تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820355636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف: تهديد تحريم نفت با تدبير به فرصتي طلايي براي ايران تبديل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: قاليباف: تهديد تحريم نفت با تدبير به فرصتي طلايي براي ايران تبديل مي شود


خبرگزاري آريا- شهردار تهران گفت : بايد به گونه اي تدبير كنيم تهديد تحريم نفت به بهترين و بزرگترين فرصت طلايي براي انقلاب اسلامي تبديل شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از "تهران سما" ، محمدباقر قاليباف در همايش فصلي مديران شهرداري تهران كه در برج ميلاد برگزار شد ، با بيان اين مطلب گفت : امروز شرايط انقلاب اسلامي بعد از گذشت سه دهه انصافاً شرايط منحصر به فردي است ؛ هر كدام از ما اگر لحظه اي غفلت كنيم ، بي تفاوت باشيم ، به زندگي روزمره بپردازيم ، همديگر را تضعيف كنيم و يا به زعم مقام معظم رهبري كه در پيام نوروزي و سخنراني ابتداي سالشان مطرح كردند "به اختلافات دامن زنيم" همه اينها حاكي از اين موضوع خواهد بود كه ما اطلاع دقيقي از شرايطي كه در آن قرار گرفته ايم نداريم . بايد بدانيم از لحاظ جهاني در چه شرايطي هستيم و چه فرصت ها و تهديدهايي براي انقلاب و نظام اسلامي وجود دارد .
شهردار تهران در ادامه گفت : دستاوردهاي انقلاب جز به بركت رهبري داهيانه حضرت امام (ره) اين مرد الهي ، مخلص و مبارز ، خون شهدا و تلاش هاي مقام معظم رهبري در امتداد اين راه به دست نيامده و كسي نمي تواند ادعا كند او اين شرايط را فراهم كرده است.
به گفته قاليباف در دو سه دهه اي كه پشت سر گذاشتيم مخصوصاً بعد از پايان جنگ سرد ، همه صاحبنظران ديدگاهشان اين بود كه دنيا يك دوره گذر را طي مي كند و اين دوره گذر حتما بيش از يك دهه به طول نخواهد انجاميد و دنيا به سمت يك نظام تك قطبي پيش خواهد رفت . بر اين اساس چرخه چرخيد و دهه 90 پشت سر گذاشته شد ولي اين دوره گذر تمام نشد . وارد قرن جديد كه خواستيم بشويم همه قانع شدند كه دنيا به صورت چند قطبي اداره خواهد شد و ديگر تك قطبي نخواهد بود ولي گذر زمان نشان داد كه شرايط عميق تر از آن است كه پيش بيني مي كردند . امروز مي توان گفت حتما دنيا تك قطبي نخواهد بود و حتما قطب هاي ديگر هم حضور پيدا خواهند كرد و قطب هايي كه در دو يا سه قرن گذشته محوريت كار را داشتند ، دارند از محور خارج مي شوند و اراده شان قابل تحميل به دنيا نيست.
وي اضافه كرد : هر اتفاق اقتصادي كه بعد از جنگ جهاني دوم يا بين جنگ جهاني اول و دوم در جهان روي داده به سرعت در همان سال اول و دوم مشخصاتش ارائه ، راه حل آن تعيين و زمان خروج از آن اعلام شده و در همان زمان هم انجام شده ولي امروز ابعاد بحران اقتصادي كه دامن گير قدرت ها شده هنوز برايشان ناشناخته است و كسي نمي تواند بگويد كي مي توانند از اين شرايط بيرون بيايند .
شهردار تهران با بيان اين كه در حوزه مسايل اجتماعي و سياسي امروز شرايط در همه دنيا متفاوت شده است ، خاطرنشان كرد : در حوزه نظامي آمريكايي ها هر جا اراده مي كردند هر كاري مي خواستند انجام مي دادند ولي در دهه اخير و در آغاز قرن 21 آن ها چه در جنگ هاي محدود و چه در جنگ هاي وسيع به نتيجه قطعي در اهداف خود نرسيدند و در برخي موارد به طور كامل بازنده صحنه شدند و اين واقعيتي مشهود است .
قاليباف با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اين كه شرايط ما شرايط بدر و خيبر است ، گفت : ما بايد با دقت رصد و تحليل كنيم . ما فرصت هاي بزرگ داريم و دشمنان بزرگي هم داريم ، اين ما هستيم كه با عشق و عقل و ايمان بايد تلاش كنيم و با اصرار و منطق بر اساس سنت هاي الهي گام برداريم تا پيروزي مثل بدر و خيبر برايمان فراهم شود . ما بايد آرمان گراي واقع بين باشيم و منطبق با واقعيات گام برداريم ، از سوي ديگر نبايد صرفا عمل گرا باشيم كه اگر آن گونه هم نگاه كنيم اين يك نگاه فرصت طلبانه است . وقتي عاقلانه و واقعي به موضوعات نگاه كنيم مي بينيم در قرن 21 پازل هاي قدرت در دنيا در حال تغيير است.
وي خاطرنشان كرد : اگر حزب اللهي و پيرو خون شهداييم بايد با واقعيات دست و پنجه نرم كنيم . رهبري چند سال متوالي و كاملا واقع بينانه مسايل انقلاب را حول محور موضوعات اقتصادي مديريت مي كنند چون صحنه نبرد اكنون صحنه اقتصادي است . اين بدان معنا نيست كه تهاجم فرهنگي وجود ندارد و تهديد نظامي نيست ولي امروز خط اول ما موضوعات اقتصادي است و دشمن هم همين حربه را دنبال مي كند .
قاليباف با اشاره به نوع نگاه و گفتمان مقام معظم رهبري تصريح كرد : ما بايد اين نوع نگاه و گفتمان را با تلاش ، كار ، عقل ، تدبير ، عشق و محبت پيش ببريم . امروز تنها موضوع ما ساخت بزرگراه و تونل و ... در شهر تهران نيست ، زيرا ما در پازلي در نظام اسلامي هستيم كه مي خواهيم كارنامه فرهنگ برخاسته از دفاع مقدس و دين را به رخ دنيا بكشيم .
وي همچنين به سفر گروهي از مصر به كشورمان و بازديد از شهرهاي تهران ، اصفهان ، مشهد و ... اشاره كرد و گفت: اين گروه از تمامي پروژه هاي شهري پايتخت مثل برج ميلاد كه سن متوسط مهندسان سازنده آن 35 سال است بازديد كردند و در جلسات مختلف شركت كردند . بر اساس اخباري كه پيگيري كرديم اين گروه مصري هنگامي كه به كشور خود بازگشتند همه مبلغ نظام اسلامي شدند و ديدند كه در سايه انقلاب اسلامي چه اتفاقات بزرگي افتاده و فهميدند كه عدم وابستگي به غرب و تحت تاثير آمريكا نبودن نه تنها آن ها را ذليل نمي كند بلكه استقلال و عزت را به آن ها باز مي گرداند.
وي با بيان اينكه امروز ما با روش ثبوتي بايد از انقلاب مان دفاع كنيم ، تصريح كرد : شرايط امروز شرايط خوبي است و شهرداري فرصت خدمتگزاري خوبي دارد كه بايد وقت شناس بوده و با تحليل درست از اين فرصت تغيير پازل كه در دنيا اتفاق افتاده و ممكن است هر صد سال يك دفعه انجام شود استفاده كرده و نظام اسلامي را به بالاترين و بهترين سطح ممكن ببريم زيرا اگر اين كار را نكنيم به كشور ، انقلاب ، نظام و شهدا ظلم كرده ايم.
قاليباف اعتماد سازي ميان مردم شهر تهران را مرهون تلاش هاي مديران و كاركنان شهرداري تهران دانست و يادآور شد : هر گروه موافق و مخالفي كه نظرسنجي هايي انجام داده اند هرگز نمي توانند اعتمادي كه مردم نسبت به شهرداري تهران پيدا كرده اند را ناديده بگيرند.
به گفته قاليباف در شهر تهران در حوزه هاي مختلف آي تي ، اجتماعي و فرهنگي ، شهرسازي و معماري ، فني و عمراني ، حمل و نقل و ترافيك ، خدمات شهري و ... اتفاقات بزرگي افتاده و اين ها جزو واقعيت هايي است كه وجود دارد.
وي ادامه داد: از سال 72 تا سال 85 در هيچ سالي در مجموعه شهرداري حسابرسي مالي انجام نشده و همه اعلام مي كردند حساب هاي شهرداري قابل حسابرسي نيست ، اين در حاليست كه در سال 91 حسابرسي سال 90 آماده شده و در خرداد ماه براي بررسي به شوراي شهر ارسال مي شود . اين هم يكي از اتفاقات مهم و بزرگ است . همچنين درآمد نقدي شهرداري در اين مدت 5 برابر شده و امروز درآمدهاي پايدار شهرداري در حوزه نقدي بيش از همه بودجه شهرداري در سال 84 است . به طوري كه امروز درآمد پايدار ما حدود 2 هزار ميليارد تومان است و كل بودجه شهرداري در سال 84 كه حدود 6 ماه از آن من شهردار تهران بوده ام 998 ميليارد تومان بوده است.
شهردار تهران در ادامه گفت : خيلي ها مي گفتند طرح تفصيلي را اجرا نكنيد اما گفتم جايي كه احساس كنيم منطق و عقل حكم مي كند آن كار را انجام مي دهيم . چون به نفع شهر بود انجام داديم .
وي ادامه داد: ما بايد تمام پروژه هاي نيمه تمام را در سال جاري به اتمام برسانيم و اين كار از سياست هاي قطعي ما در در سال جاري است كه از جمله آنها مي توان به پروژه هايي نظير بزرگراه هاي امام علي (ع) ، آزادگان ، تونل صدر - نيايش ، شهيد زين الدين و تپه هاي عباس آباد و ... اشاره كرد.
شهردار تهران تبديل شهرداري تهران از سازماني خدماتي به نهادي اجتماعي را سنت خوبي دانست كه مردم هم آن را باور كرده اند و بايد آن را تثبيت و تعميق كرد .

دوشنبه|ا|21|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن