تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820491140




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسيحيان فلسطيني خواستار لغو سفر پاپ به سرزمينهاي اشغالي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مسيحيان فلسطيني خواستار لغو سفر پاپ به سرزمينهاي اشغالي شدند
گروهي از مسيحيان فلسطيني از پاپ بنديكت شانزدهم خواستند سفر خود به سرزمينهاي اشغال شده فلسطين و نوار غزه در ماه مي سال جاري ميلادي را لغو كند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از منابع اينترنتي، يك گروه از فعالان مسيحي فلسطين طي نامه اي به پاپ بنديكت شانزدهم اظهار داشتند كه اين سفر مي تواند چهره رژيم صهيونيستي را ارتقا بخشيده و رنج مردم فلسطين را تحت اشغال صهيونيستها دست كم بشمارد.

رهبر كاتوليكهاي جهان قرار است طي روزهاي 8 تا 15 مي ( دهه آخر ارديبهشت سال آينده) به اردن، نوار غزه و سرزمينهاي اشغال شده فلسطين سفر كند.

نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز بدون اشاره به تنشهاي اخير كاتوليكها و يهوديان، اين سفر را تصديق كرده است.

پاپ ژان پل دوم در سال 2000 به سرزمين مقدس سفر كرده بود.

روابط كاتوليكها و يهوديان از اواخر ژانويه امسال به دنبال لغو تكفير يكي از اسقفهاي كاتوليك كه هالوكاست را انكار كرده است تيره شد.

طي چند روز اخير نيز يكي از شبكه هاي اصلي رژيم صهيونيستي طي يك برنامه كمدي حضرت عيسي ( ع) و حضرت مريم (س) را مورد استهزا قرار داد كه اين امر محكوميت بي درنگ واتيكان را در پي داشت.

مقر پاپ و رژيم صهيونيستي تا سال 1994 روابط ديپلماتيك نداشتند، اين امر از روابط ميان كاتوليك و يهوديان نشأت گرفته بود كه بخشي از آن به تصاحب اموال كليسا توسط صهيونيستها، انتظار معافيت ماليات كليسا و اجازه سفر شخصيتهاي ديني مسيحي به نوار غزه مربوط مي شد.

يكي ديگر از نقاط افتراق ميان واتيكان و صهيونيستها شخصيت پاپ پيوس دوازدهم است كه طي سالهاي 1939 و 1958 رهبر كاتوليكهاي جهان و پيش از آن ديپلمات واتيكان در آلمان بود، در مورد نقش وي در رابطه با يهوديان جنگ جهاني دوم ديدگاه هاي ضد و نقصي وجود دارد.

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن