تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820441494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جريان شناسي سايت‌هاي ضد انقلاب-8 صداي آمريكا، صداي نظام سلطه


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: جريان شناسي سايت‌هاي ضد انقلاب-8 صداي آمريكا، صداي نظام سلطه
يكي از مديران بركنار شده صداي آمريكا مي‌نويسد: اين روزها كه مديران بخش فارسي نفس‌هاي آخر را مي‌كشند و از سوي ديگر اين بحث اپوزيسيون هم به طريقي اسرار‌آميز با مديريت بخش فارسي ارتباط فاميلي! پيدا كرده تصميم گرفتم سريال «ژوراسيك پارك» را در خصوص روابط مافيايي حاكم بر اپوزيسيون ورشكسته به رشته تحرير درآورم!


گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»؛ سايت اينترنتى VOA از جمله سايت هاي فعال ضد انقلاب است كه علاوه بر انعكاس اخبار معاندين نظام جمهوري اسلامي ايران تبحر ويژه اي در ساخت شايعات و انتشار آن دارد.

اين سايت به طور دائم، آخرين اخبار و اطلاعات روز را همراه با عكس، صدا و تصوير و به 52 زبان زنده جهان ارائه مى كند كه بيشتر اين اخبار انعكاس دهنده نگاه غرب به ايران است و اصولا ارتباطي به اساسنامه نوشته شده آن ندارد.

طبق اساسنامه VOA ماده 94 تا 350 قانون عمومى برنامه‌هاي اين شبكه بايد؛

1. صحيح، بى طرف و جامع باشند.
2.مظهر تمامى بخش هاى جامعه امريكا بوده و نظرى جامع و مبسوط درباره افكار و سازمان هاى مهم امريكا ارائه دهند.
3.سياست هاى امريكا را به طور روشن منعكس نمايند.

اما تنها نكته اي كه در انعكاس اخبار VOAمورد توجه قرار مي گيرد جلب نظر سياستمداران پنتاگون است.

زوال مديران

اميرعباس فخرآور از جمله مديران بركنار شده صداي آمريكا در وبلاگ شخصي‌اش پيرامون وضعيت مديران اين شبكه نوشته است: با خودم عهد كرده بودم كه تا پايان كار مديريت بخش فارسي صداي امريكا به موضوع ديگري نپردازم. ولي اين روزها كه مديران بخش فارسي نفس‌هاي آخر را مي‌كشند و از سوي ديگر اين بحث اپوزيسيون هم به طريقي اسرار‌آميز با مديريت بخش فارسي ارتباط فاميلي! پيدا كرده تصميم گرفتم سريال «ژوراسيك پارك» را در خصوص روابط مافيايي حاكم بر اپوزيسيون ورشكسته به رشته تحرير درآورم!

از مديران اين سايت مي توان به احمدرضا بهارلو، شيلا گنجي، لونا شاد، ستاره درخشش و بهروز صور اسرافيل اشاره كرد كه حتي حاضر نيستند در موضع گيري پيرامون ايران كنار يكديگر بنشينند.از جمله موارد اختلافات بروز كرده در صداي امريكا كه بازتاب گسترده اي داشت مي‌توان به اختلاف ميان «محسن سازگارا» كارشناس برنامه‌هاي صداي امريكا با «عليرضا نوري‌زاده» از روزنامه‌نگاران سلطنت‌طلب نزديك به بهروز صور اسرافيل اشاره كرد كه همچنان ادامه دارد.

اكنون نيز سير نفوذ رو به گسترش نوري‌زاده موجب خشم بسياري از كاركنان اين رسانه شده است؛ به طوري كه نحوه تهيه اخبار و بر انگيختن حساسيت برخي از نيروهاي اين رسانه در مورد برخي مفاهيم ملي مانند استفاده از واژه‌هاي مجعول «خليج» براي «خليج فارس» يا «شط العرب» به جاي «اروندرود» را از اشتباهات فاحش نوري‌زاده مي‌دانند. وي كه از سال‌هاي قبل با مطبوعات عربي همكاري داشته هيچ ابايي در به كار بردن چنين واژه‌هايي ندارد و همين موضوع درگيري ديگري را ميان وي و بهروز صور اسرافيل فراهم كرده است.

در همين حال، ديگر رسانه‌هاي اپوزيسيون نيز خبر از جدايي ديگر خبرنگاران VOA از اين مجموعه دادند كه مي توان به احمد باطبي، چهره جنجالي و از دوستان نزديك سازمان مجاهدين خلق و فعال ضد نظام بخصوص در فتنه 88 اشاره كرد.

وي كه يكي از سازمان‌دهندگان برپايي كمپين‌هاي حمايت از اردوگاه اشرف منافقين در عراق و از مخالفان برچيده شدن اين پايگاه در خاك عراق بود، راجع به وضعيتش در صداي آمريكا در وبلاگش مي‌نويسد: من فقط يك دست كت و شلواري را كه تو مصاحبه‌ها مي‌بينيد، دارم. همه جا با همان مي‌روم. فقط كراوات‌ها رو عوض مي‌كنم.... وقتي به خانه مي‌رسم پيراهنم را مي‌شويم؛ در خانه لگن ندارم و براي همين تو كشوي پلاستيكي كمدي كه تو اتاق است آب مي‌ريزم و مثل يك تشت ازش استفاده مي‌كنم!

امنيت به شيوه آمريكايي!

يكي از مجريان شبكه صداي آمريكا اقرار كرد همكار سابقش – الهام ستاكي – توسط يكي از مجريان شناخته شده شبكه – مهدي فلاحتي – مورد تجاوز و هتك حيثيت قرار گرفته است.

آرش سيگارچي، مجري برنامه روي خط – در خلال اين اعتراف، البته با حالتي حق به جانب مدعي شد كه دادخواست شكايت خانم ستاكي، از طريق دادگستري ايالات متحده روال قانوني خود را طي مي كند؛ اگرچه تا امروز كسي از اين پرونده و سرنوشت آن اطلاعي ندارد.

بدنبال سران فتنه

اين سايت پس از فعاليت هاي مداوم خود در فتنه 88 همچنان به دنبال استفاده از سران آن به منظور تخريب وجه جهاني ايران است. در اينجا تنها به چند نمونه از تيترهاي اخير اين سايت اشاره مي كنيم:

تناقض گويي مسئولان قضايي ايران درباره حصر موسوي و كروبي

محمد جواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر ايران، كه به آمريكا سفر كرده است، مي گويد: حصر ميرحسين موسوي و مهدي كروبي «بدون دستور قضايي و محاكمه» نيست. اين درحالي است كه پيش از اين سخنگوي قوه قضاييه جمهوري اسلامي گفته بود حصر مخالفان دولت نياز به روند قضايي ندارد.

ديوار آهني پيرامون خانه ميرحسين موسوي و زهرا رهنورد

پس از قطع تمامي راه هاي ارتباطي موسوي و رهنورد، از جمله تلفن‌هاي ثابت و همراه و اينترنت، اكنون با ايجاد ديوار آهني در اطراف خانه‌ موسوي، بازداشت آنها وارد مرحله جديدتري شده است.

بيانيه موسوي و كروبي به مناسبت سالگرد انقلاب

موسوي و كروبي شرايط سياسي كشور را بازتوليد مناسبات دوران شاهنشاهي دانسته اند و با انتقاد از آنچه رفتارهاي «ستمكارانه و ضد ديني» خوانده اند، مي گويند: حاكميت پشت دين سنگر گرفته و سعي مي كند طبقات مذهبي را به دنبال خود بسيج كند؛ در حالي كه خود، بيشترين لطمه را به فضاي ديني جامعه زده است.

ادامه حبس مهدي كروبي در خانه اي ديگر

فرزند مهدي كروبي مي گويد ماموران امنيتي، اين چهره مخالف دولت را به ساختمان جديدي براي تحمل «باقيمانده زمان نامعلوم حبس» منتقل كرده اند. انتقال آقاي كروبي درحالي صورت گرفته كه قرار شده بخشي از اجاره ماهانه اين زندان خانگي جديد، توسط خانواده كروبي پرداخت شود.

فاطمه كروبي از بازداشتگاه جديد مهدي كروبي مي گويد

همسر مهدي كروبي با انتشار نامه اي خبر داده كه مهدي كروبي در يك اتاق، بدون حقوق يك زنداني بازداشت است.

دست اندر كار تحريم ها!

اين سايت در راستاي سياست هاي تحريم دول غربي مي كوشد تا وضعيت بين المللي ايران را بحراني و اقتصاد داخلي را تاثير پذيرفته از اين تحريم ها نشان دهد.

صداي آمريكا در اين راستا با استفاده از تيترهاي جنجالي مي كوشد فضاي تحريم عليه ايران را قدرتمند جلوه دهد:

استراليا در تحريم خريد نفت ايران به اروپا پيوست

وزير امور خارجه استراليا پس از تصميم كشورش براي تحريم نفت ايران گفته است اين پيام بايد به جمهوري اسلامي منتقل شود كه رفتارش در سطح جهان غيرقابل قبول است.

استقبال آمريكا از تحريم نفتي ايران

وزير امور خارجه و وزير خزانه داري فدرال آمريكا در بيانيه اي مشترك از اقدام اتحاديه اروپا در تحريم خريد نفت و مسدود كردن دارايي هاي بانك مركزي ايران استقبال كردند.

شركت توتال، غول نفتي فرانسه، اعلام كرد كه براي تبعيت از موضع تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه رژيم تهران از اين پس از ايران نفت، خريداري نمي كند.

همچنين اين سايت در راستاي القاي وضعيت بحراني در ايران مي نويسد:

موج جديد گراني در ايران: روزنامه ابتكار در شماره روز يكشنبه ۹ بهمن ماه خود نوشت، «بازار مواد غذايي، همچنان وضعيت نابساماني دارد؛ گراني لحظه‌اي، كه به دليل نوسانات ارزي، گريبانگير مردم شده، سبب شده ‌است تا اجناس و كالاهاي مصرفي، جهش قيمتي تا ۵۰ درصد را تجربه كنند.

چهارشنبه|ا|12|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن