تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820521643




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران در مراسم افتتاح بزرگترين ايستگاه مترو خاورميانه: انصاف نيست كه مردم در متروتحت فشار باشند و واگن ها در گمرك خاك بخورند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: شهردار تهران در مراسم افتتاح بزرگترين ايستگاه مترو خاورميانه: انصاف نيست كه مردم در متروتحت فشار باشند و واگن ها در گمرك خاك بخورند
گروه شهري: مريم شيخي: افتتاح بزرگترين ايستگاه زيرزميني مترو در خاورميانه ديروز با حضور دكتر قاليباف شهردار تهران، هابيل درويش مدير عامل شركت راهآهن تهران و حومه، تشكري هاشمي معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران، علي محمد قلي ها مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران برگزار شد. ايستگاه تجريش آخرين ايستگاه ازخط 1 مترو تهران است و يكي از بي نظيرترين ايستگاه هاي متروي پايتخت است كه در نقاط مختلف از عمق 50 تا 70 متري برخوردار است و حجم مساحت متروي تجريش دو برابر اكثر ايستگاه هاي ديگر است. بي شك با افتتاح و بهره برداري از اين ايستگاه و كم شدن فاصله جنوب و شمال تهران و نيز اتصال جنوبي ترين نقطه پايتخت به شمالي ترين نقطه آن، قول شهردار تهران به مردم جنوب شهر محقق شد. اين ايستگاه قطعا حجم قابل توجهي از سفرهاي درون شهري پايتخت را به خود اختصاص خواهد داد و مرهمي خواهد شد بر پايتخت پر ترافيك و دودآلود ما كه سالهاست با اين دو معضل دست به گريبان است. شهردار تهران در مراسم افتتاح ايستگاه متروي تجريش، در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني بر انتخابات پيش رو و ليست هاي انتخاباتي ، با بيان اين مطلب گفت: اميدوارم اصولگراياني كه معتدل با عقلانيت و با تدبير كار را دنبال مي كنند مورد قبول مردم واقع شوند و مردم آنها را انتخاب كنند تا يك مجلس كارآمد و تاثيرگذار داشته باشيم كه هم در اجراي قوانين به خوبي نظارت داشته باشند و هم در تدوين قوانين به خوبي نقش ايفا كنند، اما راجع به ليست هاي انتخاباتي اظهار نظري نمي كنم. وي در ادامه اظهار كرد : ايستگاه متروي تجريش يكي از ايستگاه هاي مهم و خاص بوده است كه با توجه به عمق اين ايستگاه مشكلات زيادي بر سر راه جود داشت و همچنين ما بايد با توجه به اين كه اين ايستگاه، ايستگاه پاياني خط يك است محلي براي توقف و پاركينگ قطارها نيز در نظر مي گرفتيم. وي افزود: ما مصمم هستيم تا براساس برنامه 5 ساله طول خطوط مترو را به 218 كيلومتر برسانيم كه تا كنون توانستيم به بهره برداري حدود 150 كيلومتر مترو دست يابيم. شهردار تهران، تكميل خط 4، بهره برداري از ايستگاه اكباتان و اتصال آن به خط 5 را از ديگر برنامه هاي در دست اجرا دانست و گفت: ضمن تكميل خط 4 مترو در سال 91 تلاش خواهيم كرد كه احداث خط 3 مترو كه از جنوب غرب تهران (ساوه-آزادگان) تا شمال شهر پايتخت (ازگل) ادامه دارد را احداث كنيم. وي همچنين در مورد توقف واگن هاي مترو در گمرك گفت : 144 واگن مترو بيش از سه ماه است كه در گمرك متوقف مانده كه دليل اصلي اين توقف عدم تامين نقدينگي است اين در حالي است كه اعتبارات مترو بايد 50 درصد توسط شهرداري و 50 درصد توسط دولت پرداخت شود و اين موضوع مشكلي است كه با يك دستور مديريتي نيز قابل حل خواهد بود. قاليباف ادامه داد: اين انصاف نيست كه در روزهاي پاياني سال مردم در مترو تحت فشار باشند و واگن ها در گمرك خاك بخورند.

كارشكني در برخي اقدامات شهرداري منصفانه نيست

شهردار تهران گفت: در انقلاب اسلامي كه مبتني بر باورهاي ديني است هر اقدام و عملي بايد از دو منظر مادي و معنوي مورد توجه قرار گيرد. دكتر محمدباقر قاليباف ضمن تشكر از دست اندركاران، مهندسان و كارگران اين پروژه با بيان اين مطلب گفت: مديران و زحمتكشان گمنام و بي نام ونشاني براي اجراي اين پروژه تلاش كردند كه هرگز نمي توان سختي ها و زحمات آنان را به معرض نمايش مردم درآورد. وي با بيان اين كه يك توسعه خوب، توسعه اي است كه عدالت را در جامعه مستقر كند، گفت: اگر كرامت انساني رعايت نشود هر كاري ارزش اساسي خود را از دست مي دهد، بر اين اساس ما نيز گفتمان و اساس كار خود را در مديريت شهري بر اين اصل بنا كرده ايم. قاليباف افزود: در شهر به موازات موضوعات مادي مانند ساخت تونل ها، خطوط مترو، نظافت شهر، توسعه فضاهاي سبز و غيره، موضوعات معنوي نيز مانند حفظ كرامت افراد مورد توجه قرار دارد. وي افزود: من به دنبال كارهاي تشريفاتي نيستم و نمي خواهم بگويم هميشه با مترو و يا اتوبوس سفر مي كنم، چون به عنوان يك مسئول و شهردار تهران فرصت اين كار را ندارم، اما هر از گاهي و هر گاه كه بتوانم با حمل و نقل عمومي تردد كنم اين كار را مي كنم تا مشكلات و مسائل را از نزديك مورد بازديد قرار دهم و امروز اگر مي بينيم كه شهروندان در مترو و يا اتوبوس تحت فشار هستند و مشكلاتي دارند چيزي جز شرمندگي براي ما باقي نمي ماند و شايد زحمات به نوعي براي ما تلخ شود، اما نهايت تلاش خود را مي كنيم كه به حفظ كرامت و آسايش شهروندان توجه لازم را داشته باشيم. قاليباف افزود: برخي دوستان مي گويند كه در مورد مشكلات كار در ساخت ايستگاه تجريش به مردم بگوييد اما به نظر من نبايد مهم اين باشد كه رسانه ها موضوعات را منعكس مي كنند يا نه، چون هر اقدامي را خدا بايد ببيند كه به طور دقيق مي بيند و بعد هم بايد بنده هاي خداوند ببينند كه آنها هم صبح تا شب اقدامات را مي بينند. شهردار تهران گفت: ما مصمم هسيتم كه رشد و پيشرفت را در بعد مادي و معنوي در شهر پيش ببريم. قاليباف با بيان اينكه در برخي از كارهاي شهرداري كارشكني مي شود و اين انصاف نيست، گفت: اين را من نمي گويم منابع ذي صلاح مي گويند. ما تلاش كرديم با همه مشكلات كارها را پيش ببريم ولي رفع بعضي مشكلات به راحتي صورت نمي گيرد.مانند اينكه بيش از 3 ماه است كه واگن هاي مترو در گمرك باقي مانده، در حالي كه اگر عزم بر انجام اين كار وجود داشت، كار در طي 15 روز قابل انجام بود. وي تصريح كرد: وقتي واگن ها در گمرك متوقف است و زن و بچه مردم را در فشار در واگن ها و سكوها مي بينيم، اين قابل قبول نيست. من هيچ گاه نخواستم كه تلخي ها را منعكس كنم و خود را مسئول شهر مي دانم. اين را مشكل خود مي بينم و تلاش مي كنم كه تا قبل پايان سال واگن هاي جديد را هم وارد خطوط كنيم. شهردار تهران با بيان اينكه ما مسئوليم هم مشكلات را تحمل و هم حل كنيم، ابراز اميدواري كرد كه تمامي قول ها و وعده هايي كه مديريت شهري به مردم داده است، تا پايان سال محقق شود.

تنها 23 درصد اعتبارات مترو
توسط دولت پرداخت شده است

مديرعامل شركت قطار شهري تهران و حومه(مترو) نيز در اين مراسم گفت: حدود 60 ميليارد تومان براي ساخت ايستگاه تجريش هزينه شده است. هابيل درويش اظهار كرد: اين ايستگاه بخش هايي از مناطق يك و سه تهران را تحت پوشش قرار مي دهد و با افتتاح ايستگاه تجريش، خط يك مترو حدفاصل تجريش تا كهريزك با طول حدود 39 كيلومتر و با 29 ايستگاه كامل شد. وي با بيان اينكه براي افتتاح ايستگاه تجريش كمي بدقولي كرديم، به دلايل عدم بهره برداري از اين ايستگاه در موعد مقرر اشاره كرد و گفت: ايستگاه تجريش بزرگترين ايستگاهي است كه تاكنون در متروي تهران ساخته شده و شايد در آينده هم ايستگاهي با حجم عملياتي مشابه اين ايستگاه، ساخته نشود. درويش مساحت اين ايستگاه را 15 هزار متر مربع و طول سكوي ايستگاه را 166 متر اعلام كرد و افزود: اين ايستگاه در عمق 52 متر زير زمين احداث شده و در شمالي ترين بخش ايستگاه عمليات عمراني در عمق 90 متري انجام گرفته است. وي در ادامه با اشاره به پيش بيني سي دستگاه پله برقي و 8 دستگاه آسانسور در ايستگاه تجريش اظهار كرد: در حال حاضر 16 دستگاه از پله برقي ها مورد بهره برداري قرار گرفته و ساير پله برقي ها نيز پس از تكميل فاز دوم ايستگاه تجريش و همزمان با افتتاح ورودي اين ايستگاه مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

حدود 60 ميليارد تومان براي ساخت ايستگاه تجريش هزينه شده است

وي هزينه ساخت اين ايستگاه را 60 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: به نظر مي رسد اين ايستگاه در فاصله چند روز پس از بهره برداري روزانه 50 هزار مسافر را پذيرا باشد. درويش در ادامه به موضوع اعتبارات مترو اشاره كرد و گفت: در سال جاري شهرداري تهران از حدود 650 ميليارد تومان بودجه پيش بيني شده، تا كنون 410 ميليارد تومان پرداخت كرده كه معادل 64 درصد تعهد است. وي ادامه داد: اين در حالي است كه دولت نيز بايد50 درصد اعتبارات مترو را پرداخت كند اما تاكنون 150 ميليارد تومان معادل 23 درصد اعتبارات امسال را پرداخت كرده است و به اين ترتيب از مجموع اعتباراتي كه دولت و شهرداري بايد به متروي تهران اختصاص مي دادند مبلغ 560 ميليارد تومان پرداخت شده كه حدود 43 درصد اعتبارات سال 90 است اما متروي تهران با وجود همه اين مشكلات به كار خود ادامه خواهد داد و در سال آينده نيز قطعا 15 كيلومتر خط متروي جديد بهره برداري خواهد شد. درويش همچنين به مسئله كمبود واگن در مترو اشاره كرد و اين مسئله را يكي از دردهاي بزرگ متروي تهران دانست و گفت: در شرايطي كه ساخت تونل و ايستگاه به اتمام مي رسد به دليل كمبود قطار، سرفاصله قطارها از دو دقيقه به 4 يا 5 دقيقه افزايش مي يابد. وي افزود: در خطوط يك، دو، چهار و پنج، روزانه بالغ بر 2ميليون و400 هزار مسافر جابجا مي شوند و اين در حالي است كه در صورت تامين قطار، به راحتي قادريم روزانه 4 ميليون مسافر را جابجا كنيم. وي با بيان اينكه آخرين قراردادي كه براي ساخت واگن وجود دارد شامل ساخت 455 واگن قطار و 160 دستگاه واگن دو طبقه و 38 دستگاه لكوموتيو براي خط 5 است، افزود: از اين مجموعه تاكنون 292 واگن و لكوموتيو تحويل شده كه 175 دستگاه آن شامل 126 واگن يك طبقه براي خطوط تهران و 29 واگن 2 طبقه براي خط 5 در سال 90 مورد بهره برداري قرار گرفته است. مديرعامل شركت متروي تهران و حومه به محموله هاي متوقف مانده در گمرك اشاره كرد و گفت: براي ترخيص اين محموله ها كه چند ماه در گمرك مانده نيازمند تامين 80 ميليارد تومان اعتبار هستيم. وي خاطر نشان كرد: در صورتي كه اعتبار ترخيص اين واگن ها به موقع تامين شده بود، مترو هم اكنون قادر بود كه روزانه 525 هزار مسافر به ظرفيت جابجايي خود بيافزايد.

افتتاح بزرگترين ايستگاه زيرزميني مترو
در خاورميانه

لازم به ذكر است ايستگاه متروي تجريش كه عميق ترين ايستگاه مترو است به مساحت 15 هزار متر مربع 30 دستگاه پله برقي افتتاح شد. طول سكو و سالن تهيه بليط اين ايستگاه حدود 240 متر است ضمنا عمق متوسط ايستگاه تجريش به حدود 51 متر مي رسد. همچنين انجام احجام عمده عمليات اجرايي شامل 240 هزار متر مكعب ، خاكبرداري 10 هزار و 500 متر مكعب، آرماتوربندي و 96 هزار متر مكعب بتن ريزي، ريل گذاري به طول حدود 3/3 كيلوكتر و طول ريل مصرفي حدود 6/6 كيلوكتر و تعداد كراورس حدود 6 هزار قطعه است. براساس اين گزارش، روش اجراي ايستگاه ترانشه بسته، و طاق بتني به طوري است كه سكو با سالن تهيه بليط به صورت كاملا زيرزميني احداث شده است. اين گزارش مي افزايد، از مزاياي اين روش مي توان به عدم انسداد مسير عبور و مرور از سطح خيابان و كاهش احجام فعاليت هاي زير زميني در ايستگاه اشاره كرد.

دوشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن