تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتظار قهرماني نداشته باشيد پيرس: مي‌خواهم مربي تيم ملي در يورو باشم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: انتظار قهرماني نداشته باشيد پيرس: مي‌خواهم مربي تيم ملي در يورو باشم
استوارت پيرس مربي موقت تيم ملي انگليس معتقد است توان هدايت «سه‌شير» را در يورو 2012 دارد اما با اين حال تاكيد كرد انتظارات مردم براي كسب جام پس از 46 سال بايد واقع‌بينانه باشد.
پس از صعود انگليس به مرحله نيمه نهايي بازي‌هاي جام ملت‌هاي اروپا به همراه پيرس در سال 1996، بزرگترين افتخاري كه در يك تورنمنت نصيب اين تيم شد راه يافتن به جمع 8 تيم پاياني است. دهه‌ها ناكامي باعث شده تا قهرماني در جام جهاني 1966 تنها افتخار سه‌شير در كسب جام باشد.
پيرس به مسوولان اتحاديه انگليس گفته تجربه فراوانش با تيم زير 21 ساله‌ها، او را تبديل به كانديدايي ايده‌آل كرده تا هدايت تيم بزرگسالان را در جام ملت‌هاي اروپا كه خردادماه سال آينده برگزار مي‌شود به عهده بگيرد.
هري ردنپ گزينه اول جانشيني فابيو كاپلو است اما اصرار او براي ادامه كار با تاتنهام گمانه‌زني‌هايي را در مورد اينكه او وقت كافي براي آماده كردن تيم ملي در يورو 2012 خواهد داشت، به همراه داشته است. كاپلو هم با كارنامه درخشانش در اسپانيا و ايتاليا نتوانست انتظارات انگليسي‌ها را برآورده كند و با وجود 2 سال زماني كه در اختيار داشت نتوانست در جام جهاني 2010 تيم قرص و محكمي را بسازد. با اين حال پيرس انگيزه زيادي براي نشستن بر نيمكت تيم ملي كشورش در يورو دارد: «اگر من را بخواهند تجربه هدايت سه‌شير را در جام ملت‌هاي اروپا دارم. در نقش بازيكن در 2 دوره نيمه نهايي در رقابت‌هاي مهمي حاضر بودم و به عنوان مربي هم تيم زير 21 ساله‌ها را در فينال رهبري كرده‌ام. در 2 دوره نيمه نهايي هم در رقابت‌هاي ملي مربي همين تيم بوده‌ام. با كاپلو نيز در جام جهاني 2010 همكاري مي‌كردم. مطمئنم توان هدايت تيم ملي بزرگسالان را در يورو خواهم داشت.»
پيرس با وجود اشتهايش براي هدايت تيم ملي چندان هم تخته گاز نمي‌رود: «انتظارات از تيم ملي بسيار بالاست. به مصاف تيم‌هاي بزرگي مي‌رويم اما به گونه‌اي رفتار مي‌كنيم كه انگار يك سر و گردن از آنها بالاتريم. سطح توقعات از تيم ملي تا حدودي غيرمنطقي به نظر مي‌رسد و با واقعيت سازگار نيست.»
پيرس كه علاوه بر هدايت «سه‌شير» در بازي‌ دوستانه مقابل هلند به نيمكت تيم ملي انگليس در يورو 2012 هم چشم دوخته بازيكنان بااستعدادي را در ليست خود جاي داده كه تجربه بازي ملي ندارند.
او پس از كار با تام كلورلي هافبك منچستر يونايتد و فريزر كمپبل مهاجم ساندرلند در تيم زير 21 ساله‌ها، آنها را براي تيم بزرگسالان انتخاب كرد تا ببيند دو بازيكني كه تجربه بازي ملي ندارند چگونه در چنين بازي مهمي خود را نشان مي‌دهند: «فكر و ذكرم متوجه اين بازي است. براي هدايت تيم ملي در يورو چه چيزي كم دارم؟ مربي احتمالي تيم هم چه شناختي مي‌تواند در اين مدت نسبت به بازيكنان به‌دست آورد؟»
عملكرد پيرس در بازي چهارشنبه ممكن است نقش بسزايي در تعيين مربي سه‌شير براي يورو داشته باشد. 2 نفر از هيات 4 نفره‌اي كه از طرف اتحاديه مسوول انتخاب مربي آينده تيم ملي شده‌اند به مدت 2 ساعت به مصاحبه پيرس گوش فرا دادند.
او كه تنها سابقه مربيگري‌اش در عرصه باشگاهي به هدايت منچستر سيتي از 2005 تا 2007 برمي‌گردد احساس مي‌كند شرايط لازم را براي هدايت تيم ملي كشورش پس از يورو 2012 ندارد: «در سن 40 سالگي كفش‌هايم را آويختم كه اين مساله باعث شد مربيگري را دير شروع كنم. مربيان جوانتر زيادي وجود دارند كه سابقه مربيگري‌شان از من بيشتر است...»
پس از خلع جان تري، پيرس هنوز تصميمي در مورد كاپيتاني تيم ملي در بازي پيش‌رو نگرفته: «بازيكني را به عنوان كاپيتان انتخاب مي‌كنم كه مورد احترام باشد.»
ليست نفرات تيم ملي انگليس براي بازي دوستانه با هلند:
گارسون، هارت، گرين، گري كاهيل، اشلي‌كول، باينس، گلن جانسون، فيل جونز، ريچاردرز، اسمالينگ، واكر، بري، كلورلي، داونينگ، جانسون، جرارد، ميلنر، پاركر، يانگ، ولكات، بنت، كمپبل، استوريج، روني و ولبك.

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن