تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820710006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنجشنبه بازار كتاب هفته داستان نويسى


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: پنجشنبه بازار كتاب هفته داستان نويسى
[ساير محمدى]
گروه فرهنگ و هنر: هفته اى كه گذشت، به لحاظ تعداد عناوين كتاب هاى منتشر شده در حوزه هاى مختلف خوب بود. بويژه در حوزه رمان و داستان فارسى. اگر نگاهى گذرا به اين حوزه بيندازيم، متوجه مى شويم كفه ترازو در مقايسه با رمان و داستان تأليفى به نفع كتاب هاى ترجمه سنگين تر است. در يك جامعه تقريباً ۸۰ ميليونى جوان قاعدتاً بايد هر ماه حداقل بين ۱۰ تا ۲۰ عنوان رمان جدى و عميق منتشر شود. اگر اين اتفاق نمى افتد صاحب نظران و دست اندركاران اين حوزه بايد دست به يك آسيب شناسى جامع بزنند و نتايج آن را در اختيار جامعه بگذارند. مهمترين معضل جامعه ادبى در اين راه نداشتن نويسندگان حرفه اى است. نويسندگان ما بعد از كار ادارى روزانه با ذهنى خسته و كلافه و تن كوفته، تازه وقتى اعضاى خانه را خواب كرده اند، شروع به نوشتن مى كنند. اين گونه نوشتن حاصل آن پيشاپيش معلوم است. نويسنده اى كه دائماً دغدغه تلاش معاش دارد و نگران گذران حداقل هاى زندگى روزمره است، موفق به خلق آثار ماندگار نخواهد شد، بايد چاره اى انديشيد.
شعر
«اين مريم هميشه» گزيده اشعار رضا اسماعيلى است كه از سوى نشر تكا وابسته به مؤسسه نمايشگاه هاى فرهنگى ايران چاپ و منتشر شده است.اين كتاب منتخبى از بهترين غزل ها و مثنوى هاى اسماعيلى است، كه با رويكرد دينى به سراغ موضوعاتى مانند واقعه عاشورا، شهادت رزمندگان و.‎/‎/ رفته و سربلند بيرون آمده است.
«پنجره هاى هميشه باز» مجموعه اى از تازه ترين سروده هاى احمد ده بزرگى در قالب كلاسيك است كه از سوى انتشارات سوره مهر به بازار آمد. ده بزرگى همچنان در فضاى ادبيات آئينى و در حوزه شعر دفاع مقدس نفس مى كشد. شعرهاى عاشورايى او تجربه هايى ارجمند و قابل تأمل براى شاعران نسل امروز مى تواند باشد. «سنگچين» مجموعه شعرى به قلم سعيد بيابانكى است كه نشر علم منتشر كرد. اين كتاب در دو فصل تنظيم و تدوين شده كه فصل اول به چهارپاره هاى شاعر اختصاص دارد و فصل دوم شامل غزل هاى بيابانكى است. «يادگار مهر» نام مجموعه اى از سروده هاى يدالله بهزاد كرمانشاهى است كه انتشارات آگاه منتشر كرد. اين اشعار كه عموماً در قالب اوزان عروضى سروده شده، تاريخ سال هاى ۱۳۴۰ تا ۱۳۷۸ را دارد.
ساختار زبان شعر امروز يا پژوهشى در واژگان و ساخت زبان شعر معاصر اثر مصطفى عليپور كه نخستين بار در سال ۷۷ به بازار آمد و برنده جايزه بهترين تحقيق و پژوهش ادبى شناخته شد، از سوى انتشارات فردوس به چاپ سوم رسيد. اين كتاب در چهار بخش به زبان شعر، ساختارهاى نحوى زبان، واژگان در زبان شعر امروز و رويكرد به شيوه هاى بيان محاوره مى پردازد.
«هرمنوتيك و نمادپردازى در غزليات شمس» كتابى نوشته دكتر على محمدى آسيابادى است كه از سوى انتشارات سخن به بازار آمد. نويسنده انگيزه خود را از اين كتاب اين گونه توضيح مى دهد: راه بردن به روشى است كه مولانا با استفاده از آن، نشانه هاى زبان را از شام كثرت به تبريز وحدت مى برد و از طريق نمادپردازى آنها را به موطن آغازينشان بازمى گرداند. در اين مسير پيوند اندام وار تعدادى از مهمترين نمادها در شعر او آشكار مى شود.
«عيسى، پسر انسان» چهارمين مجموعه از سروده هاى جبران خليل جبران با برگردان موسى اسوار است كه انتشارات سخن منتشر كرده است. جبران در اين كتاب بر آن است كه درباره عيسى مسيح ديدگاهى متفاوت با تحليل مورخان از حيات و شخصيت او به دست دهد. او مى خواهد عيسى را از منظر خود تصوير كند.
دين و فلسفه، سياست و تاريخ، هنر
«سجده هاى تلاوت در قرآن كريم» كه چاپ دوم آن اخيراً به بازار آمد كتابى است كه مركز طبع و نشر قرآن با همكارى سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در سال ۸۶ براى نخستين بار چاپ و منتشر كرده بودند. از جمله مهمترين موضوعاتى كه هم در علوم قرآنى و هم در فقه اسلامى مطرح است، سجده هاى تلاوت در قرآن كريم و شناخت آيات و مواضع دقيق آن است. با توجه به اهميت موضوع و نقش آن در كتابت مصحف شريف، تحقيقات جامعى صورت گرفته كه در اين كتاب آمده است. «آئين دادرسى كيفرى» به قلم دكتر محمود آخوندى كه مطابق با آخرين تغييرات قوانين كيفرى فراهم آمده است، جلد ششم آن به دادسرا و كيفرخواست اختصاص دارد و ناشر آن سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى است.
«انسان، نشانه، فرهنگ» كتابى به قلم اميليا نرسيسيانس استاديار دانشگاه تهران است كه از سوى نشر افكار منتشر شده است. نويسنده اين كتاب را به منظور آشنايى مقدماتى با برخى از مفاهيم كليدى نشانه شناسى، براى دانشجويان دوره كارشناسى و ديگر علاقه مندان به موضوعات نشانه شناسى، انسان و فرهنگ و همچنين رابطه اين سه موضوع با يكديگر تأليف كرده است.
نشر افكار با همكارى سازمان ميراث فرهنگى و گردشگرى كتاب «بازار تهران» تأليف سميه كريمى را منتشر كرد كه يك مطالعه انسان شناسى از منظر اقتصادى است. كريمى از منظر انسان شناسى اقتصادى به بازار و فعاليت هاى آن توجه دارد و ضمن ارائه تحليل خود بر پايه منابع اسنادى و اطلاعات برگرفته از تحقيقات ميدانى از نظريات انسان شناسان و اقتصادپژوهانى مانند پير بورديو، داگلاس فورث و.‎/‎/ در شناخت ساختار اقتصادى بازار تهران استفاده مى كند.
«به عزت نفس خود بيفزاييد» كتابى از جان كاونت با برگردان مهدى قراچه داغى است كه انتشارات البرز منتشر كرده است. اين كتاب براى كسانى نوشته شده كه احساس مى كنند تحت تأثير برداشت هاى منفى از خود، يا در مواجهه با مشكلات و موانع عزت نفس خود را از دست مى دهند و احساس مى كنند شكست خورده اند.
«فكر و حركت خود را هماهنگ سازيم» اثرى از جيم استفن با برگردان منيژه جلالى است كه نشر البرز منتشر كرده است. اين كتاب در حوزه روانشناسى عمومى جاى مى گيرد و نويسنده سعى دارد ابزار تفكر هماهنگ كننده را در شما آشكار سازد و كشف كنيد چگونه زندگى شخصى و كارى خود را به دلخواه تنظيم و براى رسيدن به پيشرفت حركت كنيد. «هديه به عزيز سيگاريم» كتابى به قلم مهندس محمدكاظم خوشخوى دلشاد است كه نويسنده با استفاده از طرح هاى سياه قلم سعى دارد مضرات سيگار را به خواننده يادآورى كند و در بخش ديگرى سعى دارد از طريق نوشته هاى خود به افراد سيگارى كمك كند تا از اين دام رهايى پيدا كنند. اين كتاب را انتشارات عبدى منتشر كرده است.
«نوآورى در خدمات» به قلم دكتر غلامرضا نصيرزاده و مهندس نسيم ناجى عنوان كتابى است كه سازمان مديريت صنعتى با همكارى انتشارات سيمين منتشر كرده است. نويسنده اين كتاب تلاش دارد با بهره گيرى از نظريات متفكران ذيربط كليه ابعاد مربوط به نوآورى در خدمات مورد توجه قرار گيرد.
«شش سيگما و نقش آن در ارتقاى بهره ورى و كيفيت» عنوان كتابى است كه سازمان مديريت صنعتى با همكارى انتشارات سيمين منتشر كرده است. نويسنده اين كتاب سانگ پارك و مترجم آن نسيم ناجى است. شش سيگما يك رويكرد جديد مديريتى است كه مى تواند باهدف حذف تقريبى خطاها از محصولات، فرآيندها و فعاليت ها به عنوان يك استراتژى جديد در مديريت كيفيت مورد استفاده قرار گيرد.
«قانون اجراى سياست هاى كلى اصل۴۴» قانون اساسى جمهورى اسلامى به اهتمام يوسف رونق گردآورى و تنظيم شده و از سوى انتشارات فرمنش با همكارى مؤسسه توسعه و بهبود مديريت چاپ و منتشر شده است. انتشارات فرمنش چاپ دوم «قانون مديريت خدمات كشورى» را منتشر كرده است. اين قانون مشتمل بر پانزده فصل، ۱۲۸ ماده و ۱۰۶ تبصره است كه به تصويب كميسيون مشترك رسيدگى به لايحه مديريت خدمات كشورى رسيد و مجلس با اجراى آزمايشى آن به مدت پنج سال موافقت كرد.

پنجشنبه|ا|1|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن