تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819949388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار خراسان رضوي: استراتژي ما ايجاد بسترسازي توسط بخش دولتي است به لحاظ پتانسيل‌هاي اقتصادي از زمينه‌هاي متعددي برخورداريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون استاندار خراسان رضوي: استراتژي ما ايجاد بسترسازي توسط بخش دولتي است به لحاظ پتانسيل‌هاي اقتصادي از زمينه‌هاي متعددي برخورداريم
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

معاون برنامه‌ريزي استاندار خراسان رضوي گفت: از ديرباز بين دو كشور ايران و عراق پيوند ديرينه‌اي در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و به ويژه مبادلات اقتصادي وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، محمدمهدي مروج‌الشريعه در ديدار با قائم مقام وزير تجارت عراق در محل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن مشهد با اشاره به اينكه فرصت‌هاي اقتصادي در مسايل حوزه تجارت و توليد براي خراسان رضوي فراهم آمده است، اظهار داشت: خراسان رضوي به لحاظ پتانسيل‌هاي اقتصادي از زمينه‌هاي متعددي برخوردار است.

وي تصريح كرد: استراتژي ما در خراسان رضوي ايجاد بسترسازي توسط بخش دولتي و انجام فعاليت‌هاي اساسي توسط بخش خصوصي است.

به گزراش ايسنا - منطقه خراسان، در ادامه اين ديدار مجيد محمدزاده نايب، رييس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن مشهد گفت: دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عراق به دليل مشتركات فراوان مي‌توانند تبادلات اقتصادي بالايي را داشته باشند كه گهگاه به دليل مسايل سياسي ناخواسته اين تبادلات كاهش يافت.

وي با بيان اينكه اميدواريم با روابط موجود، سطح مبادلات اقتصادي ايران و عراق به سطح خوبي افزايش يابد، تاكيد كرد: خراسان رضوي يكي از مهمترين استان‌هاي اقتصادي كشور به شمار مي‌رود.

وي اظهار داشت: تنوع آب و هوايي در خراسان رضوي باعث شده است كه اكثريت محصولات كشاورزي، درختي، صيفي‌جات و ميوه‌جات را به طور مستمر داشته باشيم، به طوري كه در اين راستا خراسان رضوي به لحاظ امكانات صنايع غذايي، تبديلي، كنسرو و كنسانتره از موقعيت ممتازي در كشور برخوردار است.

وي از احداث 7 واحد توليد فولاد در استان خبر داد و تصريح كرد: اين استان در زمينه صنعت و معدن، لوازم خانگي، مبلمان و برق و الكترونيك نيز موقعيت ويژه‌اي در كشور دارا است.

محمدزاده با بيان اينكه خراسان رضوي به دليل همجواري با كشورهاي CIS دروازه آسياي ميانه لقب گرفته است، عنوان داشت: در اين استان به دليل داشتن راه‌هاي شوسه، آسفالته، ريلي و هوايي و ارتباط حمل‌و‌نقلي مناسب در بين كشورهاي همسايه و دور دست موقعيت ممتازي در كشور دارد.

نايب رييس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن مشهد با اشاره به اينكه در اين اتاق 2 هزار و 500 نفر عضو مي‌باشند، بيان داشت: 3 هزار و 700 واحد صنعتي فعال در استان وجود دارد.

وي خاطر نشان كرد: ايران اين آمادگي را دارد كه در سال 200 هزار تن شكر تصفيه شده را از طريق قصر شيرين به عراق صادر كند و در مقابل، شكر خام را از يكي از بنادر عراق براي ايران تامين نمايد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن