تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820576732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان بازرسي كل كشور: كوچك‌شدن دولت تكليف قانوني است در روزهاي آينده، نحوه پيگيري‌هاي خود درباره دوشغله‌ها را اعلام مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان بازرسي كل كشور: كوچك‌شدن دولت تكليف قانوني است در روزهاي آينده، نحوه پيگيري‌هاي خود درباره دوشغله‌ها را اعلام مي‌كنيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

رييس سازمان بازرسي كل كشور با ناكارآمد دانستن مديريت گسترده دولتي گفت: كوچك‌شدن دولت طبق اصل 44 قانون اساسي تكليف قانوني است.

كوچك‌شدن دولت تكليف قانوني است

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در گردهمايي شهرداران و اعضاي شوراهاي اسلامي استان مركزي، شوراهاي اسلامي را ضرورت مديريت امروز خواند و گفت: موافق مديريت واحد شهري هستم و مديريت واحد شهري هر چقدر زودتر و با برنامه اجرا شود هم به نفع مردم و هم به نفع دولت است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با ناكارآمد دانستن مديريت گسترده دولتي اظهار كرد: عمده تصدي امور صنعتي توليدي و فعاليت‌هاي اقتصادي دولت طبق اصل 44 بايد به بخش عمومي و خصوصي واگذار شود. بر اين اساس امور خدماتي در اختيار شوراها و امور اقتصادي و صنعتي به بخش خصوصي محول مي‌شود.

پورمحمدي اظهار كرد: كوچك‌شدن دولت تكليف قانوني است و طبق اصل 44 قانون اساسي اين كار بايد انجام شود.

وي با بيان اين‌كه شوراها به منابع مردمي و بودجه دولتي به منابع نفتي متكي است گفت: اين طرز تفكر كه براي اداره امور مردم بايد منابع نفتي را از دولت گرفته و به شوراها واگذار شود تفكر صحيحي نيست، با اين كار مشكلي حل نخواهد شد و بايد نوع مناسبات و رابطه تغيير يابد.

پورمحمدي، بر ضرورت تكميل قوانين شوراها تاكيد كرد و گفت: شوراها با تجربه چندساله‌اي كه دارند با واقع‌بيني و با در نظرگرفتن مناسبات اجتماعي جامعه مي‌توانند در تكميل اين قوانين پيشقدم شوند.

وي افزود: شوراهاي اسلامي شهرها به دليل برخورداري از تخصص‌هاي متنوع مي‌توانند مشكلات بخش‌هاي مختلف جامعه را براي بررسي و پيگيري به سازمان بازرسي كل كشور دهند.

رييس سازمان بازرسي كل كشور گفت: با تعريف رابطه نظارت شوراها و سازمان بازرسي كل كشور مي‌توان حوزه نظارت كشور را كارآمدتر، گسترده‌تر و مفيدتر كرد.

نقش دستگاه‌هاي قضايي در دهه چهارم انقلاب مهم است

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي نقش دستگاه قضايي را در تحقق عدالت و توسعه كشور مهم خواند و گفت: با توجه به نام‌گذاري دهه چهارم انقلاب به دهه عدالت و توسعه از سوي مقام معظم رهبري نقش دستگاه قضايي در اين زمينه بسيار مهم است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، رييس سازمان بازرسي كل كشور در جمع قضات و كاركنان دادگستري استان مركزي گفت: يكي از موفقيت‌ها و دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي كه موجب اقبال بسياري از جوامع شده اين است كه انقلاب به آرمان‌ها و رويكردهايي كه در زمان شكل‌گيري و پيروزي مطرح كرده پاي‌بند است.

رييس سازمان بازرسي كل كشور، احترام به انسان و تكريم شخصيت وي را يكي از شعارهاي مهم انقلاب اسلامي دانست و اظهار كرد: مهم‌ترين ركن در تحقق اين هدف حق‌مداري است و اين نكته اساسي در دعوت تمامي انبياء الهي است.

وي افزود: ترجمه عملي حق در جامعه عدل است و در مواردي در جاي هم نشستند و همپاي هم حركت كردند.

پورمحمدي، محور تحقق حق و عدل در انقلاب اسلامي را دستگاه قضايي عنوان كرد و گفت: عدالت در جامعه در سه بخش اجتماعي، اقتصادي و قضايي خلاصه مي‌شود اما براي تحقق عدالت در اين حوزه‌ها، ابتدا بايد عدالت قضايي برقرار شود.

وي تصريح كرد: اگر دستگاه قضايي بتواند جايگاه عدالت‌پروري و دادگستري‌اش را محقق كند، ضمانت اجرايي براي تحقق عدالت در بخش اجتماعي و اقتصادي فراهم مي‌شود.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در بخش ديگر سخنان خود به لزوم احترام به قانون و انضباط اداري و اجتماعي اشاره و اظهار كرد: بيشترين آسيب كشور از بي‌انضباطي و بي‌قانوني است و اگر اين را به حداقل كاهش دهيم با همين امكانات، برنامه و مديريت موجود بسياري از اهداف محقق و مشكلات مرتفع خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه التزام به انضباط اداري و اجتماعي، فرهنگ‌سازي لازم دارد، افزود: دستگاه قضايي، ركن اصلي تحول در عرصه قانون‌مداري و احترام به مقررات است.

پورمحمدي، به وظيفه سازمان بازرسي كل كشور در نقد فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي و اداري اشاره كرد و گفت: در اين راستا بايد مورد حمايت و پشتيباني دستگاه قضايي قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: پيشگيري و از بين‌بردن زمينه علل بروز تخلف و جرايم يكي از سياست‌هاي سازمان بازرسي كل كشور است و در بررسي پرونده‌هاي قضايي، اگر با موارد و مسايلي مواجه شديد كه موجب جرم‌زايي و تخلف‌زايي مي‌شود به سازمان بازرسي كل كشور پيشنهاد دهيد تا براي رفع آن اقدام قانوني صورت گيرد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور به تشكيل شوراي دستگاه‌هاي نظارتي اشاره كرد و گفت: با تشكيل اين شورا، از ظرفيت دستگاه‌هاي نظارتي براي تحقق بهداشت قضايي استفاده خواهد شد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه دستگاه قضايي در دهه آينده كه دهه عدالت و توسعه است و ركن هر دوي آن در دستگاه قضايي است، بتواند نقش مهم خود را ايفا كند.

مطالبه عمومي براي اجراي اصل 44

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي اظهار كرد: براي اجراي آسان، سريع و كم‌هزينه اصل 44 بايد اين اصل به مطالبه عمومي در كشور تبديل شود.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در جمع فعالان اقتصادي و كشاورزي استان مركزي گفت: مديريت فربه دولتي، مديريت كارآمد و موفقي نيست و به همين دليل بايد خودش را از حوزه اقتصاد كنار بكشد تا زمينه براي حضور بخش خصوصي و مردم آماده شود.

پورمحمدي با اشاره به اصل 44 قانون اساسي افزود: رفع تصدي‌گري از حوزه توليد و خدمات و هدايت اقتصاد كشور به سمت اقتصاد پويا و موفق هدف اصل 44 است.

وي خاطرنشان كرد: اساس تمام فعاليت‌ها بايد بر اصلاح فرهنگ توليد و رفع موانع سرمايه‌گذاري در كشور باشد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور، شفاف‌نبودن نظامات اقتصادي را موجب فساد دانست و اظهار كرد: شفافيت، لازمه اصلاحات اقتصادي است و بايد همپاي فرهنگ‌سازي براي ارزشي‌شدن ثروت در جامعه، براي شفاف‌شدن فضا و فعاليت‌هاي اقتصادي هم فرهنگ‌سازي كرد.

وي ادامه داد: بخش خصوصي بايد فرهنگ و تفكر خود را براي داشتن نظام اقتصادي شفاف و بدون اتكا به يارانه تغيير دهد تا قدرت رقابت داشته باشد.

پورمحمدي گفت: كوچك‌شدن و شفاف‌شدن دولت، اصلي‌ترين نياز اقتصاد كشور است و بيشترين تاثير را در حل مشكلات كشور دارد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور بر حمايت از سرمايه‌گذاري در كشور تأكيد كرد و گفت: رفع مشكلات سرمايه‌گذاران و توليدكنندگان به‌عنوان يك ايده جدي در قوه قضاييه و سازمان بازرسي كل كشور مطرح است و دفتر حمايت از سرمايه‌گذاري در سازمان بازرسي كل كشور با هدف رفع موانع توليد راه‌اندازي شده است.

نسل جوان به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي وفادار است

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به دستاوردهاي جوانان و دانشمند كشور اظهار كرد: جوانان نسل امروز به آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب وفادارتر و جدي‌ترند و با درجه ايثار والاتري براي انقلاب اسلامي كسب افتخار مي‌كنند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه اراك، در نشست پرسش و پاسخ شركت كرد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور در اين نشست در پاسخ به سوالي درخصوص دوشغله‌هاي ورزشي سازمان تربيت بدني و اقدامات سازمان بازرسي كل كشور در اين زمينه اظهار كرد: ظرف روزهاي آينده، پيگيري‌هاي قانوني خود را شروع و نحوه آن را نيز اعلام خواهيم كرد.

پورمحمدي خاطرنشان كرد: بحث دوشغله‌هاي دولتي را ابتدا از ورزش شروع كرديم و پس از آن در ساير بخش‌ها نيز پيگيري مي‌كنيم.

رييس سازمان بازرسي كل كشور همچنين در پاسخ به سؤالي درخصوص وضعيت اقتصادي كشور و اشتغال فارغ‌التحصيلان گفت: سازمان بازرسي كل كشور مسايل مربوط به اشتغال و اقتصاد كشور را پيگيري مي‌كند. به‌عنوان نمونه مي‌توان به بررسي‌هاي سازمان بازرسي در مورد طرح تحول اقتصادي اشاره كرد كه از 4 الي 5 ماه پيش اين بررسي‌ها آغاز شد و نتايج آن را تا هفته آينده به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهيم كرد. همچنين سعي مي‌كنيم تا سطحي از اين گزارش را نيز منتشر كنيم.

پورمحمدي در ابتداي سخنان خود از جوانان كشور به‌عنوان موتور محرك توسعه ياد كرد و گفت: نگاه كشور بايد به سمت نخبگي و مجموعه‌هايي كه توليد فكر و انديشه مي‌كنند باشد.

رييس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به دستاوردها و پيشرفت علمي و فناوري كشور به دست جوانان دانشمند ايران اسلامي گفت: جوانان نسل امروز به آرمان‌ها و شعارهاي انقلاب وفادارتر و جدي‌ترند و با درجه ايثار والاتر براي انقلاب اسلامي كسب افتخار مي‌كنند.

انتهاي پيام

جمعه|ا|2|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن