تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استعفاي رييس كاركنان كاخ سفيد، كمر اوباما را شكست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: استعفاي رييس كاركنان كاخ سفيد، كمر اوباما را شكست
بيل ديلي، رييس كاركنان كاخ سفيد از سمت خود استعفا كرد و با اينكار دولت اوباما را در انتهاي كار با شكست سنگيني مواجه كرد.


به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آلمان، بيل ديلي، رييس كاركنان كاخ سفيد از سمت خود استعفا كرد. وي دليل اصلي اين اقدام را مسائل شخصي عنوان كرده اما گفته مي‌شود اختلاف ميان وي و حلقه نزديك مشاوران باراك اوباما عامل اين استعفا بوده است.

بيل ديلي كه ۶۳ سال دارد يكي از مهره‌هاي كليدي در كاخ سفيد به شمار مي‌رفت و نزديك به يك سال پيش در سمت رييس كاركنان كاخ سفيد جايگزين "رام امانوئل" شد.

باراك اوباما، رييس‌جمهوري آمريكا در نشستي مطبوعاتي مسائل شخصي و خانوادگي را دليل اصلي استعفاي ديلي از سمتش دانست و اظهار داشت كه وي قصد دارد تا با بازگشت به شيكاگو "وقت بيشتري را در كنار خانواده‌اش" سپري كند.

با اين همه بر اساس گزارش‌ رسانه‌هاي آمريكايي به نظر مي‌رسد ميان بيل ديلي و حلقه مشاوران نزديك باراك اوباما اختلافاتي وجود داشته كه همين امر موجب استعفاي زودرس وي از مقام خود شده است.

بيل ديلي به هنگام تصدي سمت رياست كاركنان كاخ سفيد اظهار اميدواري كرده بود كه تا پايان دوران رياست‌جمهوري باراك اوباما در كنار وي باقي بماند. او در پي استعفاي رام امانوئل عهده‌دار سمت وي شده بود. امانوئل با هدف فرمانداري شهر شيكاگو از مقام خود كناره‌گيري كرده بود.

روزنامه "نيويورك تايمز" نوشته است كه ديلي نزديك به يك هفته پيش خبر استعفاي خود را به رييس‌جمهوري آمريكا داده بوده است.

انتصاب به اميد بهبود روابط

رييس‌جمهوري آمريكا پس از اعلام استعفاي بيل ديلي ضمن تأييد اين موضوع اظهار داشت كه وي در ابتدا درخواست استعفاي ديلي را رد كرده و از او خواسته بوده است تا در تصميم خود تجديد نظر كند. او بيل ديلي را كارمند "برجسته‌اي" خواند و از رفتن وي از كاخ سفيد ابراز تأسف كرد.

"جك لو" ارتباطات خوبي با اعضاي كنگره آمريكا دارد
"شيكاگو تريبون" نيز در گزارشي در همين زمينه آورده است كه باراك اوباما در ماه نوامبر سال گذشته بخش‌هايي از مسئوليت‌هاي بيل ديلي را به پيت رز، يكي از نزديكان مورد اعتمادش سپرده است پيش‌تر نيز پس از استعفاي رام امانوئل‌، رييس‌پيشين كاركنان كاخ سفيد مسئوليت‌هاي اجرايي وي را بر عهده داشته است.

بيل ديلي اهل خانواده‌اي سياستمدار در شيكاگوست و در سال‌هاي ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ و در زمان رياست‌جمهوري بيل كلينتون به عنوان وزير بازرگاني در كابينه‌ي وي مشغول به فعاليت بود. وي پيش از ورود به كاخ سفيد از اعضاي ارشد يكي از بانك‌هاي مهم آمريكايي "جي پي مورگان چيس" به حساب مي‌آمد.

پس از شكست حزب دمكرات باراك اوباما در انتخابات كنگره در نوامبر سال ۲۰۱۰ بسياري انتخاب ديلي به عنوان رييس كاركنان كاخ سفيد را نشانه‌ي تلاش دولت براي اتخاذ سياست‌هاي تازه، به‌ويژه در زمينه‌ اقتصادي تعبير كردند.

انتصاب بيل ديلي با اين اميد صورت گرفته بود كه وي بتواند روابط كاخ سفيد را با دواير اقتصادي و بازرگاني در آمريكا بهبود بخشد. از همين رو نيز شماري از كارشناسان استعفاي بيل ديلي را به شكستي براي كاخ سفيد تعبير كرده‌اند.

با اين همه جناح چپ حزب دمكرات به دليل ارتباطات ويژه بيل ديلي در زمينه‌هاي مالي و اقتصادي با بي‌اعتمادي به وي مي‌‌نگريست. او همچنين متهم شده بود كه در جريان تغيير ساختار بودجه نتوانسته به توافقي ميان كاخ سفيد و جمهوري‌خواهان در كنگره دست يابد.

به نوشته‌ روزنامه "شيكاگو تريبيون" بيل ديلي تا پايان ماه ژانويه در سمت خود باقي خواهد ماند. باراك اوباما همزمان با اعلام خبر استعفاي بيل ديلي از سمت خود جك لو‌‌، مدير برنامه و بودجه كاخ سفيد را به عنوان جانشين وي معرفي كرد. لو، ۵۶ ساله، ارتباطات خوبي را با اعضاي كنگره دارد./ا

چهارشنبه|ا|21|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن