تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820533832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انبارهاي داخلي مملوء از مرغ و گوشت توليدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: انبارهاي داخلي مملوء از مرغ و گوشت توليدي
رييس سازمان دامپزشكي كشور با اعلام اين كه تا سال 1388 سقف 5/1 ميليون تن گوشت مرغ پر خواهد شد، گفت: با وجود خشكسالي ،انبارهاي داخلي مملوء از مرغ و گوشت توليد داخل است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي برنا "مجتبي نوروزي"درجمع خبرنگاران به پروژه هاي در حال افتتاح اين سازمان به مناسبت دهه فجر اشاره كرد و افزود: اين پروژه ها با صرف هزينه اي بالغ بر 70 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد.

وي افزود: حجم عمليات پيشگيري وكنترلي اين سازمان 250 ميليون نوبت سراست كه در طول فعاليت دامپزشكي بي سابقه بوده است.

به گفته رييس سازمان دامپزشكي كشور، بخشي از هزينه ها ازمحل اعتبارات خشكسالي و بخشي ازمحل يارانه ها تامين اعتبار شده است.

كاهش 5/3 درصدي تلفات بخش طيور

وي با اشاره به كاهش 5/3 درصدي تلفات بخش طيور تصريح كرد: ميزان تلفات طيور از 68/11 درصد به 84/8 رسيده است كه اميدواريم به كمتر از 5 درصد كاهش يابد.

نوروزي ادامه داد: ميزان درگيري مزارع مرغ مادربه مايكوپلاسما از 50 درصد به 2 درصد رسيده است .

وي با بيان اينكه راه اندازي سيستم GIS در سطح 30 استان كشورعامل مهمي در زمينه پيشگيري از بيماريها محسوب مي شود افزود: استفاده از اين سيستم موجب كاهش كانونهاي بيماريزاي دامي شده است.

رييس سازمان دامپزشكي كشورادامه داد: راه اندازي آزمايشگاه PCR نيز تاثير بسياري در اجراي عمليات كنترل و پيشگيري از بيماريها در سال 87 داشته است.

كسب رتبه دوم تشخيص آزمايشگاهي ايران در آسيا

وي با بيان اينكه ايران از ميان 28 كشور آسيايي و آفريقايي موفق به كسب رتبه دوم از نظر تشخيص آزمايشگاهي شده است افزود: فعاليت آزمايشگاههاي ايران هم اكنون مورد تاييد آزمايشگاه مرجع OIE قرار دارند.

نوروزي با ذكر اينكه تعدادي از آزمايشگاههاي كشو مرجع منطقه اي محسوب مي شوند تصريح كرد: تشخيص سازمان دامپزشكي در خصوص بيماريها، باقيمانده سموم و ساير اقلام ميكروبي درست بوده است.

رييس سازمان دامپزشكي كشور با تاكيد برعاري بودن كشور از آنفولانزاي فوق حاد پرندگان گفت: ايران ميزبان بيش از سه ميليون قطعه پرنده مهاجراست ولي به دليل مراقبت فعال در سطح تالابهاو اقدامات انجام شده در روستاها كنترل همه جانبه اي در اين بيماري صورت گرفته است.

وي با اشاره به فعاليت 1500 اكيپ عملياتي ثابت و سيار در عيد قربان و ايام محرم تصريح كرد : در اين ايام بيش از 104 هزار راس دام شامل گاو، گاوميش، شتر و گوسفند مورد بازرسي قرار گرفته است.

نوروزي خاطر نشان كرد: همچنين سال گذشته 700 هزار كاميون به هنگام ورود و خروج به كشور ضد عفوني شدند.

خودكفايي ايران در محصولات دارويي

وي با بيان اينكه ايران در زمينه محصولات دارويي به خودكفايي رسيده است افزود: اند واردات پايين فعلي دال بروابستگي نبوده و مصرف كنندگان مايل به استفاده از محصولات متنوع هستند.

رييس سازمان دامپزشكي ميزان واردات در بحث واكسن طيور و دامي را 30 درصد نياز كشور دانست و اظهار اميدواري كرد : با كمك توليد كنندگان داخلي طي يك برنامه 5 ساله به خودكفايي مي رسيم.

وي در خصوص ورود خاويار تقلبي به بازار گفت: تا كنون مجوز واردات خاويار به كشور صادر نشده است و فرآورده خام دامي اين بخش در حيطه وظايف وزارت بهداشت است.

خاويارهاي تقلبي قاچاقي بوده است

نوروزي با بيان اينكه دراين ارتباط اقداماتي دراستانهاي شمالي كشور انجام شده است افزود:كليه خاويارهاي ارزان قيمت غير بهداشتي از طريق قاچاق وارد كشور شده است و پيگيري اين مساله به ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز مربوط مي شود.

انبارهاي داخلي مملوء از مرغ و گوشت توليدي

نوروزي با اعلام اين كه تا سال 1388 سقف 1.5 ميليون تن گوشت مرغ پر خواهد شد، گفت: امسال با وجود خشكسالي ، نام ايران به جمع كشورهاي صادركننده مرغ پيوست.

وي با بيان اينكه انبارهاي داخلي مملوء از مرغ و گوشت توليد داخل است افزود: به منظور تخليه انبارها به شركت پشتيباني امور دام اخطار داده شده است.

ضرورت برخورد با شركت هاي وابسته به رژيم صهيونيستي

رييس سازمان دامپزشكي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر فعاليت يك شركت واردكننده داروهاي دام و طيور وابسته به صهيونيست ها گفت: با شركت هاي واردكننده وابسته به رژيم صهيونيستي به شدت برخورد مي كنيم.

نوروزي با اشاره به آماده سازي لايحه اي در دولت مبني برممنوعيت ورود كالاهاي وابسته به رژيم صهيونيستي به كشوراظهار داشت: هم اكنون در حال شناسايي و دسته بندي شركت هاي وابسته به اسراييل هستيم.

به گفته رييس سازمان دامپزشكي، به منظور قانونمند شدن برخورد با شركت هاي صهيونيستي به تصويب لايحه فوق نياز است.

وي تاكيد كرد: برخورد با اين قبيل شركت ها از وظايف قانوني ،ملي ، سياسي و ديني ما بوده و با قاطعيت آن را دنبال مي كنيم.

گفتني است: براساس آمار و اطلاعات منتشر شده از روزنامه ها و خبرگزاري هاي صهيونيستي ، شركت "فايزر" كه جزو 20 شركت بزرگ جهان در تامين مواد اوليه داروهاي دامپزشكي است وابسته به رژيم صهيونيستي است، كه با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري برقطع رابطه با شركت هاي وابسته به اسراييل ، قطع همكاري سريع با چنين شركت هايي ضروري است.

سه|ا|شنبه|ا|15|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن