تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: معيار پرداخت يارانه مطبوعات تيراژ نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: معيار پرداخت يارانه مطبوعات تيراژ نيست
سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌ها ديروز با حضور معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اصحاب و بزرگان رسانه و معرفي برگزيدگان اين دوره برگزار شد.
به گزارش خبرنگار در اين مراسم از برترين‌هاي رسانه در زمينه‌هاي مختلف خبري تجليل شد و كتاب ويژه‌نامه سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كشور با عنوان «بعد از خبر» و سايت سراي روزنامه‌نگاران رونمايي شد.
محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن تبريك به مناسبت ايام مبارك دهه فجر گفت: سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌ها بالنده‌تر و باشكوه‌تر از جشنواره قبلي برگزار شد. وي گفت: بر‌اساس مسئوليت و ديني كه به عهده ما گذاشته شده است، همه مسئول ارتقاي فرهنگي كشور هستيم. معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: برنامه‌اي هم براي سال آينده در بحث جشنواره‌ها خواهيم داشت كه جشنواره جشنواره‌هاست. اين برنامه در حال طراحي است تا به صورت كارشناسي برنامه‌ريزي شود.
وي درباره كتاب «بعد از خبر» اظهار داشت: اين كتاب منبع و گنجينه مهمي براي دانشجويان رشته‌هاي روزنامه‌نگاري و ارتباطات در دانشگاه‌ها است، زيرا آثار برتر هر فصل در اين كتاب آمده است، متخصصين در حوزه‌هاي مختلف رسانه در هر فصل معرفي مي‌شوند و آرشيوي از منتخبين مطبوعات هر فصل است، به همين دليل اين كتاب براي دانشگاه‌هاي ارتباطات بسيار كاربردي است و به‌روزترين منابع و نمونه‌هاي خبري در اين كتاب وجود دارد. محمدزاده در‌خصوص تعداد مجوزهاي صادر شده در سال گذشته افزود: در يك سال گذشته 850 مجوز براي نشريات صادر شده است كه مي‌توان گفت معادل يك‌سوم نشريات موجود است كه اين تعداد قابل مقايسه با نشريات نيست. البته معتقدم كه هدف اصلي توسعه كمي نيست، بلكه اعتقاد راسخ دارم كه توسعه بايد كيفي باشد و در بستر توسعه كمي است كه توسعه كيفي رخ مي‌دهد.
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد همچنين درباره نمايشگاه مطبوعات امسال گفت: نمايشگاه مطبوعات امسال رشد خوبي در همه زمينه‌ها داشته است، خصوصاً حضور گسترده مردم كه با شمارشگر ديجيتال شمارش شده بود يك ميليون و 50 هزار نفر بود و اين آمار با دوره‌هاي قبل قابل قياس نبود و تلاش ما بر اين است كه رقم حضور مردم به چند ميليون نفر برسد، چرا كه مطبوعات ما اين ظرفيت را دارند و اين فصل نويي از آشنايي مردم با مطبوعات است.
وي درباره بازخورد مسائل اقتصادي به صنعت رسانه اشاره كرد: مشكلات چاپ، كاغذ و توزيع گريبانگير هميشگي مطبوعات است، خصوصاً در تغييرات شرايط اقتصادي، يكي از قربانيان مطبوعات هستند. محمدزاده با اشاره به اين‌كه ميزان يارانه‌ها در مقايسه با تعداد نشريات قابل توجه نيست، گفت: رقم كلي يارانه‌ها كم شده است، ولي ديگر مثل گذشته اختصاص يارانه ها بر‌اساس تيراژ نيست و اكنون معيار يارانه‌ها شاخص‌هاي كمي و كيفي است و تلاش ما بر اين است كه شاخص‌ها را واضح و شفاف كنيم و اگر نشريه‌اي هم نسبت به ميزان يارانه‌ها شكايت داشت، ما موظفيم به شكايت‌ها رسيدگي كنيم.
وي در‌مورد داوري‌هاي جشنواره اظهار داشت: هر روز كل روزنامه‌ها و رسانه‌ها مورد بررسي كارشناسان قرار مي‌گيرد و چهارشنبه هر هفته در‌خصوص منتخبين هفته به نقد و بررسي مي‌پردازند. محمود اكرامي‌فر دبير جشنواره نيز در اين مراسم درباره كيفيت كار رسانه‌ها صحبت كرد و گفت: در حيطه تيتر بجز تيترهاي 1 و 2 و 3 اكثر تيترها مربوط به خبرگزاري‌هاست، مخصوصاً صفحات مياني و بهتر است براي ارتقاي كيفي، تيترها توليدي باشد. در مقاله‌ها هم اغلب تفاوتي بين مقاله و سرمقاله نيست.
دبير جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كشور افزود: گفت‌و‌گوها بيشتر تلفني و گزارشات هم مبتني بر گزارشات خبرگزاري‌ها است و در مورد نقدهاي هنري هم بيشتر به نقل شبيه هستند تا نقد. نقد يعني ديدن خوبي‌ها و نشان دادن درستي‌ها ولي نقدها اغلب يا نقل است و يا انتقاد.
وي درباره نتايج داوري‌هاي هفتگي گفت: داوران روزانه مطبوعات و رسانه‌ها را در حوزه‌هاي مختلف نقد و بررسي مي‌كنند و نتايج داوري را هر هفته به اطلاع مديرمسئول يا مديرعامل رسانه مربوطه مي‌رسانند. در پايان جشنواره هم كتاب «بعد از خبر» ويژه سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌هاي كشور و سايت سراي روزنامه‌نگاران به آدرس
www.iranjforum.com رونمايي شد.
ايران 3 جايزه جشنواره را گرفت
در اين مراسم برگزيدگان سومين جشنواره فصلي مطبوعات و خبرگزاري‌ها در بخش‌هاي مختلف گفت‌وگو، گزارش خبري، گزارش، سرمقاله، مقاله، تيتر، عكس، صفحه‌آرايي، كاريكاتور و نقد معرفي و در بخش خبرگزاري‌ها نيز نفرات اول تا سوم در بخش‌هاي گزارش خبري، خبر ‌و عكس معرفي شدند. بر اين اساس در بخش سرمقاله مصيب نعيمي از روزنامه رتبه اول، عزيز شاه‌محمدي از روزنامه همشهري رتبه دوم و مسيح مهاجري از روزنامه جمهوري اسلامي رتبه سوم را كسب كردند. در بخش گزارش خبري به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم از آن فريد غديري از روزنامه دنياي اقتصاد، مرجان اسلامي‌فر از روزنامه و بخش فرهنگ و هنر روزنامه ابتكار شد. در بخش عكس هيچ روزنامه‌اي نتوانست رتبه نخست عكس را كسب كند و رتبه‌هاي دوم و سوم اين بخش به ترتيب از آن محمد خوش‌نشين از روزنامه جام جم و پيام پارسايي از روزنامه ايران ورزشي شد.
همچنين در قسمت خبرگزاري‌ها و در بخش گزارش خبري رتبه اول از آن خبرگزاري جمهوري اسلامي، رتبه دوم اين بخش توسط خبرگزاري مهر كسب شد و رتبه سوم نيز از آن خبرگزاري ايسنا شد. در بخش عكس خبرگزاري‌ها رتبه‌هاي اول تا سوم به ترتيب توسط خبرگزاري‌هاي ايرنا، ايسنا و خبرگزاري شبستان كسب شد.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن