تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820568924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحرين از ورود فعال حقوق بشري به اين كشور جلوگيري كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بحرين از ورود فعال حقوق بشري به اين كشور جلوگيري كرد
تهران - يك فعال حقوق بشري گفت كه بحرين از ورودش به اين كشور براي حضور در جلسه دادگاه پزشكاني كه در جريان اعتراضات دستگير شده اند، جلوگيري كرده است.


خبرگزاري فرانسه از دبي گزارش داد، معاون گروه "پزشكان حامي حقوق بشر" اعلام كرد كه بحرين از ورود وي به اين كشور براي حضور در جلسه محاكمه پزشكان شيعه كه متهم به شركت در اعتراضات عليه نظام اين كشور مي باشند، جلوگيري كرده است.

"ريچارد سولوم" معاون گروه ياد شده افزود با وجود آنكه وي ويزاي معتبر در اختيار داشته با اين حال افسران اداره مهاجرت به وي اعلام كرده اند كه او به عنوان نماينده سازمان غير دولتي نياز به مجوز براي ورود به بحرين دارد.

اين فعال حقوق بشري افزود مسوولان اداره مهاجرت بحرين به وي گفتند كه داشتن ويزا اهميتي ندارد و به آنان اعلام شده است كه نمايندگان سازمان هاي مردم نهاد براي ورود به اين كشور نياز به مجوز ويژه دارند.

سولوم اظهار داشت كه شش روز پيش قصد خود را براي حضور در دادگاه محاكمه پزشكان به مقامات بحريني اعلام كرده بود اما با اين حال 11 ساعت در فرودگاه اين كشور معطل شده وناچار به دبي بازگشته است.

اين فعال حقوق بشري تاكيد كرد كه مقامات بحريني با اين اقدام تلاش كردند كه وي در جلسه محاكمه حضور پيدا نكند.

گروه "پزشكان حامي حقوق بشر" در گذشته به شدت از مقامات بحريني به دليل دستگيري پزشكان شيعه در اين كشور انتقاد كرده بود.

محاكمه 20 تن از پزشكان شيعه و كاركنان يكي از بيمارستان هاي منامه به اتهام حمايت از تظاهرات اعتراضي عليه نظام بحرين امروز (دوشنبه) از سرگرفته مي شود.

جلسه اوليه دادگاه در 29 سپتامبر گذشته (7مهر سال جاري) حكم زندان 5 تا 15 سال را براي 20 تن از كاركنان مركز پزشكي السلمانيه، صادر كرد.

كميته مستقل تحقيق در 23 نوامبر گذشته ( 2آذر ) با انتشار گزارشي تاكيد كرد مقامات بحريني برخورد خشونت آميزي با دستگيرشدگان دارند به طوري كه شماري از تظاهركنندگان بر اثر شكنجه جان باخته اند.

مترجمام**1408**1369

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30755671

دوشنبه|ا|19|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن