تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819625039




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به عملكرد دووميداني زنان ايران در آستانه المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به عملكرد دووميداني زنان ايران در آستانه المپيك
خبرگزاري فارس: ليلا رجبي با امكانات موجود در ايران و بدون مربي توانست به سهميه المپيك لندن دست پيدا كند كه اين نشان از نگاه حرفه‌اي وي به نسبت ساير دووميداني كاران زن ايراني به ورزش حرفه‌اي دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس، اواخر بهمن و اواسط اسفند ماه سال جاري به ترتيب مسابقات قهرماني داخل سالن آسيا به ميزباني چين و جهاني در تركيه را پيش رو داريم.

اوايل هفته جاري هم مسابقات بين المللي داخل سالن مشهد را پشت سر گذاشتيم.

در اين دوره كه به نوعي مسابقه‌اي براي كسب آمادگي پيش از اعزام به مسابقات چين نيز به شمار مي‌رفت، فقط ۲ ركورد ملي جابجا و يك حد نصاب حضور در تيم ملي كسب شد.

ركورد جديد در ماده ۴ در ۴۰۰ متر زنان از سوي تيم دانشگاه آزاد به ثبت رسيد، ركوردي كه حتي در حد كسب مجوز حضور در تيم ملي اعزامي به چين هم نبود (كه از سوي فدراسيون ايران تعيين شده بود.)

ركورد ديگر نيز از سوي مريم طوسي در دوي ۴۰۰ متر به ثبت رسيد ركوردي كه مجوز اعزام به چين نيز محسوب مي‌شود اما با ركورد ورودي المپيك لندن فاصله دارد.

حضور ۴ كشور خارجي در مسابقات مشهد و موفقت دووميداني كاران نه چندان مطرح ارمنستاني در موادي كه رقابت كردند، نشان از ضعف دووميداني بانوان ايران داشت.

هر چند كه عدم حضور دووميداني كاران ۳ تيم خارجي ديگر شركت كننده در جمع مدال آوران، نكته ديگري را يادآور شد كه اين ورزشكاران مهمان حتي در حد اين مسابقات هم نبودند و مطمئنا تيم هاي رده چندم كشور خود به شمار مي روند.

دووميداني ايران در بخش زنان تاكنون تجربه حضور در المپيك را نداشته است، اما ماه گذشته ليلا رجبي در پرتاب وزنه توانست ركورد ورودي المپيك لندن در اين ماده را كسب كند كه نشان از تلاش و برنامه ريزي اين ورزشكار دارد.

رجبي بدون داشتن مربي و با اتكا به پشتكار و برنامه هاي خود توانست به ركورد ۱۷ متر و ۶۰ سانتي متر دست پيدا كند.

اين ورزشكار بلاروسي الاصل نشان داد كه با همين امكانات موجود در ايران و بدون مربي هم مي توان به سهميه المپيك دست پيدا كرد.

اما چرا تاكنون دووميداني كاران زن ايراني نتواسته اند به اين مهم دست پيدا كنند؟

شايد بايد ابتدا نگاه ورزشكاران و خانواده هاي آنها به ورزش حرفه اي تغيير كند و صرفا به ورزش به عنوان فرصتي براي كسب حضور بدون كنكور و بدون هزينه در دانشگاه‌هاي دولتي و آزاد با كسب چند مدال در مسابقات نه چندان مطرح نگاه مي‌كنند، تغيير كند.

رجبي در چند سال حضور خود در ايران با استفاده از همان امكانات موجود و شايد برابر با دووميداني كاران زن ايراني توانست نام خود را براي شركت در المپيك به ثبت رساند.

وي در مسابقات مشهد همان ركورد ۱۷ متر و ۶۰ سانتي متر را به ثبت رساند و نشان داد كه تمرينات وي اصولي است و ركورد وي شانسي نبوده است. اين در حالي بود كه ساير شركت كنندگان چه ايراني و چه خارجي در اين ماده ركوردهاي زير ۱۲ متر را به ثبت رساندند كه نشان از فاصله فاحش آنها با رجبي دارد.

با اين حال نبايد فراموش كرد كه مدت ها است همه نگاه‌ها به مريم طوسي دونده دوهاي سرعت است به اين اميد كه بتواند ورودي المپيك را كسب كند. بايد ديد كه آيا وي با نگاه و برنامه اي حرفه اي به اين آرزوي ديرينه ورزش ايران خواهد رسيد؟

اواخر بهمن ماه ۵ ورزشكار زن ايراني عازم مسابقات قهرماني آسيا در چين خواهند شد.

دووميداني كاران اعزامي ايران به مسابقات چين به شرح زير هستند:

در 60 متر مانع:

الناز كمپاني با ۸ ثانيه و ۹۴ سانتي متر

در پرتاب وزنه:

ليلا رجبي با ۱۷متر و ۶۰ سانتي متر

در پنجگانه:

سپيده توكلي با 3861 امتياز

در ۸۰۰ متر:

ليلا ابراهيمي با ۲ دقيقه و ۱۴ ثانيه و ۵۶ صدم ثانيه

در دوي ۴۰۰ متر:

مريم طوسي با 54 ثانيه و 55 صدم ثانيه

انتهاي پيام/د

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن