تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820579551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهمين انتخابات مجلس؛ موضوعي فرا انتخاباتي در عرصه سياسي


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: نهمين انتخابات مجلس؛ موضوعي فرا انتخاباتي در عرصه سياسي
همواره دشمنان تمام تلاش خود را به كار بسته‌اند تا تنها قدرت منطقه كه در مقابل استكبار قد علم كرده را ساقط كنند بنابراين با طراحي جريان فتنه 88 اميدوار بودند تيشه به ريشه ايران اسلامي زده و آن را از خاك بركنند، اما بصيرت و بيداري ملت غيور ايران در 9 دي، اميد آنان را نااميد كرد.


به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از اروميه، در هيچ يك از انتخابات هشتگانه پيشين مجلس، رقابت هاي انتخاباتي مانند انتخابات پيش روي مجلس، معطوف به آينده و داراي اهميت مضاعف نبوده است. موضوعي مهم زمينه اي فراهم كرده تا انتخابات آتي داراي ويژگي سياسي- امنيتي خاصي گردد. اين موضوع شامل تاثير انتخابات مجلس نهم در روند انتخابات دولت يازدهم است كه وقوع اين احتمال باعث مي شود كه وزن سياسي مجلس در ميان قواي سه گانه و ديگر نهادهاي حاكميتي به طور قابل توجهي افزايش يابد و بر مبناي آن انتخاب رئيس دولت نيز در اختيار جناح يا حزب اكثريت در مجلس قرار گيرد. در واقع رقابت و پيروزي در انتخابات مجلس، وضعيت برد- باخت ايجاد مي كند. اين امر باعث شده تا حساسيت جريان هاي سياسي درون نظام هم به لحاظ امنيتي و هم به لحاظ ملاحظات بلندمدت مديريتي و سياست گذاري هاي راهبردي افزايش يابد بنابراين انتخابات 12 اسفند به موضوعي فرا انتخاباتي در عرصه سياسي در رقابت بين جريان هاي سياسي تبديل شده و زمينه تنش هاي عميق تر را فراهم نمايد.

بارها ديده شده كانديداها براي اخذ راي هاي سنتي با شعارهايي مانند ايجاد اشتغال براي جوانان شهر، آباداني روستا، گرفتن بودجه براي عمران شهر و حتي تبليغات قومي و قبيله اي وارد ميدان انتخابات شده اند. در حالي كه اهم وظايف نمايندگان تقنين و نظارت است و نه تعمير مستقيم خيابان‌هاي كوچه‌ها و محله‌ها.

مقام معظم رهبري در اجتماع بزرگ مردم يزد در لزوم شناسايي نماينده اصلح و ويژگي هاي آن مي فرمايند: «آنچه كه من عرض مي كنم، در درجه ي اول حضور مردمي است. در درجه بعد كه البته حائز اهميت بسياري است اين هم، پيدا كردن نماينده اصلح است. آن كساني كه به وسيله ي شوراي نگهبان صلاحيت آنها اعلام مي شود، معنايش اين است كه اين از حداقل صلاحيت مورد نياز برخوردار است. در بين اين كساني كه اعلام ميشوند، افرادي هستند با صلاحيت هاي بالاتر، افرادي هستند در سطح پايين تر. هنر ملت ايران و مردم شهرها و حوزه هاي انتخابيه اين است كه دقت كنند، نگاه كنند، بشناسند اصلح را، بهترين را انتخاب كنند؛ بهترين از لحاظ ايمان، بهترين از لحاظ اخلاص و امانت، بهترين از لحاظ دينداري و آمادگي براي حضور در ميدان هاي انقلاب؛ دردشناس ترين و دردمندترين نسبت به نيازهاي مردم را انتخاب كنند. اينها فرصت هائي هست، بايستي مردم عزيز ما در همه جاي كشور هوشيارانه، با بصيرتِ تمام تلاش كنند، پيدا كنند و با رأي خود مسجل كنند و مجلس را – آن مجلسي را كه مورد نياز جامعه كنوني ماست – تشكيل بدهند.

با توجه به اين فرموده مقام معظم رهبري بايد گفت به دور از تمام دغدغه ها بايد متوجه اين نكته بود كه اين نظام ابتدا متعلق به خدا و سپس ولي امر مسلمين حضرت امام زمان (عج) است و چنين نظامي نبايد به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد چرا كه در اين صورت بار ديگر شاهد كرنش در مقابل استكبار و سلطه خواهيم بود.

در اين راستا با چند تن از مسئولين استاني دراين باره به گفت‌وگو نشستيم و نظرات آنان را درباره انتخابات مجلس نهم جويا شديم:

ولايت مداري شاخصه اصلي كانديداي اصلح است

رسول سيد تاج الديني، فرمانده سپاه مياندوآب با بيان اينكه آراسته شدن به ايمان، تقوا و اخلاق ديني از مهمترين شاخصه هايي است كه بايد فعالان سياسي در جامعه مبتني بر حاكميت ديني آن را رعايت كنند، گفت: ولايتمداري و اعتقاد عملي و قلبي به اصل مهم ولايت فقيه از مهمترين ويژگي هاي كانديداهاي انتخاباتي است.

وي با بيان اينكه انتخابات يكي از جلوه هاي عيني مردم سالاري ديني در جامعه اسلامي است، تصريح كرد: كانديداهاي انتخاباتي بايد در همه حال و در تمامي شرايط با برخورداري از درك واقعي از الزامات و مطالبات مردم پاسدار و حافظ صريح ارزش هاي اسلامي و پايند به ولايت فقيه باشند.

فرمانده سپاه مياندوآب گفت: ما معتقديم نظام ايران اسلامي تجلي حكومت ديني علوي و سيره نبوي است و بي شك اصل ولايت فقيه تجلي اين چنين حكومتي است.

حضور حداكثري در انتخابات نشان تقيد و اقتدار ملت ايران است

وي حضور حداكثري ملت ايران در اقشار مختلف از جمله بسيج را نشانه تقيد و اقتدار ملت ايران در صحنه هاي مختلف جهاني عنوان و تصريح كرد: حضور مقتدرانه در عرصه انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برنامه هاي از پيش طراحي شده استكبار جهاني در رابطه با تضعيف روحيه همگرايي و انسجام ملي و ديني در ايران اسلامي را ناكام خواهد گذاشت.

تاج الديني اخلاص در عمل و گفتار، مردم داري، صداقت، تعهد، شجاعت، بصيرت در راستاي تشخيص و تحليل درست مسائل در حوزه هاي مختلف را از ديگر پارامترهاي مهم در انتخاب اصلح عنوان كرد و افزود: كانديداهاي انتخابات مجلس به سبب آنكه نماينده مردم در يكي از سه قوه مهم در نظام جمهوري اسلامي است بايد از درون مردم باشد تا با دلسوزي در جهت رفع موانع و مشكلات توسعه جامعه گام بردارد.

هر جرياني برخلاف ولايت فقيه محكوم به فناست

حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري، امام جمعه خوي نيز گفت: هر جرياني كه بخواهد در مقابل ارزش هاي نظام و ولايت فقيه قرار گيرد، محكوم به فنا بوده و مردم آن را كنار خواهند زد.

وي افزود: جريان فتنه 88 مصداق بارز اين مدعا است و باوجود آنكه اين جريان به شدت از سوي معاندان نظام حمايت مي شد؛ اما چون برخلاف ارزش هاي ديني ملت ايران بود در 9 دي شكست خورد و در تاريخ دفن شد.

امام جمعه خوي گوناگوني طيف ها در انتخابات مجلس نهم را عاملي براي شور و نشاط انتخاباتي دانست و تصريح كرد: مرور طيف ها و احزاب مختلف در ايران حاكي از اين است كه احزاب در نظام جمهوري اسلامي بر خلاف ساير نظام ها نقش چندان تعيين كننده و كليدي نداشته اند؛ بنابراين ليست هاي مختلفي كه از سوي كانديداها ارائه مي شود در جهت شور انتخاباتي است.

بحران مشاركت در انتخابات القايي از سوي دشمنان است

حجت الاسلام شكوري با رد نظريه بحران مشاركت در انتخابات پيش رو گفت: مبحث بحران مشاركت از سوي دشمنان نظام القا مي شود؛ چرا كه مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال نشان دادند گوش به فرمان ولايت فقيه و رهبري هستند و در صحنه هاي مختلف نظام حضور پررنگ دارند.

وي با اشاره به تحريم هاي نفتي استكبار عليه ايران گفت: تحريم ها و مسائل حاشيه اي كه آمريكا و متحدانش عليه ايران انجام مي دهند، ترفند جديدي نيست و از زمان پيروزي انقلاب اسلامي وجود داشته و باز هم ايران با پيش دستي، دشمنان را در پياده كردن اهدافشان ناكام گذاشت.

ولي فقيه تنها مرجع مردم ايران در تبيين مواضع نظام است

محمدباقر محسني، رئيس دانشگاه آزاد خوي با اشاره به فرمايشات و بيانات رهبر معظم انقلاب گفت: ولي فقيه تنها مرجع مردم ايران در تبيين مواضع نظام است بنابراين در انتخابات مجلس نهم نيز مردم گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بايد نمايندگان اصلح را براي خانه ملت انتخاب كنند.

متاسفانه ضربه اي كه از سوي دوستان به نظام وارد مي شود مهلك تر از ضربه دشمنان است

وي افزود: امروز متاسفانه ضربه اي كه از سوي دوستان به نظام وارد مي شود مهلك تر از ضربه دشمنان است و مردم بايد هوشيارتر از گذشته دوست را از دشمن تشخيص دهند.

رئيس دانشگاه آزاد خوي تصريح كرد: ولايي بودن و حركت در مسير ارزش هاي نظام دو ركن اصلي براي نماينده اصلح مجلس نهم است.

محسني گفت: دانشجويان و دانشگاهيان بايد با توان مضاعف در برگزاري انتخابات سالم و با شكوه كه خنثي كننده نقشه دشمنان نظام است بيش از پيش تلاش كنند.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن