تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

موسي‌پور تشريح كرد:مقايسه پيشرفت‌هاي گسترده قم نسبت به قبل از انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: موسي‌پور تشريح كرد:مقايسه پيشرفت‌هاي گسترده قم نسبت به قبل از انقلاب
مقايسه پيشرفت‌هاي گسترده قم نسبت به قبل از انقلاب
قم - خبرگزاري مهر: استاندار قم روند توسعه و پيشرفت اين استان را پرشتاب توصيف كرد و به مقايسه خدمات ارائه شده نسبت به قبل از پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسين موسي‌پور شامگاه شنبه در جلسه شوراي اداري استان قم كه با حضور آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در مسجد اميرالمومنين(ع) برگزار شد پيروزي انقلاب اسلامي كه با رهبري امام راحل و هدايت مراجع و روحانيت همراهي همه مردم قشرهاي ملت ايران به وقوع پيوست فصل جديدي در تاريخ كشور گشود و دستاوردهاي عظيمي در عرصه ملي و بين المللي به همراه داشت.

وي مهمترين رهاورد انقلاب اسلامي در ابعاد بين‌المللي را احياي معنويت و خداگرايي دانست و گفت: امروز شعارها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي كشورهاي منطقه را در نورديده و به آرمان همه عدالتخواهان جهان تبديل شده است.

استاندار قم تاكيد كرد: انقلاب اسلامي، نظامي نوين مبتني بر مردمسالاري ديني را به همه جهانيان عرضه كرد و ثابت كرد كه اداره جوامع بشري با مدل پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران ممكن و ميسور است.

حجت‌الاسلام موسي‌پور با بيان اينكه دشمني مستكبران با جمهوري اسلامي به دليل كارآمدي نظام و تبديل شدن آن به الگو است، تصريح كرد: بيان خدمات انقلاب اسلامي كه به گونه‌اي بيان كارآمدي نظام است موجب ايجاد اميد و نشاط در مردم و تحرك بيشتر مسئولان خواهد شد.

40 درصد مراكز بهداشتي درماني در دولتهاي نهم و دهم ايجاد شد

استاندار قم به بيان خدمات نظام جمهوري اسلامي ايران در استان قم پرداخت و افزود: در بخش بهداشت و درمان كه يكي از شاخص‌هاي مهم در سنجش توسعه يافتگي جوامع است، وضعيت قم در قبل از انقلاب اسلامي بسيار اسف‌بار بود و پزشكان هندي و پاكستاني كار درمان مردم را بر عهده داشتند و مردم براي انجام جراحي نه چندان مهم مي‌بايست به خارج از كشور اعزام مي‌شدند.

وي ادامه داد: در آن زمان سن اميد به زندگي (55 سال) از متوسط جهاني پائين‌تر بود اما امروز به بركت پيشرفت‌هاي شگرفي كه در عرصه بهداشت و درمان حاصل شد سن اميد به زندگي در ايران به 72 سال افزايش يافته است.

حجت‌الاسلام موسي‌پور با بيان اينكه امروز بيش از دو هزار و 100 تخت درماني، 235 مركز بهداشتي و درماني و 30 پايگاه اورژانس در قم وجود دارد اظهار داشت: بيش از 40 درصد اين مراكز در دولت نهم و دهم ايجاد شده است.

استاندار قم ساخت بيمارستان فرقاني به عنوان مجهزترين و مهمترين بيمارستان استان، بيمارستان 128 تختخوابي نيروگاه، بيمارستان تامين اجتماعي، بيمارستان پرديسان و احداث مراكز بهداشتي و درماني در بخش‌ها و روستاها را از جمله برنامه‌هاي در دست اقدام در سال جاري در بخش بهداشت و درمان استان قم ذكر كرد.

تحصيل 60 هزار دانشجو

وي به ارائه گزارشي از رشد كمي و كيفي در بخش آموزش عالي استان پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر 60 هزار دانشجو در ده‌ها رشته تحصيلي در 29 مركز آموزش عالي استان مشغول به تحصيل هستند كه بيش از 40 هزار دانشجو در دولت نهم و دهم در دانشگاه‌ها جذب شده‌اند در حالي كه قبل از انقلاب آموزش عالي در قم مفهومي نداشت.

استاندار قم با اشاره به رشد 3.5 برابري جمعيت در استان قم از فعاليت بيش از هزار و 400 مدرسه در مقاطع مختلف تحصيلي در سطح استان خبر داد و گفت: در سال‌هاي اخير 200 مدرسه در استان ايجاد شده و 83 پروژه فعال در بخش آموزش و پرورش وجود دارد كه در سال جاري به اتمام مي‌رسد.

موسي‌پور در مورد فضاهاي ورزشي استان گفت: در استان قم پس از انقلاب اسلامي 325 مجموعه ورزشي احداث شده كه از اين تعداد 162 باب از سال 84 به بعد ايجاد شده و سرانه ورزشي استان از 26 صدم درصد مترمربع به 7 دهم درصد رسيده است.

90 درصد مردم قم بيمه هستند

وي اضافه كرد: در بخش بيمه نيز امروز 90 درصد مردم قم تحت پوشش بيمه‌هاي مختلف هستند كه 25 درصد آنها از سال 84 به بعد بيمه شده‌اند و در مجموع 625 هزار نفر تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند.

استاندار قم با اشاره به توسعه زيرساخت‌هاي آب، برق، گاز و تلفن در قم به بركت انقلاب اسلامي تصريح كرد: امروز 98 درصد مردم شهر قم تحت پوشش شبكه گازرساني هستند و همه روستاهاي بالاي 20 خانوار از نعمت برق و بيشتر روستاهاي استان از نعمت آب بهداشتي برخوردارند.

حجت‌الاسلام موسي‌پور گفت: از 29 جايگاه سوخت گاز كه در استان قم فعال است 27 جايگاه در سال‌هاي اخير احداث شده است.

وي تصريح كرد: در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي 7 هزار نفر در قم تلفن داشتند كه اين جمعيت كمتر از يك درصد جمعيت قم بوده است اما در حال حاضر 450 هزار خط تلفن در قم داير است كه اين تعداد به ازاي هر خانوار 1.5 خط تلفن است.

استاندار قم تعداد مشتركان تلفن همراه در قم را تا سال 84 حدود 99 هزار تلفن اعلام كرد و افزود: در حال حاضر 855 هزار تلفن همراه در استان فعال است.

طرح انتقال آب جزو پروژه‌هاي مهرماندگار قرار گرفت

وي در مورد طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم اظهار داشت: اين طرح مورد عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت وگرنه در سال گذشته به دليل كمبود آب همين آب تلخ و شور جيره‌بندي مي‌شد.

وي با بيان اينكه اين طرح جزو پروژه‌هاي مهر ماندگار قرار گرفت، از اختصاص 50 ميليارد تومان اعتبار به اين طرح خبر داد و افزود: اين طرح در سال جاري به بهره برداري كامل خواهد رسيد.

استاندار قم پروژه‌هاي انتقال آب به دشت مسيله و انتقال آب از درياي خزر را دو پروژه مهم ديگر عنوان كرد كه نقش مهم و موثري در احياي بخش كشاورزي و تامين آب بخش صنعت استان ايفا كرده و عمليات اجرايي پروژه انتقال آب به دشت مسيله به زودي آغاز مي‌شود.

رشد ورود و اقامت مسافران نوروزي

وي با بيان اينكه قم پذيراي سالانه بيش از 18 ميليون زائر و مسافر است اظهار داشت: در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي فقط 200 تخت اقامتي در استان وجود داشت اما امروز 5 هزار تخت اقامتي در 47 هتل و هتل آپارتمان فعال است كه 70 درصد آنها از سال 84 به بعد ايجاد شده است.

به گفته استاندار قم در ايام نوروز 13 هزار و 131 نفر در دستگاه‌هاي مختلف براي پذيرايي شايسته از مهمانان نوروزي و زائران حرم كريمه اهل بيت(س) فعال بوده‌اند.

وي از رشد 64 درصدي در ورود مسافران نوروزي به قم خبر داد و افزود: ميزان اقامت مسافران در استان بيش از 45 درصد رشد داشته و بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر در قم اقامت داشتند.

حجت‌الاسلام موسي‌پور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه طرح مسكن مهر به عنوان يك گام بزرگ و موفق توانست خواسته و آرزوي ديرينه مردم را براي خانه دار شدن محقق بسازد تصريح كرد: استان قم همواره در دو سال گذشته رتبه اول را در بخش مسكن مهر در اختيار داشته و تاكنون 13 هزار و 200 واحد در اختيار مردم قرار گرفته و در سال جاري بيش از 4 هزار واحد ديگر به متقاضيان واگذار مي‌شود.

استاندار قم حجم تسهيلات اعطايي در بخش مسكن مهر را بيش از 10 هزار ميليارد ريال اعلام كرد.

ايجاد 39 هزار شغل

وي اظهار داشت: در سال گذشته بيش از 39 هزار شغل در پايانه اشتغالزايي استان قم در بخش هاي مختلف صنعتي، كشاورزي و خدماتي ومسكن به ثبت رسيد، در حالي كه تعهد استان در زمينه اشتغالزايي 35 هزار شغل بود و امروز بحمدالله ميزان بيكاري در استان 2 درصد كمتر از متوسط كشوري است.

حجت‌الاسلام موسي‌پور آغاز عمليات اجرايي و بهره برداري از راه‌هاي قم ـ نيزار، قم ـ ورجان، قم ـ گرمسار، تعريض ورودي قم ـ كاشان، دو بانده كردن جاده قم ـ شكوهيه، دو بانده كردن جاده قم ـ جعفريه، آزادراه قم ـ اراك، تقاطع غيرهمسطح سه راهي خرمشهر، تقاطع غيرهمسطح 72 تن، تعريض راه قم ـ قنوات و اجراي كمربند ريلي كه موجب قطع عبور قطارهاي باري از داخل شهر شد را از جمله موفقيت‌هاي استان در بخش راه در دو سال گذشته عنوان كرد.

وي در ادامه توسعه زيرساخت هاي زيارتي در استان قم را نيز مورد توجه قرار داد و گفت: با همت و تلاش مسئولان امر در سال‌هاي اخير صحن جوادالائمه با بيش از 20 هزار مترمربع و ميدان بزرگ امام خميني در 5 طبقه و با 2 هزار پاركينگ و مراكز خدماتي به بهره برداري رسيده و صحن شرقي حرم مطهر با 54 هزار مترمربع 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

سرمايه‌گذاري 5 هزار ميلياردي در بخش صنعت

وي همچنين فعاليت بيش از 2 هزار واحد صنعتي و بيش از 5 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در بخش صنعت، مسكن و كشاورزي را از موفقيت هاي چشمگير استان دانست و گفت: در سال جهاد اقتصادي با وجود همه توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمنان، در استان قم تمام شاخص‌هاي اقتصادي مثبت بود كه افزايش 25 درصدي منابع بانكي، رشد 28 درصدي سرانه درآمد و افزايش 20 درصدي درآمدهاي مالياتي به خوبي اين مهم را نشان مي‌دهد.

استاندار قم احداث كارخانه‌هاي بزرگ توليدي در بخش‌هاي مختلف صنعتي، افزايش مساحت شهرك‌هاي صنعتي و بيش از 5 هزار هكتار، احداث فرودگاه در استان قم، ارتقاء بخش راه آهن استان، اجراي موفق طرح هدفمندي يارانه‌ها، ايجاد پارك علم و فناوري و اولين مركز رشد علوم انساني و اجراي ده‌ها طرح فرهنگي از جمله انتشار بيش از 300 ميليون جلد و 70 هزار عنوان كتاب را از ديگر موفقيت‌هاي استان در سال‌هاي اخير عنوان كرد.

وي در ادامه با اشاره به بازديدهاي مديران و مسئولان دستگاه هاي اجرايي از بخش‌ها، روستاها و محلات محروم شهر قم تصريح كرد: اين بازديدها در جهت توسعه متوازن استان و اجراي عدالت اجتماعي انجام شده كه بحمدالله با تخصيص اعتبارات بي سابقه شاهد رفع بسياري از مشكلات و معضلات در مناطق محروم و كمتر برخوردار استان بوديم و اميدواريم اين روند در سال جاري نيز ادامه داشته باشد.

قم قلب معنوي و فرهنگي كشور

حجت‌الاسلام موسي‌پور در پايان با بيان اينكه قم قلب معنوي و فرهنگي و علمي كشور و مركز توليد و نشر انديشه ناب شيعي و ام القراي جهان اسلام و پايگاه علم و مرجعيت است، اظهار داشت: با همت و تلاش مضاعف مجموعه مديران استان و هدايت‌ها و حمايت‌هاي علما و مراجع عظام خدمات بسيار بزرگ و ارزشمندي در استان قم انجام شده است.

© 2003 Mehr News Agency .

يکشنبه|ا|20|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن