تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان، در روز قيامت، قدم از قدم برنمى‏دارد، مگر آن كه از چهار چيز پرسيده مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820017911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي ارائه خدمات نسل 3 در 8 شهر جديد بايد 5 ماه ديگر صبر كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي ارائه خدمات نسل 3 در 8 شهر جديد بايد 5 ماه ديگر صبر كرد
سيد محمد اسلامي - خراسان : در حالي كه هنوز بايد پنج ماه ديگر صبر كنيم تا اپراتور تازه از گرد راه رسيده خدمات خود را در 8 شهر ديگر هم ارائه كند، معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ضمن تكذيب خبر جريمه رايتل در گفت‌وگو با مهر اعلام كرد: بسياري از مباحث ضرورتي ندارد رسانه‌اي شوند.
او به مهر گفت: مطابق پروانه، بررسي و نظارت بر عملكرد اپراتور تامين تله‌كام در حال انجام است و چنان‌چه موارد تخطي و جرايمي اثبات شود قطعا اعمال مي‌شود اما اين بدان معني نيست كه به محض آن كه اپراتور راه‌اندازي رسمي شبكه خود را آغاز كرد، برايش جريمه در نظر گرفته شود. وي با تكذيب انتشار برخي اخبار در مورد جريمه اپراتور سوم تلفن همراه گفت: بررسي تاخير در واگذاري سيم‌كارت‌هاي رايتل براساس مفاد پروانه فعاليت اين اپراتور صورت مي‌گيرد اما هنوز تصميمي بابت جريمه اين تاخير گرفته نشده است. به گزارش مهر، سومين بهره‌بردار شبكه تلفن همراه كشور كه هم اكنون شبكه خود را مبتني بر نسل سوم موبايل در كرج و با نام تجاري رايتل راه‌اندازي كرده است قرار بود طبق پروانه از خردادماه امسال واگذاري سيم‌كارت‌هاي خود را آغاز كند. هفته گذشته و يك روز پس از راه‌اندازي رسمي شبكه سيم‌كارت‌هاي رايتل، برخي اخبار از تعيين مبلغ 480 ميليارد تومان توسط سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان جريمه تاخير در راه‌اندازي اين شبكه خبر دادند كه در اين راستا معاون نظارت و اعمال مقررات اين سازمان اين موضوع را تكذيب كرد.
برخورد با تامين تله‌كام بر اساس پروانه
حسن رضواني در گفت‌وگو با مهر با تاكيد بر اين كه بررسي فعاليت اپراتور سوم بر اساس پروانه ارائه شده به اين اپراتور بايد روال خود را طي كند، اظهار داشت: اين اپراتور يك سري تعهداتي بر اساس پروانه فعاليت خود دارد كه بايد آن‌ها را عملياتي كند و در نهايت چنان چه اپراتور تامين تله‌كام متعهد به تعهدات خود نبود متناسب با مفاد پروانه با اين اپراتور برخورد مي‌شود. وي تصريح كرد: به طور مسلم تاخير در اجراي پروژه اپراتور سوم توسط تامين تله‌كام مشخص است اما اين كه به اين موضوع جريمه‌اي تعلق بگيرد و يا خير تاكنون مبلغي براي اين موضوع تعيين نشده است و بايد ابعاد مختلف پروانه فعاليت اين اپراتور بررسي شود. معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري با تاكيد بر اين كه نظارت بر پروژه‌هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات بدون وقفه و به صورت دائم توسط اين سازمان در حال انجام است اضافه كرد: متاسفانه بحث‌هايي همچون جريمه اپراتور درست يك روز پس از آن كه اپراتور شبكه خود را راه‌اندازي كرده مربوط به رقابت‌هاي ناصحيحي است كه بعضا انجام مي‌شود.
رضواني با تاكيد بر اين كه مبلغ جريمه اين اپراتور مواردي حقوقي است كه تنها با ارائه مدارك و مستندات قابل بررسي و اعمال است گفت: اصل مسئوليت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و اپراتور تامين تله‌كام اين است كه اين تعهدات انجام شده و توسعه صورت گيرد كه مطابق زمان آن را نظارت خواهيم كرد.
پوشش ناتمام رايتل در كرج
وي با اشاره به اين كه رگولاتوري به هيچ عنوان از اصول پروانه صادره كوتاه نخواهد آمد در مورد وضعيت فعلي شبكه رايتل كه در فاز نخست در كرج راه‌اندازي شده است، به مهر گفت: پوشش شبكه كرج 100 درصد نيست اما براي واگذاري سيم‌كارت قابل قبول است؛ به هر ترتيب شروع هر شبكه نياز به بهينه‌سازي و تنظيمات دارد اما در مجموع قابل قبول ارزيابي شده است. معاون رگولاتوري ادامه داد: هر قدر اپراتور سوم در راه‌اندازي شبكه خود زمان را از دست دهد دوره حفاظتش نيز از دست مي‌رود و نهايتا ديگر اپراتورها براي ارائه سرويس‌هاي نسل سوم وارد ميدان مي‌شوند. رضواني درباره برقراري اتصال متقابل اپراتور سوم با ديگر اپراتورهاي كشور به مهر گفت: اينتركانكشن با اپراتورها برقرار شده و تنها مقداري محدوديت در كانال‌هاي ارتباطي‌شان وجود دارد كه در حال پيگيري براي رفع آن هستيم. وي با بيان اين كه تامين تله‌كام متناسب با راه‌اندازي شبكه فعلي خود آنتن BTS نيز نصب كرده است خاطر نشان كرد: واگذاري سيم‌كارت اعتباري و دائمي و ديتا به صورت همزمان مطابق با پروانه اجبار نيست و مهم از نظر رگولاتوري واگذاري سيم‌كارت است چرا كه سيستم صورت‌حساب‌گيري سيم‌كارت‌ها متفاوت بوده و زمان راه‌اندازي آن تفاوت خواهد داشت.
وضعيت پوشش تا سه ماهه اول 91
اين مقام مسئول در مورد ميزان تعهدات اين اپراتور نيز به مهر گفت: از زمان لازم‌الاجرا شدن اين قرارداد تا پايان سال اول، اپراتور سوم بايد 8 شهر كشور را تحت پوشش قرار دهد كه 5 شهر آن جزو شهرهاي اول پرجمعيت كشور مي‌باشند. همچنين اين اپراتور بايد در پايان سال دوم نيز مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي 250 هزار نفر را پوشش دهد. به گزارش مهر، اپراتور تامين تله‌كام وابسته به شركت سرمايه‌گذاري تامين اجتماعي ارديبهشت ماه سال 89 موفق به دريافت پروانه بهره‌برداري از سومين شبكه تلفن همراه در كشور شد و متعهد گرديد تا اين شبكه را ظرف مدت 9 ماه از زمان لازم‌الاجرا شدن پروانه راه‌اندازي كند. اپراتور سوم براي نخستين‌بار نسل سوم موبايل را كه قابليت‌هايي چون دسترسي به اينترنت پرسرعت، مكالمه تصويري و ارسال پيام‌هاي چندرسانه‌اي را داراست در كشور عرضه خواهد كرد.

لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي

| More

براي عضويت در خبرنامه روزانه ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايستنا نمايش داده ميشود.

ictna/BHwZen_US

ثبت نام

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن