تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819724378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميهماني استقلال و نفت تهران در شمال و جنوب كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ميهماني استقلال و نفت تهران در شمال و جنوب كشور


هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور از عصر امروز با برگزاري پنج ديدار در شهرهاي مختلف آغاز مي‌شود.

امروز، نفتي‌هاي تهران و آبادان در كرمان و شيراز ميهمان مس و فجرسپاسي هستند، تراكتورسازان در تبريز، پذيراي ذوب‌آهن هستند و ملوان بندرانزلي با راه‌آهن شهرري روبه‌رو مي‌شود. همه اين ديدارها در حالي برگزار مي‌شود كه استقلال صدرنشين در ورزشگاه عضدي شهر رشت ميهمان داماش گيلان است‎.‎

‎استقلال در حالي از ساعت 15 در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف داماش مي‌رود كه‏ با 37 امتياز از 18 بازي صدرنشين ليگ برتر است و نفت تهران با 33 امتياز، سايه به سايه اين تيم را تعقيب مي‌كند. استقلال در آغاز نيم فصل دوم، با مشكل مصدوميت چند بازيكنان اصلي خود روبه‌رو بود كه به گفته كادر فني اين تيم، دليل اصلي توقف آبي‌پوشان مقابل سپاهان در نخستين ديدار نيم فصل دوم نيز همين مساله بود. اما در دومين ديدار استقلال در نيم فصل دوم، بيشتر مصدومان اين تيم مي‌توانند به ميدان بروند و فقط آندرانيك تيموريان كه از ناحيه انگشت پا دچار شكستگي شده است، چند هفته در تمرين‌ها غايب است.

در سوي ديگر ميدان، داماشي حضور دارد كه سرمربي‌‏ قبلي آنان در آستانه نيم‌فصل دوم استعفا داد تا مهدي تارتار هدايت اين تيم را بر عهده بگيرد. داماش در هفته‌هاي پاياني نيم فصل نخست نتايج قابل قبولي كسب كرده و خود را با 23 امتياز به رده نهم جدول رسانده بود. تارتار اميدوار بود با حضور در داماش روند رو به رشد اين تيم را حفظ كند، ولي در نخستين ديدار نيم فصل نتيجه‌اي بهتر از شكست نصيب تيمش نشد. داماش در حالي به مصاف استقلال مي‌رود كه همچنان مشكلات مالي گريبانگير اين تيم است و احتمال دارد امير عابديني اين هفته از مديريت اين باشگاه كناره بگيرد.

ديدار پايين جدولي‌ها

راه‌آهن كه در نيم فصل نخست با كسب 13 تساوي،‏ ركورددار مساوي‌ها بود، نيم فصل دوم را با پيروزي 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن آغاز كرد‏ تا شايد روند كسب تساوي‌ها در نيم فصل دوم به پيروزي‌هاي پياپي تبديل شود. علي دايي در زمان حضورش در پرسپوليس خاطرات خوبي از ديدار مقابل ملوان دارد. پرسپوليس با هدايت دايي و با پيروزي بر ملوان قهرمان جام حذفي شد. البته شاگردان فرهاد پورغلامي كه هفته گذشته با نتيجه 2 بر‏ صفر پرسپوليس را شكست دادند، بسيار اميدوارند كه در هفته نوزدهم تيم علي‏ دايي را از پيش رو بردارند.

راه‌آهن با 19 امتياز در رده چهاردهم‏ جدول است و ملوان با 18 امتياز در جايگاه شانزدهم به سر‏ مي‌برد.

بالا و پايين جدول

فجر سپاسي كه در هفته‌هاي پاياني نيم فصل نخست، تفكرات سرمربي جديد را تجربه كرد و نتايج قابل قبولي گرفت، نيم‌فصل دوم را با شكست آغاز كرد. محمود ياوري كه تجربه بسيار زيادي در هدايت تيم‌هاي ليگ برتر دارد، بسيار اميدوار است كه از تجربه‌اش براي بهبود نتايج فجر سپاسي استفاده كند. اين تيم، با 16‏ امتياز در رده هفدهم جدول قرار دارد و يكي از نامزدهاي اصلي سقوط به دسته پايين‌تر است.

نفت آبادان نيز مانند رقيب شيرازي خود در پايان نيم فصل نخست تغيير سرمربي را تجربه كرده است. اين تيم با سرمربي جديد نتايجي به مراتب بهتر از گذشته گرفته است و آن طور كه كارشناسان درباره اين تيم صحبت مي‌كنند، بازي اين تيم نيز بسيار باكيفيت‌تر شده است.آباداني‌ها با 26 امتياز در رده ششم جدول و بالاتر از تيم‌هاي ذوب‌آهن و فولاد قرار دارند.

ديدار شگفتي‌سازان

يكي ديگر از تيم‌هايي كه در نيم فصل نخست سرمربي خود را در ميانه راه تعويض كرد، مس كرمان است. ميروسلاو بلاژويچ كه سابقه حضور در تيم ملي فوتبال ايران را دارد، با حضور در اين تيم كرماني به نوعي آن را متحول كرد و نتايج خوبي گرفت. مس كه پيش از اين جزو قعرنشينان جدول بود، اكنون با 19 امتياز در رده پانزدهم جاي دارد.

در سوي ديگر ميدان، شاگردان شگفتي‌ساز حسين فركي قرار دارند كه با وجود مشكلات فراواني كه در ابتداي فصل به دليل احتمال انتقال به اراك داشتند، با كسب نتايج دور از انتظار و كسب 33 امتياز‏ سايه به سايه استقلال صدرنشين در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند. نفت تهران با پيروزي احتمالي مقابل مس و شكست احتمالي استقلال، فاصله‌اش را با اين تيم به يك امتياز كاهش مي‌دهد. اين مسأله انگيزه بازيكنان نفت را براي پيروزي مقابل حريف كرماني صدچندان مي‌كند.

تيم فوتبال تراكتورسازي كه پس از صعود به ليگ برتر، فصل به فصل نتايج بهتري گرفته و خود را به رده‌هاي بالايي جدول رسانده است، در فصل يازدهم ليگ برتر، يكي از شانس‌هاي كسب عنوان قهرماني است. تراكتورسازان با 30 امتياز در رده چهارم جدول هستند و اگر ذوب‌آهن را در هفته نوزدهم‏ شكست دهند، با فرض شكست سپاهان و نفت تهران، بار ديگر رده دوم جدول را از آن خود مي‌كنند. امير قلعه‌نويي كه سه سال پياپي به همراه استقلال و سپاهان قهرماني در ليگ برتر را تجربه كرده، بسيار علاقه‌مند است كه اين عنوان را براي چهارمين بار پياپي و اين بار در كسوت سرمربي تراكتورسازي كسب كند.در سوي ديگر ميدان، سبزپوشان اصفهاني قرار دارند كه هفته گذشته با شكست از راه‌آهن نيم فصل دوم را خوب آغاز نكردند. اين تيم از ابتداي فصل يازدهم با حاشيه‌هاي ريز و درشتي مواجه بوده است كه در آخرين حاشيه، بحث استعفاي منصور ابراهيم‌زاده بود؛ استعفايي كه خيلي زود توسط سرمربي و مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن تكذيب شد. ذوب‌آهن به عنوان يكي از نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا چند هفته ديگر در ديدار پلي‌آف به مصاف استقلال مي‌رود. اين تيم با 24 امتياز هفتم‏ جدول است و با پيروزي احتمالي مقابل تراكتورسازي يك پله صعود كرده و جاي نفت آبادان را مي‌گيرد.

ساير ديدارهاي هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال، فردا برگزار مي‌شود كه برنامه آن به اين شرح است:

‎‎فولاد ـ مس سرچشمه، ساعت 15 در ورزشگاه تختي اهواز

سپاهان ـ صبا، ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان

‎‎سايپا ـ شهرداري تبريز، ساعت 15 در ورزشگاه انقلاب كرج

‎پرسپوليس ـ شاهين بوشهر، ساعت 16و20 در ورزشگاه آزادي





سه|ا|شنبه|ا|20|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن