تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش 6/33 درصدي توليد محصولات سبزي و صيفي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: افزايش 6/33 درصدي توليد محصولات سبزي و صيفي
در دولت نهم صورت گرفت:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: مديركل دفتر سبزي و صيفي گفت: ميانگين كل توليد محصولات سبزي و صيفي طي سه سال دولت نهم نسبت به 8 سال ماقبل آن، 6/33 درصد معادل 5/3 ميليون تن و عملكرد توليد در واحد سطح 9/16 درصد افزايش داشته است.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،" محمد مهدي بحريني" با اعلام اين مطلب افزود: طي اين مدت، ميانگين كل سطح زير كشت محصولات سبزي و صيفي نيز در مقايسه با 8 سال ماقبل آن 55/8 درصد يعني 68 هزار و 420 هكتار كاهش نشان مي‌دهد.

وي ميزان توليد و عملكرد محصولات سبزي و صيفي طي سه سال دولت نهم را در طول تاريخ، ركوردي بي‌نظير خواند و آن را ناشي از رويكرد وزارت جهاد كشاورزي به سبزي و صيفي و بكارگيري روش‌هاي به زراعي، آبياري نوين، استفاده از روش‌هاي كشت حفاظت شده، استفاده از ريزمغذي‌ها و كودهاي بيولوژيك، مكانيزاسيون و ارتقاي دانش كشاورزان و تقويت بخش تحقيقات دانست.

وي در تشريح ميانگين توليد و عملكرد اقلام مهم سبزي و صيفي طي سه سال دولت نهم در مقايسه با 8 سال ماقبل آن گفت: ميانگين سطح زير كشت سيب‌زميني 36/2 درصد معادل 3983 هكتار افزايش، توليد 2/24 درصد به ميزان 900 هزار تن و عملكرد اين محصول در هر هكتار 4/20 درصد افزايش داشته است.

به گفته بحريني، ميانگين سطح زير كشت گوجه فرنگي نيز طي سه سال گذشته 4/21 درصد يعني 25 هزار و 592 هكتار افزايش و ميانگين توليد 5/43 درصد معادل يك ميليون و 500 هزار تن و عملكرد توليد 2/18 درصد در واحد سطح افزايش نشان مي‌دهد.

وي ادامه داد: در مدت ياد شده، ميانگين سطح زير كشت پياز 44 درصد يعني 43 هزار و 339 هكتار كاهش، ميانگين توليد 5/33 درصد به ميزان 500 هزار تن افزايش و عملكرد اين محصول 6/12 درصد رشد داشته است.

مديركل دفتر سبزي و صيفي خاطرنشان كرد: ميانگين كل توليد محصولات جاليزي در سه سال دولت نهم نسبت به 8 سال ماقبل آن حدود 6/38 درصد به مقدار 2 ميليون تن افزايش و عملكرد اين محصولات 20 درصد به ميزان 59 هزار و 537 هكتار كاهش يافته است.

وي اظهار داشت: ساير سبزيجات برگي و بوته‌اي از نظر ميانگين توليد 23 درصد يعني 550 هزار تن، به لحاظ عملكرد در واحد سطح 7/7 درصد و از نظر سطح زير كشت 22/4 درصد يعني 4 هزار و 880 هكتار افزايش داشته است.

بحريني با اشاره به برنامه پنجم توسعه نيز گفت: بر اساس اين برنامه، ميزان توليد محصولات سبزي و صيفي با 10 درصد افزايش به حدود 25 ميليون و 240 هزار تن خواهد رسيد.

وي در همين حال اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه، قرار است سطح زير كشت محصولات سبزي و صيفي از 800 هزار هكتار فعلي به 771 هزار هكتار كاهش يابد.

اين مقام مسئول يكي از رويكردهاي مهم وزارتخانه در زمينه كاهش سطح زير كشت محصولات سبزي و صيفي را ارتقاي سطح گلخانه‌ها عنوان كرد و گفت: در طول برنامه پنجم توسعه، سطح كشت گلخانه‌هاي سبزي و صيفي از 5/4 هزار هكتار فعلي به 30 هزار هكتار افزايش مي‌يابد.

وي يادآور شد: عملكرد كشت‌هاي گلخانه‌اي و حفاظت شده سبزي و صيفي 3 تا 10 برابر عملكرد اين محصول در فضاي باز و مزرعه است و پيش‌بيني مي‌شود 5/1 ميليون تن توليد اين محصولات تا پايان سال 93 تحقق يابد.

انتهاي پيام//

چهارشنبه|ا|23|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن