تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814193404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون اجتماعي مجلس: جشنواره به توسعه فرهنگي استان‌ها مي‌انجامد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: عضو كميسيون اجتماعي مجلس: جشنواره به توسعه فرهنگي استان‌ها مي‌انجامد
عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي برگزاري جشنواره در شهرستان‌ها را موجب تسهيل دسترسي مردم به فيلم‌هاي جديد دانست و گفت: اگرچه برگزاري اين جشنواره در استان‌ها سختي‌هاي خودش را دارد اما باعث توسعه فرهنگي مي‌شود.
ايلنا: نصرالله ترابي اظهار داشت: سينماگران مستقل به دليل اين كه گاهي جلوي نشر ايده‌هاي انتقادي گرفته مي‌شود، نمي‌توانند سوژه‌هاي واقعي جامعه را ارائه دهند، بنابراين در اين فضا، توليدات به سمت فكاهي، هجويات و طنز رفته است.

نماينده شهركرد در خانه ملت تصريح نمود: در موقعيت كنوني تعدادي از فيلمنامه‌نويسان و كارگردانان آثار دستوري مي‌سازند در حالي كه سينما برآيند افكار عمومي است و در دنيا گفت‌وگو و تبادل فرهنگ‌ها از اين طريق صورت مي‌گيرد.

وي با اشاره به امكانات محدود سينمايي و نيمه فعال بودن آنها در شهرستان‌هاي كشور اشاره و خاطر نشان كرد:متاسفانه بخش خصوصي نيز در غالب سينماهاي استان‌ها فعال نيست كه اين امر بيانگر عدم چرخش و تمايل نسبت به سينما و فقدان هزينه كرد براي اين كالاي تاثيرگذار فرهنگي است.

وي جشنواره فيلم فجر را ميداني براي نمايش آخرين دستاوردهاي سينمايي كشور برشمرد و گفت: احساس پويايي و ارائه حرف جديد در اين جشنواره بروز و ظهور مي‌يابد به شرطي كه مقدمات آن فراهم شده و همه فيلم‌هاي متقاضي به جشنواره راه يابد.

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي برگزاري جشنواره در شهرستان‌ها را موجب تسهيل دسترسي مردم به فيلم‌هاي جديد دانست و گفت: اگرچه برگزاري اين جشنواره در استان‌ها سختي‌هاي خودش را دارد، اما به توسعه فرهنگي مي‌انجامد.

وي ادامه داد: اين فضا به طور گسترده محلي براي تجربه اندوزي و برخورد آراء و عقايد و انديشه‌ها در فضاي صميمي‌تر براي جوانان و كسب تجربه و ارتقاء توليدات‌شان خواهد بود.

ترابي به نقش مجلس شوراي اسلامي در وضع قوانين حمايت‌گر از عرصه‌هاي فرهنگي اشاره كرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي چنانچه كمبودي احساس مي‌كند بايد با ارتباطات موثر ازمطالبات خود دفاع كرده و بودجه مورد نياز جهت گسترش فرهنگ اخذ نمايند و با دعوت از نمايندگان مردم در پارلمان در جشنواره‌هاي فرهنگي و هنري از حمايت‌هاي معنوي آنها برخوردار شوند.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر با رويكرد «اخلاق، آگاهي و اميد» به همت معاونت امورسينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از روزهاي 12 الي 22 بهمن در تهران و استان هاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.
پايان پيام

دوشنبه|ا|26|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن