تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام رييس جهاد كشاورزي استان خبر داد: اصفهان ششمين توليدكننده گل‌هاي شاخه بريده دركشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: قائم مقام رييس جهاد كشاورزي استان خبر داد: اصفهان ششمين توليدكننده گل‌هاي شاخه بريده دركشور
۲/۳۴ هكتار از مزارع اصفهان به توليد گل‌هاي شاخه بريده اختصاص يافته/ سالانه ۳۴ ميليون شاخه انواع گل‌هاي پرطرفدار دراستان پرورش مي‌يابد.


اصفهان – ايلنا: اصفهان با توليد سالانه ۳۴ ميليون شاخه گل رز، ليسيانتوس، آلسترومريا و ژربرا، در جايگاه ششمين توليدكننده گل‌هاي شاخه بريده كشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاري ايلنا، قائم مقام رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان خاطر نشان كرد: پرورش گل و گياه زينتي در جهاد كشاورزي به چهار دسته گل‌هاي شاخه بريده، گياهان آپارتماني، درخت و درختچه زينتي و گل‌هاي نشايي و فصلي تقسيم مي‌شود.

محمد نصر اصفهاني از اختصاص ۲/۳۴ هكتار زمين زراعي در سال گذشته به توليد گل‌هاي شاخه بريده خبر داد و گفت: در بخش گل‌هاي شاخه بريده ۱۱۰ بهره‌بردار فعاليت مي‌كنند كه در سال ۹۰ موفق به توليد ۳۴ ميليون شاخه گل شدند.

وي گل‌هاي رز، ليسيانتوس، آلسترومريا و ژربرا را مهم‌ترين انواع گل‌هاي شاخه بريده توليدي اصفهان دانست و تصريح كرد: استان اصفهان در زمينه گل‌هاي شاخه بريده رتبه ششم كشور را دارد.

به گفته قائم مقام رييس سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان، شهرستان‌هاي اصفهان، دهاقان، خميني‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و شهرضا بيشترين ميزان توليد گل‌هاي شاخه بريده در استان اصفهان را دارند.

نصر يادآور شد: سال گذشته ۵/۵ هكتار به سطح توليد گل‌هاي آپارتماني با ۲۱۹ نفر بهره‌بردار اختصاص يافت.

وي با اشاره به توليد يك ميليون و ۵۲۶ هزار شاخه گل آپارتماني در سال گذشته ادامه داد: ۱/۱۱۹ هكتار در استان اصفهان در سال قبل به سطح توليد گل‌هاي نشائي و فصلي مانند شب بو، اطلسي، شاهپسند، هميشه بهار، لاله و سنبل اختصاص يافته است.

همچنين مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان سطح توليد درخت و درخچه‌هاي زينتي در استان را ۲/۶۹ هكتار عنوان كرد و گفت: در سال گذشته ۲۴ ميليون و ۸۰۰ هزار اصله توسط ۵۶۱ نفر بهره بردار توليد شده است.

احمد رييس‌زاده سطح توليد گل و گياهان زينتي استان اصفهان در سال ۹۰ را حدود ۲۳۰ هكتار اعلام كرد وتاكيد كرد: ۱۴۰ هكتار آن گلخانه‌اي و ۹۰ هكتار آن فضاي باز بوده است.

وي بيان كرد: علاوه بر مراقبت‌هاي گياه پزشكي هنوز در ايران قيمت تمام شده گل‌هاي زينتي گران‌تر از نمونه‌هاي خارجي است.

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي استان اصفهان ادامه داد: به طور مثال هزينه تمام شده يك شاخه گل رز براي توليدكننده ايراني ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان ولي براي توليدكننده هلندي ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان است كه اين امر صادرات گل ايراني را محدود مي‌كند.

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|30|ا|خرداد|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن