تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819725420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در همدان انجام مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در همدان انجام مي‌شود
خبرگزاري فارس: مسئول دفتر عمران اداره كل اوقاف و امور خيريه همدان گفت: احداث مسكن مهر 422 واحدي فرهنگيان و مسكن مهر طلاب همداني‌هاي مقيم قم از شاخص‌ترين برنامه‌هاي در دست اجراي اوقاف همدان است.


رضا عبدالوند امروز در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار فارس در همدان با بيان اينكه در ارتباط با فعاليت‌هاي عمراني اوقاف و امور خيريه در سه حوزه بقاع متبركه، بقاع و مساجد فعاليت ميكنيم، اظهار كرد: علاوه بر اين سه حوزه يك سري فعاليت عمراني ديگر نيز مورد توجه قرار گرفته است كه اگر چه خارج از اين سه حوزه است اما گاهي با اين حوزه ها نيز مشترك ميشود كه شامل مصلي‌ها و حوزه‌هاي علميه است.

فارس: اوقاف همدان در سال جاري تعهد ساخت چند مسجد را با چه مقدار اعتبار در برنامه داشت؟

عبدالوند: تعهد اداره كل اوقاف و امور خيريه در سهميه ساخت مساجد در سال 90 ، احداث 58 باب مسجد بود كه اعتبار مصوب اين 58 پروژه 17 هزار و 400 ميليون ريال بوده كه از اين مبلغ تا اين مقطع زماني، 2 هزار و 500 ميليون ريال از محل منابع متمركز ابلاغي سازمان اوقاف و امور خيريه ، محقق شده است.

فارس: در ارتباط با تفكيك تعداد و اعتبار مساجد روستايي، شهري و بين راهي توضيح دهيد؟

عبدالوند: از تعداد 58 مسجد تعهد اوقاف و امور خيريه در استان همدان 32 مسجد روستايي، شش مسجد بين راهي و 20 مسجد نيز شهري است كه مجموع اعتبار مساجد روستايي و بين راهي 11 هزار و 400 ميليون ريال است اما تا كنون براي مجموع 38 مسجد روستايي و بين راهي، يك هزار و 640 ميليون ريال اعتبار تخصيص داده شده است.

براي احداث 20 باب مسجد شهري نيز 6 هزار ميليون ريال اعتبار مصوب شده بود كه تا اين مرحله فقط 860 ميليون ريال را توانسته ايم تخصيص اعتبار كنيم.

فارس: پيشرفت فيزيكي مساجد در حال احداث توسط اوقاف همدان چگونه است؟

عبدالوند: با توجه به روند فعاليتهاي عمراني ،در حال حاضر مساجد شهري بالغ بر 30 درصد پيشرفت فيزيكي و مساجد روستايي نيز بالغ بر 35 درصد پيشرفت فيزيكي دارند.

فارس: در ارتباط با فعاليت‌هاي عمراني اوقاف همدان در زمينه بقاع متبركه استان توضيح دهيد؟

عبدالوند: در سال جاري در بحث ساخت و ساز بقاع متبركه قرار بر ساخت و تجهيز 22 بقعه در استان بود كه در حال حاضر هشت بقعه را به صورت آغاز عمليات عمراني در برنامه داريم.

فارس: اعتبار مصوب و تخصيصي پروژه‌هاي بقاع متبركه استان چقدر بود و چه ميزان محقق شده است؟

عبدالوند: مقرر شده بود براي اين تعداد بقعه مبلغ يك ميليارد و 700 ميليون تومان اعتبار توزيع شود اما در حال حاضر براي هر يك از 22 بقعه اي كه در دستور كار است، مبلغ 10 ميليون تومان تخصيص داده شده است كه در مجموع 220 ميليون تومان تخصيص براي پروژه هاي بقاع متبركه در سال 90 داشته ايم.

فارس: در كل متراژ و اعتبار پروژه‌هاي عمراني اوقاف همدان در زمينه بقاع متبركه و مساجد چه ميزان بوده است؟

عبدالوند: مجموعه فعاليت‌هاي عمراني مساجد و بقاع متبركه تا اين مقطع زماني با توجه به فعاليت‌هاي چون احداث، نماسازي، تكميل و توسعه و احداث بقاع متبركه و مساجد، بالغ بر 3 هزار و 670 مترمربع با اعتباري بالغ بر 4 هزار و 234 ميليون ريال و در 15 پروژه فعاليت عمراني در بقاع متبركه استان در حوزه مساجد و بقاع متبركه بوده است.

فارس: در ارتباط با اعتباراتي كه از سوي دستگاه هاي دولتي چون استانداري به پروژه هاي اوقاف تخصيص داده مي‌شود، صحبت كنيد؟

عبدالوند: با توجه به اينكه بخشي از پروژه هاي عمراني اوقاف و امور خيريه خارج اعتبارات سازماني بوده و شامل مصلي ها، دفاتر امام جمعه و حوزه‌هاي علميه ميشود قسمتي از اعتبارات توسط استانداري تأمين ميشود كه در مجموع در سال جاري از دو محل استاني براي پروژه هاي عمراني اوقاف اعتبار داشته ايم.

يكي، محل ارتقاي شاخصهاي فرهنگي عمراني بوده كه از اين طريق اعتباري بالغ بر 17 هزار و 236 ميليون ريال براي پروژه هاي عمراني مصوب شده است كه از اين اعتبار تا كنون 7 هزار و 750 ميليون ريال براي مجموعاً 15 پروژه تخصيص داده شده است.

محل دوم نيز كه سرمايه‌هاي استاني از محل تملك دارايي ها عمران استان است كه در سال 90 از اعتبار كلي 11 هزار و 864 ميليون ريال اعتبار مصوب براي 29 پروژه تا اين مقطع زماني، مبلغ 10 هزار و 494 ميليون ريال اعتبار تخصيص داده شده است كه به طور متوسط پروژه هاي عمراني كه از محل اعتبارات استانداري توزيع شده، بالغ بر شش درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند.

فارس: در ارتباط با احداث"تالار احسان" در موقوفه باغ بهشت همدان توضيح دهيد؟

عبدالوند: احداث "تالار احسان" باغ بهشت از سال 83 در عرصه اي بالغ بر 2 هزار و 300 متر مربع و عياني 800 متر مربع با اعتبار يك ميليارد ريال مورد توجه قرار گرفت كه در هفته وقف امسال به افتتاح و بهره برداري رسيد.

فارس: چرا پروژه "تالار احسان" باغ بهشت به مدت هفت سال تأخير افتتاح و عمليات اجرايي داشت؟

عبدالوند: فعاليت اصلي اجراي اين پروژه در واقع دو سال( از 88 تا 90) بوده است اگر چه استارت كار آن از سال 83 زده شده اما به دليل محدوديت منابع اعتباري كه از محل موقوفه باغ بهشت به دست مي آمد ونيز به علت نبود مديريت منسجم پولها ريخت و پاش ميشد.

فارس: از ديگر فعاليتهاي اوقاف در موقوفه باغ بهشت همدان بگوييد؟

عبدالوند: با توجه به اينكه مشكل اصلي باغ بهشت همدان، فقدان سرويسهاي بهداشتي با شرايط نظافتي بالا است، در مجموع بالغ بر 45 چشمه سرويس بهداشتي با كيفيت بالا در اين مكان ساخته شده كه بالغ بر 200 ميليون تومان هزينه تكميل پروژه در زيربنايي بالغ بر 4 هزار و 500 متر مربع بوده است.

فارس: در ارتباط با پروژه زوجهاي جوان اوقاف همدان بگوييد؟

عبدالوند: اين پروژه زوجهاي در زيربنايي بالغ بر 12 هزار و 100 مترمربع عياني و 8 هزار و 341 مترمربع عرصه در 120 واحد ساخته شده كه تأمين اعتبار ان از دو محل موقوفه و نيز سفر رهبري به همدان تأمين شده است.

از محل خود موقوفه 47 و از محل سفر رهبري نيز 53 درصد تأمين اعتبار شده است كه بر اين اساس اين پروژه با هزينه كردن اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و 500 ميليون تومان در حال حاضر به مرحله بهره برداري به صورت صد در صد رسيده است.

فارس: علاوه بر پروژه ‌هاي مصوب سال جاري، چه پروژه هايي براي آينده در دست اقدام داريد؟

عبدالوند: مسكن مهر422 واحدي فرهنگيان (از محل موقوفه بهاءالملك قراگوزلو) و مسكن مهر طلاب همداني هاي مقيم قم در شش طبقه در عرصه اي بالغ بر 2 هزار و 518 متر مربع و در 54 واحد مسكوني شاخص ترين برنامه هاي در دست اجراي اوقاف همدان است كه در سال آينده عمليات اجرايي ان آغاز ميشود.

فارس: در ارتباط با پروژه‌هاي شهرستاني اوقاف و امور خيريه صحبت كنيد؟

عبدالوند: از جمله پروژه هاي شهرستاني، پروژه موقوفه محمدعلي بيات در شهرستان تويسركان با نيت روضه خواني و با كاربري مسكوني تجاري است كه بالغ بر 95 درصد به مرحله اجرايي رسيده كه با اعتباري بالغ بر 286 ميليون ريال و مساحت عرصه 87 مترمربع و عياني 175 مترمربع در تويسركان احداث ميشود.

در شهرستان ملاير نيز پروژه تجاري مسكوني در دست اجرا است كه عمليات آن از سال 84 شروع شده و در حال حاضر به صورت صد در صد نيز به پايان رسيده است كه بر اساس آن30 واحد مسكوني براي زوج‌هاي جوان در ملاير در عرصه اي بالغ بر 4 هزار و 500 متر و عياني 10 هزار متر مربع و نيز 30 واحد براي كاركنان اين شهرستان احداث مي‌شود البته در اين مجموعه تجاري مسكوني 14 باب مغازه با اعتبار كلي هزينه شده بالغ بر 12 هزار ميليون ريال بوده و صد در صد به اتمام رسيده است.

فارس: در ارتباط با مسكن مهر اوقاف در ملاير توضيح دهيد؟

عبدالوند: اين پروژه در عياني بالغ بر 192 هزار و 200 مترمربع در ميدان جهاد ملاير كلنگ آغاز عمليات اجرايي اش به زمين خواهد خورد و در سال 91 عمليات اجراي خود را آغاز ميكند.

فارس: دغدغه شما در بحث بقاع متبركه استان چيست؟

عبدالوند: با توجه به ابلاغ سازمان اوقاف كشور، طي دو برنامه پنج ساله نبايد هيچ بقعه اي در كل كشور باشد كه مساحت فضاي اعياني آن براي استفاده از 100 متر كمتر باشد كه بر اين اساس و با توجه به اينكه در استان همدان 255 بقعه وجود دارد بايد به گونه اي عمليات عمراني را انجام دهيم كه حتي در دورافتاده‌ترين نقاط شهرستانهاي استان نيز امر تجهيز و بازسازي رعايت شود چراكه هدف بر تبديل بقاع متبركه به قطب فرهنگي است تا زمينه جذب زائر نيز فراهم شود.

فارس: در ارتباط با وضعيت نهايي امامزاده عبدالله(ع) همدان صحبت كنيد؟

عبدالوند: در ارتباط با بحث امامزاده عبدالله(ع) عمده بحث ما اين است كه در آن مكان حداقل هاي لازم براي استفاده افراد و زائران فراهم شود اما فاز دوم آن كه مربوط به زيرزمين آستان مقدس ميشود با توجه به وسعت بسياري كه دارد داراي حساسيت است چراكه هدف بر شاخص شدن اين امامزاده در استان است.

فاز نخست آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) در ماه‌هاي آينده به مرحله بهره برداري برسد اما قسمت زيرزمين آن كه داراي خدمات خاصي مثل كتابخانه موزه و ... است درصورتي كه مساعدتي از سوي استانداري و فرمانداري شود در سال 91 درصد شايان توجهي پيشرفت خواهد داشت.

-----------------------------

گفت و گو: زهرا مرادوند

---------------------------

انتهاي پيام/خ۱۰

سه|ا|شنبه|ا|18|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن