تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819847752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اركيده شهر ري بعد از 10 سال شكوفا شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: اركيده شهر ري بعد از 10 سال شكوفا شد
پروژه اي كه در يك مقطع زماني در سالهاي گذشته شروع شد و سرمايه گذاري در شهر ري اقدام به ساخت مجتمع هاي مسكوني در سالهاي 79 و 80 كرد و هر يك از واحدها رابه 4 نفر فروخت.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اعضاي اين شركت با هدف كلاهبرداري از متقاضيان خريد مسكن آپارتمان هاي فاز يك را به مردم نشان مي دادند اما در تنظيم قرارداد فاز دوم مجتمع مسكوني اركيده را مي فروختند در حالي كه هيج واحد ساخته شده اي وجود نداشت.

*پرونده اي با 4400 شاكي

پرونده اركيده با 4 هزار و 400 شاكي تحت رسيدگي قرار گرفت.

با شكايت چند هزارمالباخته پرونده اركيده در دادگستري شهر ري به جريان افتاد و با دستور ويژه رئيس قوه قضاييه و هماهنگي دادستان تهران تحقيقات ادامه يافت و سرانجام مشخص شد چهار هزار و 400 نفر با پرداخت مبالغي بين 3 تا 4 ميلوين تومان فريب خورده و كلاه گشادي به سرشان رفته است.

*پرونده اركيده به خط پايان رسيد/ شهرداري مطالبات خود را بخشيد

مشكل اعطاي پايان كار مجتمع اركيده كه يكي از خبرسازترين پرونده ها در چند سال گذشته بود با مساعدت شهرداري منطقه 20 حل شد.

طي نشستي كه با حضور دادستان شهرستان ري فرماندار شهر ري شهردار منطقه 20 و مجري طرح و اعضاي هيئت مديره برگزار شد شهرداري منطقه 20 بخشي از مطالبات خود را بخشيد و توافق نامه اي براي اعطاي پايان كار واحدها بسته شد.

در همين راستا شهرداري منطقه 20 درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس توافق به عمل آمده مجري طرح بخشي از جريمه مقرر را پرداخت كرده و مراحل صدور پايان كار با سرعت در حال پيگيري است و در صورتي كه ساكنين همكاري لازم را در خصوص رفع اضافه بناهاي خود داشته باشند تا پايان سال 90 پايان كار واحدها صادر مي شود.

مجتبي عبداللهي ادامه داد: در اصل پروانه صادر شده اين مجتمع هزار و 65 واحد بوده اما تعداد واحدهاي ساخته شده هزار و 150 واحد است كه براي آن يك پايان كار كلي مي دهيم كه مالكين بر اساس اين پايان كار به اداره ثبت مراجعه مي كنند و صورت مجلس تفكيك براي هر واحد تنظيم مي شود و براي هر واحد يك سند 6 دانگ صادر مي شود.

*مساعدت 26 ميلياردي شهرداري تهران

عبداللهي با اشاره به مساعدت شهرداري در مورد اين پرونده اذعان داشت: اين پرونده مشكلات فراواني را براي شهروندان و شهرداري تهرن و منطقه ايجاد كرده بود كه با مساعدتهاي ويژه نزديك به 26 ميليارد تومان توسط شهرداري تهران به مالكيني كه در اين پرونده متضرر شده بودند پرداخت شد تا مشكل مردم حل شود.

وي در ادامه اظهار داشت: با توجه به اينكه ما مصمم هستيم تا مشكل پايان كار اين واحدها حل شود اخيرا طي نشستي كه با هيئت مديره مجتمع داشتيم توافق شد مالكين مبلغي را به عنوان جريمه اضافه بناهايي كه خارج از پروانه ساخته شده است به شهرداري پرداخت كنند اين در حاليست كه ما يك سوم جريمه را دريافت مي كنيم وي تصريح كرد: زمان اعطاي پايان كار مجتمع و پيشرفت آن نيز به ميزان همكاري ساكنين بستگي دارد تا با همكاري شهرداري اضافه بناهاي احداث شده رفع شود و پايان كار نيز سريعتر صادر شود.

*تشكر ساكنين اركيده از شهرداري

با توجه به اينكه از زمان پيش فروش و ساخت و تحويل واحدهاي اركيده بيش از 10 سال مي گذرد شنيدن اعطاي پايان كار اين مجتمع ساكنين را به وجد آورد.

يكي از ساكنين مجتمع كه به گفته خودش جزو اولين ساكنين اين مجتمع است در خصوص شنيدن اين خبر گفت: 5 سال از زمان تحويل واحد مي گذرد اما تاكنون به دليل تخلف شركت سازنده پايان كار دريافت نكرديم كه اين خود بر قيمت آپارتمان تاثير گذاشته و تا حد بسياري آن را پايين كشانده وقتي خبر اعطاي پايان كار از سوي شهرداري را در روزنامه خواندم خيلي خوشحال شدم كه بعد از اين همه سال بالاخره مشكل پايان كار و سند خانه ام حل مي شود.

يكي ديگر از ساكنين كه مرد ميانسالي است مي گويد:در ابتدا قرار بود واحدها را 18 ماهه تحويل دهند اما چندسالي از ساخت آن گذشت و بعد از تحويل نيز با مشكل نداشتن سند مواجه شديم و به همين دليل ما از خدمات شهرداري نيز محروم شديم اميدواريم كه با اعطاي اين پايان كار مشكل چند ساله ما هم رفع شود از شهرداري نيز به خاطر مساعدت و پيگيري اين پورنده تشكر مي كنم.

*اركيده آغاز راه است

با توجه به اينكه پروژه هايي همچون اركيده در شهر ري كم نيست و با همچين مشكلي مواجه هستند كه مديران شهري رفع كامل مشكل آنها را نيز در دستور كار دارند.

در اين خصوص شهردار منطقه 20 گفت: مصمم هستيم پروژه هايي كه در سالهاي گذشته با مشكل ساخته شده چنانچه قانون مقررات ضوابط و ايمني به ما اجازه دهد نسبت به رفع مشكل آن و اعطاي پايان كار آن اقدام كنيم.

عبداللهي ادامه داد: مجتمع هايي كه در سالهاي گذشته ساخته شده اند و مشكل سازه اي و ايمني دارند ما را هم دچار مشكلات ضوابطي و مقرراتي خودمان كردند اما تصميم داريم كه پروژه هاي مشكل دار داخل شهر را اصلاح كنيم.

وي خاطر نشان كرد: تاكنون نيز در خصوص رفع مشكل اين مجتمع ها اقداماتي انجام داديم كاري كه در پروژه دولت آباد كرديم در همين خصوص بود پروژه دولت آباد كه نزديك به 30 سال از ساخت آن مي گذشت و مشكل پايان كار داشت با مساعدت شهرداري تعدادي از پايان كارها اعطا شده و مابقي نيز در حال صدور است.

ما هم اميدواريم با اعطاي پايان كار تا پايان امسال دغدغه فكري بيش از 5 هزار نفر از شهروندان اين منطقه حل شود./ز

گزارش از فاطمه هنرور

يکشنبه|ا|7|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن