تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814241693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عروس امام (ره):بشر با وجود رشد علمي تشنه معنويت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عروس امام (ره):بشر با وجود رشد علمي تشنه معنويت است
خبرگزاري فارس: عروس امام راحل گفت: معنويت براي بشر امروز جاذبه دارد و با وجود افزايش رشد علمي، انسان‎ها در اين خصوص تشنه‎تر شده‎اند.


به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، فاطمه طباطبايي همسر مرحوم حجت‎الاسلام سيد احمد خميني(ره) عصر چهارشنبه در پانزدهمين گفتمان ديني موسسه ميرداماد اظهار داشت: رشد و ظهور فرقه‎هاي مختلف ديني و غير ديني نشان‌دهنده جاذبه معنويت است.

وي افزود: فرقه‎هاي نوظهوري كه به وجود آمده اگرچه حرف‎ها و بيانات زيبايي دارند اما تحت اين عناوين گذاره‎ها و مباحث ديگري را مطرح مي‎كنند كه بسيار خطرناك است.

طباطبايي با بيان اينكه در قبال اين عرفان‎هاي سكولار بايد عرفان حقيقي را به جامعه بشري معرفي كنيم، اذعان كرد: در دين ما مباحث بسيار خوبي وجود دارد كه علما و دانشمندان اسلامي آنها را به رشته‎ تحرير در آورده‎اند اما شايد فهم آن براي قشر امروز مشكل باشد.

عروس امام راحل بيان كرد: براي مقابله با اين فرق‎ها بايد مطالب ديني علما را براي نسل جوان ساده كنيم البته بدون آنكه به معناي اصلي آن لطمه‎اي وارد شود.

وي يادآور شد: اگر بتوانيم درك درستي از دين ارائه دهيم اسلام به تمام مباحث پاسخ گفته و نسل امروز را مي‎توان قانع كرد و بايد بررسي كنيم تا بتوانيم مطالبي كه علمي مي‎آموزند در عمل نيز پيدا كنند.

طباطبايي تصريح كرد: علوم ديني را بايد فرا گرفت نه براي اينكه آن را در محفوظات قرار دهيم بلكه بايد به قلب برسانيد تا شاكله‎ وجودي انسان شود.

عروس امام راحل متذكر شد: راه رسيدن به عرفان واقعي حضور قلب است و همان اندازه كه نياز است تا آداب نماز را بدانيم بايد اسرار آن را نيز درك كنيم.

وي با بيان اينكه دو نوع عرفان ديني و غير ديني وجود دارد، تاكيد داشت: در عرفان ديني هدف قرب به خداست و عرفان يعني شناخت، پس هيچ خرافه‎اي نمي‎تواند در آن راه پيدا كند.

طباطبائي اذعان كرد: تخطئه كردن برخي عرفان‎هاي ديني سبب شده كه عرفان‎هاي غير ديني كه هدف در آنها غير خداست، رواج پيدا كند.

همسر حجت‎الاسلام احمد خميني با اشاره به عرفان ساي‎بابا افزود: اين مرد كه در هندوستان زندگي مي‎كند در سن 14 سالگي ادعا كرد كه براي هدايت مردم آمده است و به هيچ ديني وابسته نيست و كمك مي‎كند كه هندو، هندوتر، مسيحي، مسيحي‌تر و مسلمان، مسلمان‎تر شود.

طباطبائي با بيان اينكه همه اين عرفان‎ها در دين ما وجود دارد، خاطرنشان كرد: اگر افراد جذب اين فرقه‎ها مي‎شوند به دليل اين است كه ما نتوانسته‎ايم عرفان خود را به خوبي تبيين كنيم.

انتهاي پيام/آ20

پنجشنبه|ا|21|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن