تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820692423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهن يك آپارتمان به چندين مستاجر با اسناد جعلي؛ كلاهبرداري ميلياردي در پوشش مشاوره املاك


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: رهن يك آپارتمان به چندين مستاجر با اسناد جعلي؛ كلاهبرداري ميلياردي در پوشش مشاوره املاك
سه مرد تبهكار كه در پوشش مشاور املاك قرن 21 از ده‌ها نفر به بهانه رهن آپارتمان كلاهبرداري ميلياردي كرده بودند، پس از پنج ماه كار اطلاعاتي كارآگاهان پليس آگاهي تهران دستگير شدند.
مرداد امسال، تعدادي از شهروندان در محدوده سركلانتري دوم واقع در شمال غرب تهران با مراجعه به دادسراي ناحيه 5 تهران، از كاركنان يك دفتر مشاور املاك به اتهام كلاهبرداري شكايت كردند.
به گزارش مهر، با دستور بازپرس اين دادسرا، پرونده‌ها براي رسيدگي تخصصي به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد. كارآگاهان بخش مبارزه با كلاهبرداري اين اداره نيز، با دعوت از مالباختگان تحقيقات پليسي خود را در خصوص چگونگي اين كلاهبرداري‌ها آغاز كردند.يكي از مالباختگان كه مردي 55 ساله‌ بود به ماموران گفت: چندي قبل از طريق املاك قرن 21 يك واحد آپارتماني را با مبلغ 2 ميليون تومان به عنوان بيعانه و كرايه ماهيانه 450 هزار تومان، اجاره كردم اما چند روز پس از عقد قرارداد متوجه شدم وي اين ملك را به فرد ديگري به مبلغ 15 ميليون تومان رهن كامل، اجاره داده و متواري شده‌است.شاكي ديگري گفت: من از طريق آگهي روزنامه، آپارتماني را به قيمت 30 ميليون تومان از املاك قرن 21 اجاره كردم. زمان تحويل آپارتمان و پرداخت مابقي مبلغ رهن، وقتي كه به مغازه مشاور املاك رفتم متوجه شدم كاركنان املاك از مردم كلاهبرداري كرده و محل را ترك كرده‌اند.
مالباخته ديگر كه مرد جوان 25 ساله‌اي بود گفت: در همين ماه ازدواج كردم. با كمك مالي خانواده و از طريق آگهي روزنامه، آپارتماني را در محدوده باغ فيض براي رهن كامل كه مناسب‌تر از جاهاي ديگر بود، شناسايي كردم. تلفني آدرس گرفته و با همسرم به املاك قرن 21 رفتيم. قيمت رهن آپارتمان 40 ميليون تومان بود. طي قولنامه‌اي، 25 ميليون تومان را در مرحله اول پرداخت كرده و قرار شد مابقي را در موقع تحويل آپارتمان پرداخت كنم. هفته قبل وقتي كه به بنگاه رفتم با در بسته روبرو شدم. از همسايه‌ها شنيدم كه كاركنان اين بنگاه از چند نفر ديگر هم كلاهبرداري كرده و متواري شده‌اند.
در شكايات ديگري معلوم شد كه متهمان، خود با هويت‌هاي جعلي به عنوان مستأجر، آپارتماني را با قيمت رهن پايين ( حدود 2 ميليون تومان ) و اجاره ماهيانه بالا از مالك اجاره كرده و در اقدام بعدي از طريق آگهي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار، همان آپارتمان را با رهن كامل به شهروندان اجاره داده‌اند. مستأجر نيز پس از تحويل آپارتمان به اين محل نقل مكان مي‌كرد اما زماني كه مالك در مراجعات بعدي متوجه مي‌شد كه مستأجرش، فردي ديگر با شرايط جديد است به دادسرا مراجعه و اعلام شكايت كرده‌است.
در تحقيقات بعدي كارآگاهان مشخص شد كاركنان اين املاك غيرمجاز، سه جوان حدوداً 30 ساله مي‌باشند. در مراحل بعدي و بررسي‌هاي تخصصي‌تر از طريق چهره‌نگاري متهمان و ساير مشخصات اعلامي از سوي مالباختگان، كارآگاهان به يك متهم سابقه‌دار به نام محمد 30 ساله مظنون شدند. اين فرد در سال‌هاي گذشته نيز با هويت‌هاي جعلي از جمله پيام محمودي و به شيوه مشابه اقدام به كلاهبرداري از تعداد زيادي از شهروندان تهراني كرده بود. با توجه به اين كه وي در سال گذشته از زندان آزاد شده بود، تحقيقات كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري متهمان پرونده وارد مرحله تازه‌اي شد.
در ادامه، با توجه به اين‌ كه تعدادي از مالباختگان مبالغ را به حساب بانكي اعلام شده از سوي املاك واريز كرده بودند، در بررسي‌هاي لازم از بانك معلوم شد هويت و آدرس افتتاح‌كننده حساب، جعلي است.
در مراحل بعدي مشخص شد در برخي از اين كلاهبرداري ها فردي به نام فرزان، چك‌هايي را با هويت جعلي از بانك دريافت كرده و در اختيار متهمان گذاشته‌است.با ادامه تلاش كارآگاهان اداره 14، اطلاعاتي به دست آمد كه اين فرد در محدوده بازار بزرگ تهران فعاليت دارد و هويت واقعي وي فريد مي‌باشد. اين متهم يكم آذر ماه امسال در محدوده خزانه بخارايي شناسايي و دستگير شد.با انتقال وي به اداره آگاهي، او به گرفتن دسته چك از بانك با هويت و آدرس جعلي اعتراف كرد و گفت: من اين كارها را با راهنمايي و همدستي فردي به نام محمد، با نام جعلي پيام محمودي انجام داده‌ام. با ادامه پيگيري‌ها، متهم اصلي و سابقه‌دار پرونده به نام محمد 35 ساله نيز، در تاريخ 10 آذر ماه در خيابان پيروزي شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير شد.
محمد در اعترافات خود، همدست ديگرش را به نام محمدجواد 30 ساله معرفي كرد. محمدجواد فردي است كه در املاك قرن،20 خود را به مشتريان با نام جعلي طاها حسيني معرفي مي‌كرد. او نيز 26 آذر ماه، در خيابان شناسايي و در اطراف فرهنگسراي جشنواره دستگير شد.سرهنگ عباسعلي محمديان رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: تاكنون تعداد زيادي از مالباختگان، به اداره چهاردهم پليس آگاهي مراجعه كرده‌اند كه از هر يك از آنان ده‌ها ميليون ريال به شيوه‌هاي فوق كلاهبرداري شده‌است. متهمان با قرار مناسب صادره از سوي قاضي پرونده، روانه زندان شده‌اند.

ارسال نظر

چهارشنبه|ا|19|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن