تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با سفر رييس‌جمهور به نيكاراگوئه انجام شدحضور احمدي‌نژاد در مراسم تحليف اورتگا


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: با سفر رييس‌جمهور به نيكاراگوئه انجام شدحضور احمدي‌نژاد در مراسم تحليف اورتگا
عكس: president.irدنياي‌اقتصاد- شركت در مراسم تحليف رياست‌جمهوري دانيل اورتگا مهم‌ترين برنامه سفر روز سه‌شنبه محمود احمدي‌نژاد به نيكاراگوئه بود تا بار ديگر، اهميت روابط تهران با كشورهاي آمريكاي لاتين بيش از پيش نمايان شود. سفري دوره‌اي كه از ونزوئلا شروع شد و پس از نيكاراگوئه، در اكوادور و كوبا پي گرفته مي‌شود.


به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، احمدي‌نژاد صبح سه‌شنبه، به وقت محلي وارد فرودگاه ماناگوآ شد و در بدو ورود مورد استقبال رسمي وزير خارجه نيكاراگوئه قرار گرفت.
رييس‌جمهور در فرودگاه ماناگوآي نيكاراگوئه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: انقلاب مردم نيكاراگوئه براي استقلال، پيشرفت، آزادي و عدالت بود و از اين جهت مي‌توان آن را همزاد انقلاب اسلامي ملت ايران دانست.
احمدي‌نژاد، دانيل اورتگا را فردي انقلابي و مردمي دانست و با تبريك انتخاب مجدد وي به رياست جمهوري نيكاراگوئه اظهار اميدواري كرد، دوره جديد رياست جمهوري وي موجب پيشرفت، ‌آباداني و رفاه بيشتر براي مردم نيكاراگوئه باشد.
شركت در مراسم تحليف رييس‌جمهور نيكاراگوئه
رييس‌جمهور با حضور در ميدان انقلاب ماناگوآ محل شكل‌گيري انقلاب ضد امپرياليستي ملت نيكاراگوئه عليه استعمار و امپرياليسم در مراسم تحليف دانيل اورتگا رييس‌جمهور نيكاراگوئه شركت كرد.
در اين مراسم كه علاوه بر احمدي‌نژاد، روساي جمهور پنج كشور جهان و شماري از معاونين رييس جمهور، نخست وزير و سفراي كشورها حضور داشتند، روساي جمهوري اسلامي ايران، ونزوئلا و نيكاراگوئه به نشانه اتحاد و دوستي دست در دست هم دادند كه اين حركت آنها باعث شد، مردم حاضر در ميدان انقلاب به پا خواسته و با تشويق‌هاي ممتد، رضايت و حمايت خود را از دوستي سه كشور اعلام كنند.
دانيل اورتگا، رييس جمهور نيكاراگوئه در اين مراسم ضمن خير مقدم به روساي جمهور حاضر به خصوص احمدي‌نژاد و هيات همراه، از فرهنگ غني و روحيه استكبارستيزي جمهوري اسلامي ايران سخن گفت و اظهار كرد: برادرم احمدي‌نژاد به دنبال صلح، امنيت و عدالت در جهان است و در اين مسير در كنار ملت‌هاي مستقل و آزادي خواه مشغول تلاش است.
رييس‌جمهور نيكاراگوئه با حمايت قاطع خود از حق ملت ايران در برخورداري از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي گفت: حق هر ملتي است كه از انرژي صلح‌آميز هسته‌اي استفاده كند و هيچ كس نمي‌تواند اين حق را از هيچ ملتي سلب كند.
وي اظهار كرد: برخي قدرت‌هاي استكباري مانند آمريكا و رژيم صهيونيستي كه بمب اتم و تسليحات هسته‌اي دارند، جمهوري اسلامي ايران را به ساختن بمب متهم مي‌كنند؛ در حالي كه ايران با برخورداري از فرهنگ چندين هزار ساله نيازي به بمب اتم ندارد.
وي افزود: كساني كه امروز ملت بزرگ ايران را تهديد مي‌كنند، پيش از اين به بهانه وجود تسليحات هسته‌اي به عراق حمله كرده و اين كشور را ويران نمودند و در آخر نيز اعلام شد كه هيچ نوع سلاح هسته‌اي در آنجا پيدا نكرده‌اند و معلوم شد كه آنها صرفا به دنبال نفت و منابع اين كشور بودند. رييس‌جمهور نيكاراگوئه اظهار كرد: سلاح هسته‌اي رژيم صهيونيستي امنيت منطقه خاورميانه را به خطر انداخته و ما خواستار خلع سلاح هسته‌اي اين رژيم و نيز قدرت‌هاي برخوردار از بمب اتم در عرصه جهاني هستيم.
ديدار با رييس‌جمهور سورينام
محمود احمدي‌نژاد در ديدار رييس‌جمهور سورينام بر ضرورت گسترش هر چه بيشتر روابط دو كشور در بخش‌هاي گوناگون تاكيد كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران محدوديتي براي گسترش روابط با ملت‌ها و دولت‌هاي آزادي‌خواه قائل نيست و آن را موجب تقويت جبهه عدالت‌خواهي مي‌داند.
رييس‌جمهوري اسلامي ايران در حاشيه مراسم تحليف دانيل اورتگا در ديدار رييس‌جمهور سورينام با بيان اينكه امروز روحيه عدالت‌خواهي، ملت‌ها را به هم پيوند مي‌دهد، اظهار كرد: عدالت‌خواهي حقيقتي فطري و انساني است كه فراتر از مسائل منطقه‌اي و جغرافيايي، ملت‌ها را به هم پيوند مي‌زند.
رييس‌جمهور افزود: امروز ملت‌ها بيدار شدند و جبهه عدالت‌خواهي و آزادي‌خواهي در جهان در حال گسترش و فراگير شدن است.
احمدي‌نژاد گفت: آزادي، عدالت و كرامت انساني آرمان‌هايي است كه ملت‌ها بايد براي تحقق آن تلاش كنند و امروز اكثريت ملت‌ها در اين مسير قرار دارند.
رييس‌جمهور با بيان اينكه تمام مشكلات امروز بشر از جانب اقليتي است كه حقوق مردم را ضايع مي‌كنند، اظهاركرد: اگر چه اقليت خودخواه و زياده‌خواه فشارهاي زيادي بر ملت‌هاي مستقل و آزادي‌خواه وارد مي‌كنند، اما به رغم تمامي اين فشارها دست در دست هم براي تحقق عدالت و آزادي در سطح جهان تلاش خواهيم كرد و همان‌گونه كه خداوند وعده داده است، پيروزي از آن عدالت‌طلبان است. احمدي‌نژاد همچنين پيروزي مجدد رييس‌جمهور سورينام را در انتخابات رياست جمهوري تبريك گفت و اين پيروزي را نويدبخش ايستادگي بر حق تا پيروزي دانست. رييس‌جمهور سورينام نيز در اين ديدار با تاكيد بر گسترش روزافزون روابط ايران و سورينام اظهار كرد: سورينام براساس ايده‌هاي انقلابي مصمم است روابط خود را با كشورهاي مترقي و پيشرفته‌اي مانند ايران گسترش دهد.
وي با اشاره به تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي اظهار كرد: بحران اقتصادي در اروپا و وضعيت اقتصادي آمريكا حاكي از آن است كه اقتصاد اين كشورها با توجه به مشكلات فراوان در حال اضمحلال است، لذا شرايط كنوني ايجاب مي‌كند كه همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي خود را هر چه بيشتر گسترش دهيم.

پنجشنبه|ا|22|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن