تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820086440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار استان فارس/وب سايت سازمانهاي مردم نهاد فارس رونمايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار استان فارس/وب سايت سازمانهاي مردم نهاد فارس رونمايي شد
وب سايت سازمانهاي مردم نهاد فارس رونمايي شد
شيراز - خبرگزاري مهر: رونمايي از وب سايت سازمانهاي مردم نهاد فارس، تاكيد بر لزوم همكاري رسانه ها براي آرام شدن فضاي جامعه در آستانه عيد و... از جمله اخبار استان فارس است.

به گزارش خبرگزاري مهر، معاون سياسي امنيتي استاندار فارس در مراسم رونمايي وب سايت سازمانهاي مردم نهاد استان فارس ضمن تقدير از دست اندركاران ايجاد پايگاه مذكور، آن را اقدامي در راستاي بسط، گسترش و افزايش مشاركت اجتماعي ارزيابي كرد.

كمال فيروزآبادي اظهار داشت: سازمانهاي مردم نهاد به عنوان نماد حضور مردم در مديريت عرصه هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي در حقيقت سرمايه اجتماعي هر جامعه اند كه توانمندي آنها نشانه توانمندي مردم آن جامعه و حضور پر رنگ تر آن ها نشانگر مشاركت بالاتر مردم در مديريت امور خود است.

وي به مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان توصيه كرد: از ظرفيت مردمي و به ويژه به صورت سازماندهي شده در قالب سازمانهاي مردم نهاد براي تحقق اهداف سازماني خود بهره برداري نمايند.

وب سايت سازمانهاي مردم نهاد استان فارس به آدرسhttp://saman.farsp.ir به صورت تخصصي به مباحث مربوط به سازمانهاي مردم نهاد از جمله فرايند تاسيس، قوانين و نيز آموزش سازمانها خواهد پرداخت.

رسانه ها بايد در آستانه عيد به آرام شدن فضاي جامعه كمك كنند

استاندار فارس گفت: رسانه ها بايد با در نظر گرفتن مصالح مردم در آستانه عيد به آرام شدن فضاي جامعه و منطقي شدن قيمت ها در بازار كمك كنند.

حسين صادق عابدين در جلسه تنظيم بازار استان فارس با انتقاد از فضاساز هاي غير مسئولانه و حساسيت آفرين در برخي رسانه ها درباره سطح قيمتها در استان فارس اظهار داشت: بر اساس آمارهاي بانك مركزي، تورم در استان فارس از متوسط كشور پائين تر است و در برخي اقلام مصرفي مانند گوشت سفيد و قرمز، جزو ارزان ترين مناطق كشور محسوب مي شود.

وي با تاكيد بر نظارت مستمر بر سطح كيفيت و قيمتها به ويژه در سالنهاي غذاخوري در عيد نوروز، اظهار داشت: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود كه ضمن حفظ حقوق اصناف، سطح قيمتها در مقايسه با ساير مناطق كشور به ويژه استانهاي همجوار، گران تر نباشد و كيفيت لازم براي تامين نيازهاي مردم حفظ شود.

صادق عابدين با اشاره به مديريت تقاضاهاي متفاوت در بازار، خواستار حمايت از اصناف در ارائه خدمات بالاتر شد و ادامه داد: سطح ارائه خدمات بايد به گونه اي باشد كه همه اقشار جامعه با هر توان اقتصادي، توان بهره مندي از امكانات مورد نظر را داشته باشند.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس نيز در اين جلسه، برنامه هاي اين دستگاه براي عيد نوروز را طرح نظارتي ويژه نوروز، طرح ذخيره سازي ميوه پايان سال، طرح ذخيره سازي مرغ پايان سال، طرح فروش فوق العاده اصناف، برپايي نمايشگاه عرضه مستقيم كالا و تشكيل شوراي نظارت بر كنترل قيمت هاي بازار برشمرد.

محمدرضا صفري افزود: سامانه تلفني 124 آماده دريافت شكايات مردمي است و بيش از 40 نفر به اين تماسها پاسخگويي مي كنند.

هوشنگ دهقانيان مديركل تعزيرات حكومتي استان فارس نيز با اعلام تلفن گوياي 09651 متعلق به اين اداره كل و سامانه پيامك 30009651 متعلق با سازمان تعزيرات حكومتي كل كشور، از آمادگي هفت شعبه رسيدگي كننده به پرورنده هاي صنفي در استان فارس خبر داد.

آگاه سازي خانواده ها مهم ترين عامل در پيشگيري از اعتياد است

سرپرست دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان فارس گفت: از آنجا كه بيشترين آسيبهاي اعتياد به مواد مخدر متوجه خانواده ها است، آگاه سازي خانواده ها، مهم ترين عامل در پيشگيري از اين بلاي خانمان سوز است.

مهران حفاري در يازدهمين جلسه كميته فرهنگي و پيشگيري شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان فارس، افزود: چرخش دو هزار ميليارد دلاري قاچاق مواد مخدر در سال باعث شده كه اين معضل تبديل به چهارمين عامل بحران زا در سراسر جهان شود.

وي با بيان اينكه اعتياد به مواد مخدر امنيت و شادابي جامعه را هدف قرار داده است، اظهار داشت: درصد بسيار زيادي از جرائم به ويژه جنايات خشن توسط معتادين و تحت تاثير مواد مخدر صورت مي گيرد.

حفاري مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر را نيازمند عزم جدي در سطوح مديريتي دستگاه ها دانست و افزود: نجات افراد جامعه از آلودگي به مواد مخدر به قدري اهميت دارد كه بدون هماهنگي مديران ارشد دستگاه ها و همراهي كارشناسان مسئول، طرح هاي پيشگيري و مقابله به نتيجه لازم نخواهد رسيد.

سرپرست دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان فارس با اشاره به كمبود نيروي متخصص براي اقدامات پيشگيرانه از اعتياد در مراكز آموزشي اظهار داشت: بر اساس اولويتها و برنامه هاي سال90 در خصوص اجراي فعاليتهاي فرهنگي و پيشگيري در عرصه پيشگيري اوليه از اعتياد، در اسفندماه سالجاري با برگزاري كارگاه آموزشي دوره تكميلي تربيت كادر متخصص با همكاري مركز مشاوره دانشجويي دانشگاه شيراز، برگزار خواهد شد.

© 2003 Mehr News Agency .

جمعه|ا|28|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن