تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820460100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنگ خطر سفر به تايلند؛ بحران خروج ارز و بي‌بند و باري‌هاي اخلاقي (۱)


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زنگ خطر سفر به تايلند؛ بحران خروج ارز و بي‌بند و باري‌هاي اخلاقي (۱)
خبرگزاري فارس: بر اساس گزارش‌هاي جهاني گردشگران ايراني كه رتبه نخست گردشگران دنيا در تايلند و رتبه چهارم گردشگران دنيا در تركيه را دارا هستند درآمدي بالغ بر 1.2 ميليارد دلار سالانه نصيب اين كشورها مي‌كنند.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس، طبق گزارش‌هاي جهاني منتشر شده درباره آمار توريست ايراني در ديگر كشورها عمده‌ترين مقاصد گردشگري ايرانيان كشورهاي تايلند، تركيه و امارات هستند.

بر اساس آمار رسمي تركيه، يك ميليون و 500 ايراني در سال ۲۰۱۱ به تركيه سفر كرده‌اند كه گردشگران ايراني بعد از آلمان، روسيه و انگليس بيشترين گردشگران ورودي به تركيه محسوب مي‌شوند.

ايران رتبه چهارم ورود گردشگر به تركيه را داراست كه درآمد حاصل از اين گردشگران ايراني براي تركيه در سال 2011 رقمي معادل يك ميليارد دلار اعلام شده است.

تايلند كه گردشگران ايراني مقام نخست آمار توريست‌هاي ورودي به اين كشور را دارا هستند در سال 2010 طبق آخرين آمارهاي منتشر شده 160 هزار ايراني را جذب كرده است كه درآمد حاصل از آن در سال 2010 رقمي بيش از 200 ميليون دلار برآورد شده است.

گردشگران ايراني به حدي براي كشور تايلند مهم و قابل برنامه‌ريزي هستند كه با وقوع سيل اخير در اين كشور سفير تايلند در ايران به طور رسمي در كشورمان تشكيل جلسه مي‌دهد و خطاب به ايرانيان اعلام مي‌كند كه سيل، تأثيري بر جاذبه‌هاي تايلند نداشته و ايرانيان همچنان به سفرهاي خود به اين كشور ادامه دهند!

تايلند كشوري است كه علاوه بر جاذبه‌هاي طبيعي كه دارد از نظر فساد اخلاقي نيز در دنيا مطرح است.

دبي نيز كه سالانه بين 250 تا 350 ايراني را ميزباني مي‌كند روزانه كشورمان 18 پرواز و هفته‌اي 126 پرواز مستقيما به دبي دارد كه در نوع خود يك ركورد محسوب مي‌شود اين در حالي است كه ما در كشورمان هيچ توري براي دبي نداريم و تمام سفرها به صورت انفرادي انجام مي‌شود البته بخشي از گردشگران ايراني در دبي براي ترانسفرينگ هستند و از دبي به ديگر كشورها سفر مي‌كنند.

مقاصد جديدي كه ايراني‌ها پس از سه كشور ذكر شده براي خود تعريف كرده‌اند ارمنستان، گرجستان و بلغارستان است كه پيش‌بيني مي‌شود حجم عظيمي از گردشگران ايراني نيز طي سال‌هاي آينده به اين كشورها سرازير شوند.

يكي از بخش‌هاي مهم سفرهاي ايراني‌ها خريد است و توريست ايراني در دنيا به عنوان توريست شاپينگ شهرت دارد بخشي از سفرهاي ايراني‌ها به اين كشورها به دليل خريد اجناس ارزان است اما متأسفانه برخي شادي‌هاي كاذب نيز كه هزينه‌هاي غيرقابل جبراني را براي كشورمان به دنبال مي‌آورد در اين موضوع قابل تأمل است.

موجي كه از فرهنگ غيربومي و بيماري‌هاي حاصل از فساد اخلاقي در اين كشورها كه به كشورمان وارد مي‌شود.

متأسفانه عليرغم آنكه نرخ تورهاي داخلي در ايران روندي صعودي دارد نرخ تورهاي خارجي سير نزولي را طي مي‌كنند.

بارها مطرح شده است كه تورهاي خارجي ارزان‌ قيمت‌تر از سفرهاي داخلي در كشور هستند در حالي‌كه نكته مهم در اين بحث اين است كه ديگر كشورها نرخ سفر را كم نمي‌كنند بلكه از نرخ واقعي تور مي‌كاهند به اين معني كه هتل‌داران و آژانس‌داران گردشگران بسياري را با كم‌كردن هزينه‌هاي سفر جذب مي‌كنند و در مقابل دولت اين مابه‌التفاوت كم كردن هزينه را به واسطه ورود گردشگر بسيار از ساير كشورها تأمين مي‌كند.

در مقابل دولت نيز ضرري نمي‌كند بلكه با چنين تدابيري سود بسياري را عايد خود كشور مي‌كند چون با ورود توريست و جهانگرد، اقتصاد يك كشور به گردش درمي‌آيد و هر توريستي با اقامت، حمل و نقل، خوراك و خريد گردش اقتصادي را به دنبال مي‌آورد بطوريكه كشورها تلاش كرده‌اند تنها بخاطر برخي جاذبه‌هايشان در فصول خاصي گردشگر جذب نكنند بلكه جاذبه‌هايي را براي تمام فصول تعريف كرده‌اند بطوريكه كشوري مثل تركيه كه همواره گردشگر تابستاني داشته است با راه‌اندازي تور اسكي به دنبال جذب توريست‌ها در زمستان نيز برآمده است.

سرازير شدن حجم بسياري از گردشگران ايراني به برخي كشورهاي خاص بويژه تايلند موضوعي است كه علاوه بر خروج ارز، هزينه‌هاي غيرقابل جبراني را در بخش‌هاي بهداشت، خانواده و... به همراه خواهد داشت و لزوم توجه مسئولان به اين مسئله بيش از پيش احساس مي‌شود كه خبرگزاري فارس بنا دارد اين موضوع را آسيب شناسي كند و از نظر صاحب‌نظران در اين زمينه بهره گيرد.

انتهاي پيام/

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن