تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820236855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«كارنامه مردم » در انتخابات مجلس چگونه است ؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: «كارنامه مردم » در انتخابات مجلس چگونه است ؟
اين روز ها همه جا صحبت از برنامه ها و كارنامه كانديداهاي انتخابات مجلس است . اما تا كنون كسي از كارنامه مردم در انتخابات مجلس پرسيده است ؟ تابناك در گزارش كارنامه مردم را در انتخابات مورد بررسي قرار داده است .
با شروع رسمي تبليغات انتخابات مجلس نهم ، همه جا صحبت از كارنامه نمايندگان فعلي و برنامه هاي كانديدا هاي فعلي انتخابات است و افكار عمومي با دقت كارنامه ها و برنامه هاي كانديدا هاي موجود را براي داشتن انتخابي معقول و حساب شده مورد بررسي قرار مي دهند .

به گزارش «تابناك » ، اما در كنار توجه به برنامه و كارنامه كانديداها ، يكي ديگر از مهم ترين مسائل براي داشتن مجلسي كه در شان نام مردم ايران زمين باشد ، مشاركت گسترده مردم در انتخابات است ، در واقع كارنامه مردم در انتخابات ، همان ميزان مشاركت با شور و شعور آنان است . تجربه نشان داده است كه هر زمان مشاركت مردم در انتخابات مجلس بيشتر بوده است ، نمايندگان هم خود را بيشتر در مقابل موكلان خود پاسخگو دانسته و حضور و نفوذ قدرت افكار عمومي را بيش از پيش در كنار خود احساس كرده اند و از بي خيالي و لاقيدي در قبال مسئوليتي كه به آنان سپرده شده است ، دور جسته اند .

بر اين اساس مي توان گفت كه تا حدودي ، ناكارآمدي مجلسيان يا نمايندگان ، به مردمي بر مي گردد كه آنان را انتخاب كرده اند. چرا كه بي مسئوليتي و فرار از انتخابات و يا طفره رفتن از يك انتخاب درست ، نه تنها گريبان افرادي را مي گيرد كه مشاركت نكرده و يا مشاركتي توام با بي مسئوليتي اتخاذ كرده اند را خواهد گرفت ، بلكه در كل عموم جامعه از اين رويكرد ناصواب به انتخابات متضرر خواهند شد.

البته نگاهي گذار به انتخابات پيشين مجلس نشان مي دهد كه در همه انتخابات گذشته با مشاركتي بيش از 50 درصد مواجه بوده ايم و همواره بيش از نصف جمعيت كشور كه حائز شرايط انتخاب كردن هستند ، در انتخابات شركت كرده اند كه كارنامه مورد قبولي براي مردم ايران از اين حيث مي باشد . اما انتظار مي رود كه كارنامه مردم در انتخابات اخير با توجه به انتقادات بيشماري كه به مجلس هفتم و هشتم وجود داشت و دارد ، بيش از پيش باشد ، تا افكار عمومي قدرت اراده خود در اداره كشور را به خوبي با انتخابي درست و منطقي در قالب مجلس نهم ، نشان دهند .

در زير جدول مشاركت مردم در 8 دوره پيشين انتخابات مجلس مشاهده مي شود . جدولي كه در واقع كارنامه قابل قبول ملت ايران است . كارنامه اي كه جدول آخر آن در انتخابات مجلس نهم پررنگ تر و پر تعداد تر از هميشه خواهد بود.

جدول از هفته نامه شما

جمعه|ا|5|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن