تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819814639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش 74 ميليمتري باران در آذربايجان غربي/شمال استان كم بارش بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بارش 74 ميليمتري باران در آذربايجان غربي/شمال استان كم بارش بود
اروميه – خبرگزاري مهر: مدير كل هواشناسي آذربايجان غربي از بارش 74.1 ميليمتر باران و برف از ابتداي سال زراعي جاري تا كنون در سطح استان خبر داد.

فرخ مطلبي فر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اينكه ميانگين ريزشهاي جوي از ابتداي مهرماه سالجاري تا كنون در سطح استان 74.1 ميليمتر گزارش شده، افزود: در اين راستا سردشت با 163.5 ميليمتر، پيرانشهر با 149.7 ميليمتر و انزل با 95.3 ميليمتر به ترتيب پر بارش ترين مناطق استان بودند.

وي با بيان اينكه شهرهاي شمالي آذربايجان غربي متاسفانه طي اين مدت مقدار قابل توجهي ريزشهاي جوي را جذب نكرده اند، ادامه داد: بطوريكه در چايپاره تنها 35.2، پلدشت 40.4 و خوي 41.1 ميليمتر بارندگي ثبت شده است.

مدير كل هواشناسي آذربايجان غربي با اشاره به بارش 15.4 ميليمتر بارندگي طي 48 ساعت گذشته در سطح استان، اعلام كرد: متاسفانه از ابتداي سال زراعي جاري تا كنون نسبت به دوره مدت مشابه سال قبل با كاهش 28.6 ميليمتري بارشها در استان مواجه بوديم.

كاهش 22 ميليمتري بارندگي در آذربايجان غربي

مطلبي فر با اعلام اينكه در اين راستا در خوي با كاهش 59.2، مهاباد 58.9 و نقده 48.7 ميليمتري بارندگيها طي اين مدت مواجه بوديم، اظهار داشت: اين در حالي است كه در پلدشت با كاهش 3.2 ميليمتري ولي در ماكو و چالدران به ترتيب با افزايش 15 و 3.5 ميليمتري بارندگي همراه بوديم.

وي همچنين با اشاره به كاهش 22 ميليمتري ميزان بارندگيهاي از ابتداي سال زراعي جاري تا كنون نسبت به بلند مدت مشابه، عنوان كرد: با مقايسه آمار بارشها در تكاب، سردشت و ماكو به ترتيب 141.1، 89.4 و 59.6 ميليمتر كاهش و در انزل، بوكان و شاهين دژ به ترتيب 34، 4.7 و 3.5 ميليمتر افزايش داشته است.

پيش بيني بارش برف در اغلب مناطق آذربايجان غربي

مدير كل هواشناسي آذربايجان غربي در خصوص پيش بيني 3 روزه وضعيت جوي استان، اعلام كرد: بر اساس بررسي نقشه هاي پيش يابي هواشناسي وضعيت جوي استان از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا روز جمعه ابري همراه با بارش برف در ارتفاعات و باران خواهد بود.

مطلبي فر يادآور شد: همچنين با توجه به احتمال بروز اختلال در تردد در محورهاي كوهستاني و برفگير استان لذا به رانندگان توصيه مي شود ضمن پرهيز از انجام سفرهاي غير ضروري در صورت لزوم از ايمني خودرو اطمنان حاصل كرده و وسايل و تجهيزات ايمني و گرمايشي به همراه داشته باشند.

وي از احتمال سيلابي شدن رودخانه ها و آبگرفتگي معابر سطح شهرهاي استان نيز خبر داد و گفت: بايد نكات پيشگيرانه براي جلوگيري از بروز خسارتهاي احتمالي انجام شود.

كد خبر: 2188770

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۳ - ۱۳:۵۷

چهارشنبه 13 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن