تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819761540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بهروان: محروم نشدن تيم ها درخواست مديران بالا دستى بود


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: بهروان: محروم نشدن تيم ها درخواست مديران بالا دستى بود
غلامرضا بهروان، رئيس سازمان ليگ آزادگان با بيان اينكه در تصميم گيرى ها بايد «مرگ يكبار و شيون هم يكبار» را رعايت كرد، گفت: محروم نشدن تيم ها درخواست مديران بالا دستى بود اما اگر به من باشد، با تجربه اى كه دارم نمى گذارم آنها در مسابقات به ميدان بروند. مسابقات فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاى كشور امسال در حالى با شرايط بهترى برگزار شد كه همچنان بحث مشكلات مالى برخى از تيم ها و احتمال كنار گذاشته شدن آنها از مسابقات يا ثبت نكردن قرارداد بازيكنان جديدشان مطرح است.در اين زمينه گفت وگويى با بهروان انجام شده كه در آن رئيس سازمان ليگ آزادگان با صراحت و كاملا شفاف به مشكلات برگزارى اين رقابت ها، معضلات مالى تيم ها، تهديدهاى AFC و قوانين دست و پا گير اشاره كرده كه بخش هايى از اين مصاحبه را در زير مى خوانيد:
• فكر مى كنيد نيم فصل دوم را بتوانيد به موقع به پايان برسانيد؟
- اگر تيم ها مشكلى پيش نياورند و با پرداخت به موقع بدهى ها و انجام تعهدات شان، شرايط حضور در مسابقات را داشته باشند ما كار خودمان را به نحو احسن انجام داده و برنامه خوبى را براى برگزارى مسابقات خواهيم داشت.
البته برخى از تيم ها به خاطر فشردگى برنامه ها فشار مضاعفى را تحمل مى كند اما بايد مسابقات به موقع انجام شود و با توجه به برنامه ليگ و اردوهاى تيم ملى در برخى اوقات فشار بيشترى روى تيم ها ايجاد مى شود.
• در حال حاضر چند تيم به خاطر بدهى از ادامه حضور در مسابقات محروم مى شوند؟
- اكثر تيم ها بدهكارند و تعداد تيم هايى كه مشكل مالى و بدهى ندارند، خيلى كم است. برق شيراز يكى از تيم هاى بدهكار است، ابومسلم هم بخش اعظمى از بدهى خود را پرداخت كرده اما يك سرى شكايت از اين تيم هنوز باقى مانده است. صنعت سارى هم به صورت كم و زياد با اين مشكلات مواجه است. در مجموع بار ديگر تأكيد مى كنم كمتر تيمى وجود دارد كه خيالش از بابت طلبكارها راحت باشد. ضمن اينكه ۱۲ امتياز هم به صورت مسلم از استيل آذين كم شده و مديرعامل اين باشگاه هم استعفا داده است، اميدوارم مشكل اين تيم هم حل شود و به مسابقات بازگردد اما اين مسأله نشان داد فيفا با كسى شوخى ندارد و همه تيم ها بايد پيش از اينكه كار به مرجع جهانى فيفا برسد، بايد بدهى هاى خود را پرداخت كنند.
• پيش از آغاز فصل و در طول مسابقات بارها اعلام كرده ايد تيم هاى بدهكار اجازه حضور در ادامه اين رقابت ها را نخواهند داشت اما اين اتفاق تاكنون رخ نداده است، دليل آن چيست؟
- محروم نشدن تيم ها درخواست مديران بالا دستى بوده اما به نظر من خيلى از تيم ها دفع الوقت مى كنند و اگر به من باشد، با تجربه اى كه دارم نمى گذارم آنها در مسابقات به ميدان بروند. فعاليت ها در فدراسيون به صورت زنجيره وار است و وقتى كميته انضباطى عليه بعضى از تيم ها آرايى را صادر كرده كه بايد به تعهدات مالى خود عمل كنند، ما بايد رأى آنها را رعايت و اجرايى كنيم، در غير اينصورت كارمان درست نبوده است. دوست دارم همه مربيان و بازيكنان با خاطر جمع به كارشان ادامه دهند اما باشگاه ها مشكلاتشان را ريشه اى حل نمى كنند و آينده اى نخواهند داشت. هر روز كه مى گذرد شاكى ها ناراضى، طلب ها بيشتر و پرونده هاى آنها قطورتر مى شود.
• در اين شرايط آيا بحث ثبت نكردن قرارداد بازيكنان جديد تيم هاى بدهكار اجرايى مى شود؟
- به تيم هاى بدهكار اعلام كرد ه ايم تا كميته انضباطى و امور مالى فدراسيون نامه ندهند و يا رضايت نامه از شاكيان اخذ نكنند، قرارداد بازيكنانشان ثبت نمى شود. آنها بهتر است بدهى هاى خود را تسويه كنند زيرا وقتى امكانات ندارند چرا براى خود بدهى و شاكى بيشترى مى تراشند.
• همانطور كه گفتيد با دستور مديران بالا دستى اجازه ورود حضور تيم هاى بدهكار را در ليگ دسته اول را داديد، آيا ممكن است اين دستور در اجازه عقد قرارداد بازيكنان جديد هم مطرح شود؟
- من اهل دروغ نيستم و بايد بگويم همه چيز امكان دارد اما اميدوارم آنچه به نفع فوتبال است صورت گيرد. مرگ يك بار شيون هم يكبار.
• فكر نمى كنيد اين مماشات در نهايت به ضرر فوتبال خواهد بود؟
- همانطور كه گفتم اميدوارم آنچه به نفع فوتبال است، صورت گيرد. امروز بحث صدور مجوز حرفه اى براى تيم هاى ليگ دسته اول هم مطرح است، من هر هفته به يكى از شهرها مى روم تا از وضعيت باشگاه مطلع شوم اما بايد بگويم امكانات ورزشگاه و امكانات خود باشگاه از جمله اعضاى هيأت مديره اساسنامه، منابع مالى و فوتبال پايه در هيچ كدام از باشگاه ها به طور كامل وجود ندارد و هيچ كدام برنامه پنج ساله اى براى فعاليت هاى خود ندارد. امروز فدراسيون تحت فشار است، مسئولان و نمايندگان مجلس و مسئولان استان ها قول مى دهند كه مشكلات تيم هاى شهر خود را برطرف كنند اما اين وعده ها عملى نشده است. مجلس نيز قانونى داده كه همه در آن مانده و دست و پاى تيم ها بيش از گذشته بسته شده است.
• چندى پيش گفته بوديد ليگ يك زير ذره بين AFC است، آيا نبود امكانات لازم در اين مسابقات، باعث كاهش سهميه ايران نخواهد شد؟
- در امتيازبندى فصل جارى ليگ قهرمانان ۶ امتياز كم آورده ايم كه اين مسأله يك سهميه را از ما گرفت، آيا در اين بحث فدراسيون مقصر است، نه باور كنيد خود باشگاه ها مقصران اصلى هستند، شما ببينيد تشكيلات مالى هيچ كدام از تيم هاى دسته اول شفاف نيست. آنها اگر تراز مالى دارند چرا گزارش نمى دهند. بار ديگر تأكيد مى كنم AFC روى ليگ يك ايران زوم كرده است. من اعلام خطر مى كنم و در نشستى كه با مسئولان تيم ها داشته ايم اين موضوع را تأكيد كردم كه در ماده ۲ آيين نامه ما به صراحت آمده است اگر تيم ها امكانات مد نظر AFC را نداشته باشند، حتى اگر قهرمان هم شوند، به ليگ برتر نمى آيند. به همين خاطر به تيم ها تأكيد مى كنم تنها به فكر گرفتن امتياز نباشند. قطعا بايد در ليگ دسته اول هم استاندارهاى AFC را رعايت كنيم تا از سوى كنفدراسيون فوتبال آسيا با ما برخورد نشود.

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن