تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820586889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)كتاب «خانواده موفق؛ ارتباط والدين با فرزندان» منتشر شدخبرگزاري فارس: كتاب خانواده موفق؛ ارتباط والدين با فرزندان به همت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شد.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به همت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)كتاب «خانواده موفق؛ ارتباط والدين با فرزندان» منتشر شدخبرگزاري فارس: كتاب "خانواده موفق؛ ارتباط والدين با فرزندان" به همت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شد.
خبرگزاري فارس: كتاب "خانواده موفق؛ ارتباط والدين با فرزندان" به همت موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شد.


مدير تدوين و چاپ انتشارات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انتشار كتاب «خانواده موفق؛ ارتباط والدين با فرزندان» اظهار كرد: اين كتاب شامل موضوعات خانواده، تربيت خانوادگي، ارتباط والدين و كودكان، خانواده و جنبه‌هاي مذهبي است.

وي خاطرنشان كرد: كتاب خانواده موفق داراي چهار فصل در قالب عناوين بسترهاي لازم براي خوشبختي و موفقيت، ويژگي‌هاي خانواده موفق و راهكارهاي موثر ارتباط با فرزندان است.

محمد روحاني عنوان داشت: اين كتاب پژوهشي در قلمروي علوم تربيتي و روانشناسي بوده و هدف اصلي نويسنده ارائه راهكارهاي موثر براي موفقيت والدين در تامين نيازهاي فرزندانشان است.

وي يادآور شد: اين كتاب به نكات مهمي درباره والدين و فرزندان اشاره دارد و وظايف اسلامي آنها را بيان مي‌كند ضمن اينكه ضرورت ايمان و اخلاق به مثابه عوامل سعادت مورد تاكيد قرار گرفته و در ادامه مقدمه به خوش‌بيني و خوش زباني اشاره شده است.

در بخشي از مقدمه اين كتاب تصريح شده است: در نظام اسلامي، سعادت انسان كه غايت آفرينش اوست در ضمير و قرب خداوند تجلي پيدا كرده است.

نويسنده با اشاره به معيارهاي زندگي موفق آورده است: آشنايي با تفاوت‌هاي زن و مرد، تامين نيازهاي جنسي و عاطفي، مراقبت از فرزندان و تربيت صحيح آنها براي زندگي سالم و موفقيت زناشويي لازم است.

در بخش بسترهاي لازم براي خوشبختي و موفقيت نيز آمده است: خانواده موفق با رعايت نكته‌هايي مي‌تواند بسترهاي خوشبختي را افزايش و بسترهاي بدبختي را كاهش دهد.

در ادامه نيز شرايط سالم در انتخاب همسر، محل زندگي، تعداد فرزندان، شيوه اداره بسترهاي خوشبختي و موفقيت در خانواده و موانع و فقدان شرايط بسترساز بدبختي آورده شده است.

در اين كتاب خاطرنشان شده است: در روايتي آمده انسان موفق و خوشبخت در شكم مادر خود خوشبخت‌تر و انسان بدبخت و ناموفق در شكم مادر خود هم چنين است، بخشي از موفقيت مردم بزرگ جهان مرهون چگونگي ولادت آنها بوده، چنانچه بخشي از بدبختي برخي افراد به انحرافات والدين در دوران جنيني آنها مربوط است.

در اين فصل آمده است: قرآن كريم از دو مرد يعني يحيي‌بن زكريا و عيسي‌بن مريم به سلامت و پاكي در ولادت ياد كرده است، بنابراين اگر روايت سعادت و شقاوت فرزند را به رحم مادر مربوط دانسته و از پدر سخني به ميان نياورده از آن روست كه سرچشمه خوشبختي و بدبختي فرزند عمدتا در مراحل جنين در رحم رقم مي‌خورد.

در فصلي ديگر از اين كتاب تصريح شده است: خانواده موفق خانواده‌اي است كه نگران برنده و با زنده شدن خود و نوسان بين آنها نيست، بلكه در اصل روشي را انتخاب مي‌كند كه در آن كسي به فكر مقابله و رقابت نباشد تا بحث برنده و بازنده مطرح شود.

نويسنده با اشاره به ديگر ويژگي‌هاي خانواده‌ موفق آورده است: در چنين خانواده‌اي بدون اينكه از كسي حق سخن گفتن، اظهار نظر و تصميم‌گيري گرفته شده باشد تمام اعضاي خانواده درباره تمام برنامه‌هايي كه به آنها مربوط است مي‌انديشند و با انگيزه نظر مي‌دهند و واقع‌بينانه به نتيجه رضايت خواهند داد.

در ادامه آمده است: در اين خانواده به كسي بي‌حرمتي نمي‌شود و كسي مستحق تحقير نيست و پدر و مادر در اين خانواده واقع‌بين هستند و اميد بيشتري به موفقيت دارند.

كتاب «خانواده موفق ارتباط والدين با فرزندان» توسط علي حسين‌زاده در 272 صفحه به رشته تحرير درآمده و از سوي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با تيراژ هزار عدد و قيمت چهار هزار و 100 تومان راهي بازار شده است.

انتهاي پيام/و۱۰

چهارشنبه|ا|24|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن