تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820482258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزان توليد جهاني غلات 6/6 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: ميزان توليد جهاني غلات 6/6 درصد افزايش يافت
براساس گزارش فائو:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: فائو اعلام كرد: توليد جهاني غلات در سال گذشته با 6/6 درصد رشد به 27/2 ميليارد تن رسيد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران به نقل از بلومبرگ، توليد جهاني غلات سال گذشته با 6/6 درصد رشد به بيش از 27/2 ميليارد تن رسيد. افزايش چشمگير توليد گندم تاثير زيادي در رشد توليد غلات داشته است . پيش بيني مي شود ميزان تقاضاي جهاني غلات در 12 ماه منتهي به ژوئن امسال با 5/3 درصد رشد به 2/2 ميليارد تن برسد .

بر اساس اين گزارش، شرايط براي توليد و برداشت گندم در آمريكا و اروپا طي زمستان بسيار مناسب و مساعد بوده ولي سطح زير كشت در اين مناطق به شدت كاهش داشته است .

افزايش شديد قيمت برنج و گندم طي سال 2008 موجب گسترش تنشهاي اجتماعي و سياسي از هاييتي تا ساحل عاج شد . گرچه قيمت جهاني غلات نسبت به ماههاي گذشته افت محسوسي داشته ولي 32 كشور هنوز با بحران كمبود مواد غذايي روبرو هستند .

بر اساس آمارهاي فائو، ذخاير جهاني غلات طي سال 2008 – 2009 با 16 درصد رشد به بيش از 2/496 ميليون تن رسيده است . ذخاير گندم نيز با 24 درصد رشد به بيش از 9/182 ميليون تن خواهد رسيد كه بيشترين افزايش مربوط به آمريكا ، كانادا و اتحاديه اروپا است .

پيش بيني مي شود سطح زير كشت گندم در امريكا طي زمستان امسال 9 درصد كمتر از سطح زير كشت سال گذشته (17 ميليون هكتار) باشد . سطح زير كشت گندم در كانادا نيز بيش از 5 درصد كاهش داشته است .

قيمت گندم در بازار شيكاگو طي 12 ماه اخير بيش از 46 درصد كاهش داشته است . قيمت گندم در بازار يورونكست پاريس نيز با افت 44 درصدي روبرو شده است . افزايش قيمت جهاني كود شيميايي نيز موجب شده تا كشاورزان كود كمتري استفاده كنند كه اين مساله موجب كاهش توليد گندم خواهد شد . كاهش مصرف كود شيميايي موجب مي شود تا توليد گندم از 3 تن در هر هكتار به كمتر از 8/2 تا 9/2 تن در هكتار كاهش يابد .

اين گزارش حاكي است، توليد گندم هند امسال به كمتر از 8/77 ميليون تن خواهد رسيد . اين رقم سال گذشته به 5/78 ميليون تن رسيد . ميزان مصرف غلات در كشورهاي كم درامد كه با كمبود مواد غذايي روبرو هستند مثل چين، هند، زيمبابوه و مراكش با 9/2 درصد رشد به 3/989 ميليون تن خواهد رسيد .

انتهاي پيام//

شنبه|ا|26|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن