از افتتاح آن پس از هفت سال خودداري كرد كه بعد از آن هر 15 روز يكبار وعده افتتاح آن داده شد تا اينكه پنجم مرداد امسال با حضور معاون اول رئيس‌جمهور وقت از بيمارستان مرند پس از هفت سال افتتاح شد اما روز بعد درهاي آن به روي مردم بسته و پس از آن تابه امروز اين بيمارستان به دليل نبود تجهيزات بيمارستاني تعطيل و به روي مردم بسته است.

*افتتاح بيمارستان مرند شبيه سريال‌هاي تلويزيوني شده است

مشكل بيمارستان مرند و عدم افتتاح آن با توجه به وعده‌هاي داده شده در ميان مردم تبديل به يك سريال‌ تلويزيوني شده است.

قول جديد رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز اين بار در دولت تدبير و اميد

محمدحسين صومي رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز صبح امروز در سفر به مرند و بازديد از بيمارستان جديد اين شهرستان كه سريال اتمام آن تا امروز پاياني نداشته، از افتتاح و پذيرش بيمار در اين مركز تا پايان امسال خبرداد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه براي تامين نيازهاي بهداشتي مردم بايد زيرساخت‌هاي اوليه مهيا باشد، گفت: اين امر كمك خواهد كرد تا بتوان بسترهاي لازم براي پذيرش بيمار و ارائه خدمات بهداشتي براي مراجعه‌كنندگان به نحو شايسته انجام گيرد.

صومي با بيان اينكه بايد تمهيداتي انديشيد تا براي سلامت و تامين بهداشت مردم منطقه مشكلي به وجود نيايد، تاكيد كرد: براي تكميل نواقص ساختمان بيمارستان مرند هيچ‌گونه مشكلي نيست اما براي تجهيز و نصب دستگاه‌هاي لازم، 2 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه از اين مبلغ 500 ميليون تومان با پيگيري نماينده مرند و جلفا در مجلس تامين شده و سعي خواهيم كرد تا آخر سال‌جاري اين بيمارستان كلاً تكميل شده و به اهالي شريف شهرستان مرند ارائه شود تا شهرهاي اطراف نيز از خدمات آن بهره گيرند.

وي در خصوص تامين نيروي انساني و كادر درماني براي بيمارستان جديد مرند نيز اظهار كرد: با توجه به وضعيت اقتصادي، اعتبارات دولتي براي اين امر اختصاص داده نمي‌شود ولي سعي ما بر اين است كه كادر بيمارستان قديم مرند را كه فرسود بوده و نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي بهداشتي و درماني اهالي باشد به بيمارستان جديد انتقال دهيم و در ادامه با تجهيز كامل آن را تا پايان سال راه‌اندازي كنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز در خصوص ميزان اعتبارات هزينه شده براي احداث و تجهيز اين بيمارستان گفت: تاكنون بيش از 22 ميليارد تومان هزينه شده و با انتقال بخشي از قسمت‌هاي بيمارستان قديم به بيمارستان جديد، مشكل تامين پزشك متخصص و كادر درماني و خدماتي حل خواهد شد، با اين وجود هنوز نيازمند يك و نيم ميليارد تومان هستيم تا اين بيمارستان مورد بهره‌برداري كامل قرار گيرد.

وي تصريح كرد: در اين زمينه نيازمند پيگيرهاي لازم از وزارتخانه و ساير منابع هستيم و بر همين اساس به طور جدي مسئولان استاني و شهرستان تمام سعي و تلاش خود را به كار گرفتند تا تمام نواقص بيمارستان جديد رفع شده و تا آخر امسال بيمار پذيرش شود.

*مردم در روياي افتتاح بيمارستان جديد مرند

* آخرين قول به مردم

در ادامه اين بازديد، معاونان دانشگاه علوم پزشكي با فرماندار ويژه مرند جلسه‌اي تشكيل دادند كه در اين جلسه بهنام رضواني معاون استاندار و فرماندار ويژه مرند اظهار كرد: اين خواسته به حق مردم شريف مرند است كه از بيمارستاني تازه تاسيس با امكانات مناسب برخوردار باشند.

وي افزود: شهرستان مرند با داشتن بيش از 250 هزار نفر جمعيت دومين شهر پرجمعيت استان است كه با اين تعداد ساكن تنها يك بيمارستان با قدمت 60 ساله دارد و بي‌ترديد نمي‌تواند نيازهاي بهداشتي و درماني اهالي و ساير شهرهاي همجوار را تامين كند.

رضواني تصريح كرد: اين امر باعث شده كه اهالي مجبور شوند به مركز استان مراجعه كنند و اين خود مشكلات عديده‌اي از نظر اقتصادي و اجتماعي براي آنها به همراه داشته است.

فرماندار ويژه مرند در ادامه با تاكيد بر حل سريع مشكلات درماني، رفع مشكل پانسيون مخصوص پزشكان و آماده‌سازي تقاطع همسطح ورودي بيمارستان جديد را خواستار شد.

وي در ادامه افزود: بايد به صورت دقيق كارشناسي شود تا بتوانيم با اولويت‌بندي، كمبودهاي بيمارستان را به طور كامل حل كنيم.

رضواني گفت: سعي خواهيم كرد اين آخرين قولي باشد كه مردم از سوي رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان براي تكميل بيمارستان، پذيرش بيمار و ارائه خدمات بهداشتي و درماني مي‌شوند.

اميد است اين بازديد و قول و قرارها آخرين قسمت از سريال افتتاح و پذيرش بيمار در اين بيمارستان باشد تا روياي اهالي مرند اين بار رنگ واقعيت گرفته و قول رئيس جديد دانشگاه علوم پزشكي تبريز و پيگيري‌هاي نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس همچنين تلاش مسئولان شبكه بهداشت و درمان مرند تا آخر امسال عملي شود.

شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعيت به علت قرار گرفتن در جاده ترانزيت اروپا و آسيا و تردد روزانه بيش از 15 هزار مسافر خارجي و داخلي تنها بيمارستان قديمي و 60 ساله مرند با امكانات كم قادر به پاسخگويي اهالي شهرستان و شهرهاي همجوار و حتي از جمهوري نخجوان نيست و اين امر براي شهروندان مشكلاتي را ايجاد كرده است.

مردم شهرستان مرند براي تامين سلامتي و درمان خود و خانواده‌شان مسافت 70 كيلومتري را تا مركز استان طي مي‌كنند.

آيا اينبار هم وعده مسئولان مبني بر افتتاح بيمارستان جديد مرند تا پايان امسال وعده سر خرمن خواهد بود و يا امسال ستاره‌اي درخشان نوراني و خواب و روياهاي اهالي تعبير خواهد شد.

مردم روياي افتتاح اين بيمارستان را كم كم به سريال‌هاي جذاب ولي غمگين كتاب‌ها و رسانه‌هاي سمعي و بصري را آرزو مي‌كنند.

انتهاي پيام/60001/ع30

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن