تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدا و تصوير بهترين رسانه براي ترويج آموزه هاي اخلاقي ست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: صدا و تصوير بهترين رسانه براي ترويج آموزه هاي اخلاقي ست
معاون صداي سازمان صدا و سيما در ديدار ستاد اجرايي و شوراي راهبردي هشتمين جشنواره بين المللي فيلم 100 گفت: رسانه راديو و تلويزيون بهترين وسيله براي ترويج آموزه هاي اخلاقي در جامعه است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم 100، محمد حسين صوفي، معاون سازمان صدا و سيما در امور صدا در ديدار ستاد اجرايي و شوراي راهبردي جشنواره فيلم 100 با اعلام اين مطلب گفت: راديو به عنوان رسانه‌اي قوي و قديمي، پخش آثار جشنواره را در برنامه‌هاي آينده خود قرار مي‌دهد.

معاون صدا در اين ديدار گفت: امروزه رسانه‌ها بخش جدايي‌ناپذير از زندگي انسان هستند و به تعبيري جامعه‌پذيري انسان‌ها بستگي به رسانه‌ها دارد و شايد بتوان گفت رسانه‌ها به جاي ما فكر مي‌كنند و يا زمينه فكر كردن ما را فراهم مي‌كنند كه بخش مهمي از اين روند به خاطر رشد سريع فن‌آوري است و در واقع زماني كه اولين رسانه توليد شد كسي تصور نمي‌كرد به اين سرعت اين توسعه ايجاد شود و همه امور را تحت تاثير قرار دهد.

صوفي با بيان اين كه اخلاق‌گرايي در رسانه از جمله توفيقات ما در عرصه جنگ رسانه‌اي ست، گفت: امروز ما وارد جنگ رسانه‌اي شديم و اگر در اين جنگ با برنامه عمل نكنيم، حتماً توفيقي در كار ما وجود نخواهد داشت، از آن جا كه بخشي از اين جنگ به هنجارها و ارزش‌ها لطمه مي زند ، بايد با توسعه ي آمزه هاي اخلاقي به مقابله با آن بپردازيم تا در نهايت با ترويج اخلاق و اخلاق گرايي در اين عرصه به توفيقاتي دست پيدا كنيم.

او با اشاره به شعار "سينماي اخلاق" كه برگرفته از فرموده پيامبر اكرم (ص) است: "همانا مبعوث شدم تا مكارم اخلاق را كامل كنم"، گفت: اين شعار بدين معني ست كه كساني كه افتخار پيروي از پيامبر اعظم را دارند و مطيع اوامر او و مبلغ ارزش‌هاي اخلاقي هستند، بايستي به دنبال ترويج اخلاق ،هنجارها و ارزش‌هاي او باشند، وي افزود: يكي از بهترين بسترها براي ترويج اخلاق، رسانه است، به ويژه رسانه تصويري؛ و راديو نيز به عنوان رسانه‌اي قوي و قديمي، جايگاه مناسبي در اين عرصه دارد.

صوفي خاطر نشان كرد: راديو توانسته است علي‌رغم هجوم و حضور ديگر رسانه‌ها، به توليد و انتشار پيام بپردازد و حتي شاهد آن هستيم كه رسانه‌هاي ديگر را نيز به خدمت گرفته است. همچنين در چند سال اخير سعي كرديم در انجام فعاليت‌هاي راديويي از فضاي دروني خارج شده و به فعاليت‌هاي بيروني بپردازيم و با تعامل با ديگر رسانه‌ها اعم از مكتوب،سايت و غيره، به معرفي راديو و جذب مخاطبان جديد بپردازيم.

معاون صدا در پايان يادآور شد: اميدواريم ايجاد بخش راديو در جشنواره فيلم 100 به معرفي راديو به مخاطبان جديد بيانجامد و همچنين مشاركت و حضور ديگر جشنواره‌ها در اين رسانه فراهم شود.

مدير شبكه ايران صدا نيز با حضور در اين ديدار گفت: راديو ايران صدا در طول سال با پخش آثار سينماي اخلاق با جشنواره ارتباط خواهد داشت .

رضا رضايي با اشاره به حضور 32 مركز استاني راديو در جشنواره فيلم 100 افزود: از هفته پيش اطلاع رساني راديويي از طريق مركر راديويي صدا و سيماي 32 استان‌ آغاز شد كه علاوه بر حضور مراكز استاني راديو، شبكه‌هاي تخصصي نيز براي اطلاع‌رساني مشاركت داده شده‌اند.

او تصريح كرد: شبكه ايران صدا يك شبكه تعاملي و رسانه‌اي است و قابليت آن را دارد تا آثار توليد شده را از هرجا و با هر موضوع دريافت كند. همچنين ابراز اميدواري كرد و گفت: اميدواريم كه از تجربه اين دوره از جشنواره براي حضور موفق‌تر در دوره‌هاي بعد استفاده كنيم.

حسين رباني غريبي دبير هشتمين جشنواره بين‌المللي فيلم 100 ضمن معرفي بخش‌هاي مختلف جشنواره بيان داشت: در هر دوره سعي كرده‌ايم ايده‌اي تازه را با جشنواره همراه كنيم و همكاري با راديو و شبكه ايران‌صدا يكي از تجربه‌هاي موفق اين دوره از جشنواره است.
رباني افزود: امسال با تأكيد بر تعامل سريع و منسجم با مخاطبين و نيز اعلام لحظه به لحظه و بي واسطه اطلاعات جشنواره از مرحله ثبت نام و ارسال اثر هنرمندان تا اعلام اخبار و اطلاعيه‌ها، دبيرخانه جشنواره كليه موارد را به صورت آنلاين از طريق سايت جشنواره به اطلاع عموم مي‌رساند.

در اين جلسه حبيب ايل‌بيگي مديركل روابط عمومي و امور بين‌الملل حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، مهران شريعت پناهي مدير گروه اجتماعي شبكه سه سيما و احسان كاوه مدير توليد شبكه iFILM و ديگر اعضاي شوراي راهبردي و ستاد اجرايي جشنواره نيز نقطه نظرات خود را ارائه كردند.

هشتمين جشنواره بين المللي فيلم هاي 100 ثانيه اي با شعار سينماي اخلاق به همت حوزه هنري استان تهران و با مشاركت اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران، جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، راديو اينترنتي ايران صدا، شبكه سه سيما، شهرداري تهران، معاونت اجتماعي نيروي انتظامي، شبكه ifilm ، شبكه جهاني جام جم و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در 4 و 5 اسفند ماه سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن