تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819793108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام والمسلمين سعيدي:عاشورا ترسيم دو چهره متفاوت از انسان بود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: حجت الاسلام والمسلمين سعيدي:عاشورا ترسيم دو چهره متفاوت از انسان بود


خبرگزاري آريا - نماينده ولي فقيه در سپاه، طي سخناني با تبيين دو جبهه حق و باطل در كربلا گفت: عاشورا ترسيم دو چهره متفاوت و متضاد از انسان است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، همزمان با سالروز اربعين حضرت اباعبدلله الحسين(ع) مراسمي با حضور عزاداران حسيني و زائران قبور مطهر شهداي گمنام در شهرك شهيد محلاتي(ره) برگزار شد. دراين مراسم كه با حضورخيل عظيم عزاداران اربعين حسيني، ارادتمندان و محبان اهل بيت(ع) در شهرك شهيد محلاتي برپاشد، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه، طي سخناني با تبيين دو جبهه حق و باطل در كربلا گفت: عاشورا ترسيم دو چهره متفاوت و متضاد از انسان است، دركربلا حسين(ع) و يارانش درجبهه حق و در اوج انسانيت ،كمال وآزادگي و درطرف ديگر جبهه باطل يزيد،عمر سعد و همراهانش درحضيض ذلت ، پستي و درنده خوئي و حيوانيت قرار داشتند.
وي با ذكر آيه كريمه« وَ لَقَد كَرَّمنابَني آدَمَ وَحَمَلناهُم فِي البَرِّ وَالبَحرِ وَرَزَقناهُم مِنَ الطَّيِّباتِ وَفَضَّلناهُم عَلي كَثيرٍ مِمَّن خَلَقناتَفضيلاً» افزود: ازديدگاه قرآن انسان هم داراي كرامت و هم بربسياري ازموجودات عالم برتري دارد.جانشيني خدا روي زمين، سجده ملائكه برآدم،مسئوليت پذيري وبرخورداري از عقل وآزادي ويژگي اختصاصي انسان است و ديگر موجودات اين امتياز را ندارند.
نماينده ولي فقيه در سپاه ،تفاوتهاي عمده بين انسان و ملك و انسان با ديگر موجودات را مبناي كرامت انسان دانست و با بيان تفاوت هاي عمده بين انسان وملك از جمله، تك بعدي بودن ملك و دو بعدي بودن انسان ، تكامل دفعي ملك وتكامل تدريجي انسان اظهار كرد: بزرگترين تفاوت،تكامل ارادي انسان است، انسان هم آزاد است هم انتخابگر، اما ملك آزاد است ولي انتخابگر نيست.ملك دو راهي ندارد،كشش‌هاي متضاد ندارد اما انسان همواره برسر دو راهي قرار دارد و اوست كه بايد با انتخابش به اوج عزت صعود و يا به حضيض ذلت سقوط نمايد،مقايسه بين انتخاب عباس بن علي و عمرسعد در كربلا جلوه اي از اين دو نوع انتخاب متفاوت است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي ، تفاوت هاي عمده انسان با ديگر موجودات را ، تكامل نامحدود انسان و تكامل محدود حيوان و نبات،تكامل تدريجي اختياري انسان و تكامل تدريجي غيراختياري حيوان و نبات ذكر كرد و گفت:برخورداري از عقل واراده و تمايلات عالي آزادي خواهي،عدالت طلبي و بي نهايت خواهي ، بزرگترين تفاوت انسان با ديگر موجودات است و انسان در مسير حركت امكان وقدرت تغيير را به سمت مثبت ومنفي دارد وحتي مي تواند عليه خود عصيان نمايد وخود را مجازات كند.
نماينده ولي فقيه در سپاه با تقسيم بندي كرامت انسان به كرامت ذاتي واكتسابي يادآور شد:جلوه هاي كرامت ذاتي در همه انسان ها تعبيه شده و كرامت اكتسابي در سايه پيوستن به محور حق وايمان به ذات باريتعالي وتقوي وعمل صالح بدست مي آيد و تحقق جلوه هاي كرامت ذاتي انسان الزاماتي دارد كه عمل به مقتضاي ادراك عقلاني زمينه ساز تحقق كرامت ذاتي است، لذا در قيامت بسياري از افراد به مقتضاي عقل مجازات مي‌شوند.از مهمترين الزامات صيانت از كرامت ذاتي و دستيابي به كرامت اكتسابي و پيوستگي به درايت الهي و شريعت آسماني و عمل صالح درچاچوب شريعت مي باشد.
همچنين دراين مراسم باشكوه كه عاشقان حسيني از مساجد شهرك شهيدمحلاتي درقالب دستجات عزادار در مراسم حضور داشتند،مداح اهل بيت برادر«حاج رضا طاهري» با ذكرمصائب آن امام همام وشهداي مظلوم كربلا، نوحه خواني كرد و حاضران درسوگ اربعين شهادت جانسوز سرور آزادگان وياراران وفادارش درجوار قبور مطهر شهداي گمنام با سينه زني اشك ماتم ريختند.
گفتني است در ابتداي اين مراسم استاد«سجادي» تلاوت قرآن كرد و زيارت اربعين توسط برادر «حاج ابوالفضل پوربافراني» قرائت شد و نماز جماعت ظهر و عصر به امامت «آيت الله موحدي كرماني» اقامه گرديد.

يکشنبه|ا|25|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن