تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819678609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: اخبار كوتاه اقتصادي
ممنوعيت خريد، فروش و واگذاري خودروهاي گذر موقت

معاون حقوقي گمرك ايران اعلام كرد: خريد، فروش و واگذاري خودروهاي گذر موقت ممنوع بوده و اقدام در اين باره قاچاق محسوب مي‌شود.

ناصر علي‌مددي جهرمي در اين زمينه افزود: نظر به درج آگهي‌هاي مختلف در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار مبني بر خريد و فروش و واگذاري خودروهاي گذر موقت وارده به كشور از مناطق آزاد تجاري يا ساير كشورها به اطلاع مردم شريف ايران مي‌رساند؛ از آنجايي كه خودروهاي سواري ورود موقت صرفاً براي استفاده دارندگان پروانه گمركي صادره در مهلت اعتبار آن است و بايد پس از انقضاي مهلت مقرر از قلمرو گمركي يا كشور خارج شود.

تصويب وام 5/12 ميليون توماني مسكن روستايي

طبق مصوبات شوراي پول و اعتبار از اين پس وام مسكن روستايي به 12 ميليون و 500 هزار تومان افزايش خواهد يافت و اوراق صكوك اجاره ريالي منتشر مي‌شود.

يك عضو شوراي پول و اعتبار در گفت‌و‌گو با فارس درباره جلسه دوشنبه شب شوراي پول و اعتبار اظهار داشت: جلسه شوراي پول و اعتبار برگزار شد و مصوبات خوبي هم داشت. وي افزود: در اين جلسه مصوب شد كه تسهيلات مسكن روستايي از 10 ميليون تومان به 12 ميليون و 500 هزار تومان افزايش پيدا كند. اين عضو شوراي پول و اعتبار گفت: اين شورا مرجع تغييرات پولي و پرداخت تسهيلات بانكي است از همين رو بايد اين طرح در شورا به تصويب مي‌رسيد. وي همچنين در ادامه از تصويب دستورالعمل اوراق صكوك اجاره ريالي خبر داد و گفت: در اين جلسه دستورالعمل اوراق صكوك اجاره ريالي كه يكي از اقدامات بسيار مهم براي تامين مالي تلقي مي‌شود به تصويب رسيد.

تعيين بانك مربوط به تامين ارز دانشجويان خارج از كشور

دانشجويان در حال تحصيل در خارج از كشور از اين پس مي‌توانند ارز مورد نياز خود را با نرخ رسمي و مطابق با مقررات ارزي بانك مركزي از تمامي شعب بانك سامان در سراسر كشور دريافت كنند.

به گزارش روابط عمومي بانك سامان، تمامي دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از كشور با ارائه مدارك مربوطه شامل گواهي اشتغال به تحصيل تاييد شده توسط وزارت علوم، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، صورتحساب دانشگاه كه اصالت آن مورد تاييد كنسولگري ايران در كشور محل تحصيل قرار گرفته باشد و با رعايت مجموعه مقررات ارزي مي‌توانند با مراجعه به تمامي شعب بانك سامان در سراسر كشور، ارز دانشجويي خود را به صورت نقدي دريافت كنند. براساس مقررات بانك مركزي، ميزان ارز قابل پرداخت به دانشجويان شاغل به تحصيل در خارج از كشور براي شهريه، سالانه حداكثر 15 هزار دلار آمريكا و بابت هزينه اقامت ماهانه معادل 1000 دلار آمريكا است.

تأمين سرمايه تعاونگران از محل صندوق توسعه ملي

مديرعامل بانك توسعه تعاون گفت: با امضاء تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملي تا سقف يك ميليارد دلار سرمايه‌گذاري تعاون‌گران از اين محل تأمين مي‌شود.

ماشاءالله عظيمي مديرعامل بانك توسعه تعاون به ايرنا گفت: يكي از شاخص‌ترين فعاليت‌هاي ما در سال جهاد اقتصادي تأسيس شركت صرافي توسعه تعاوني بود.

اين شركت با سرمايه‌اي معادل 10 ميليارد تومان تأسيس شده و امور صرافي تعاونگران سراسر كشور را سامان مي‌دهد. عظيمي افزود: اين شركت، صرافي تخصصي است و فقط به تعاون‌گران اختصاص دارد.

آپارتمان در پرند متري 800 هزار تومان

مديرعامل شهر جديد پرند با بيان اينكه هر متر مربع آپارتمان در شهر جديد پرند تا 800 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود، گفت: برنامه ساخت 80 واحد تجاري در محله‌هاي مسكن مهر در قالب واگذاري زمين به سرمايه‌گذاران نهايي شده است.

سعيد صابوني در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص قيمت واحدهاي مسكوني در شهر جديد پرند، گفت: شهر جديد پرند بزرگترين پروژه ساختماني كشور است و قيمت آپارتمان در اين شهر به نسبت ديگر شهرها است.

وي با بيان اينكه با بهره‌برداري از مترو پرند، حمل و نقل به اين شهر جديد آسان‌تر مي‌شود، اظهار داشت: به جز 8000 واحدي كه بطور كامل به اتمام رسيده‌اند، واحدهاي ديگر در حال تكميل انشعابات و زير ساخت‌ها هستند و مخابرات هم قبل از تحويل واحد به متقاضي، خطوط را فعال مي‌كند.

مذاكره 2 خريدار ايران اير با سازمان خصوصي‌سازي

مديرعامل هما با اشاره به اينكه دو خريدار ايران‌اير در حال مذاكره با سازمان خصوصي‌سازي هستند، گفت: 3000 نفر از شاغلان هما تقاضا دادند كه سهام ترجيحي اين شركت را بخرند.‏

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرين جزئيات واگذاري هما در بورس و مشتري براي اين شركت، اظهار داشت: از شهريور‌ ‌فراخوان واگذاري ايران‌اير از طرف سازمان خصوصي‌سازي ارائه شد، اما خريداران استقبال نكردند.‏

وي ادامه داد: با مصوبه هيأت واگذاري 10 درصد ارزش سهام هما كاهش و به 1440 ميليارد تومان براي 50+ 1 درصد سهام تبديل شد.‏

پرورش با اشاره به اينكه هم‌اكنون دو شركت براي خريد هما اعلام آمادگي كرده‌اند، اضافه كرد: فعلاً اسامي دو شركت اعلام نمي‌شود اما در حال مذاكره با ‌‌سازمان خصوصي‌سازي هستند تا پس از مذاكره به نتايجي درباره واگذاري دست يابند.‏





جمعه|ا|19|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن