تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820690908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخلاق محمدي(ص) نياز زمانه ما/نصيري:بايد در همه ابعاد از زندگي پيامبر اسلام الگو گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخلاق محمدي(ص) نياز زمانه ما/نصيري:بايد در همه ابعاد از زندگي پيامبر اسلام الگو گرفت
خبرگزاري فارس: يك استاد دانشگاه گفت: در تمام ابعاد زندگي بايد پيامبر را الگوي خود قرار داد چرا كه پيامبر به زندگي يك بعدي نگاه نمي كرد.


كيومرث نصيري در گفت ‌وگو با خبرنگار آيين و انديشه فارس «توانا»، در خصوص اخلاق حضرت محمد (ص) در عرصه‌هاي مختلف زندگي گفت: با توجه به آيه 5 سوره قلم كه خداوند مي‌فرمايد: «پيامبر همانا تو بر خلقي عظيم آراسته‌اي» و يا آيه 159 سوره آل عمران كه خطاب به پيامبر مي‌فرمايد: «اگر تو خشن و سخت‌دل بودي همه از دور تو پراكنده مي‌شدند» مي‌توان متوجه شد كه در تمام عرصه‌هاي زندگي بايد اخلاق محمدي را سرلوحه قرار داد.
اين استاد دانشگاه به تشريح خلقيات پيامبر اسلام در بخش‌هاي مختلف زندگي‌اش پرداخت و گفت: پيامبر در ميان جمع بشاش و گشاده‌رو بودند و از امور دنيا به آنچه كه مردم دلبسته و مغرور بودند نظر نمي‌كردند و نگاهش هميشه كوتاه بوده و به روي كسي خيره نمي‌شد.
وي در ادامه بيان كرد: پيامبر اسلام اكثر اوقات روبه قبله مي‌نشستند و با فقرا مجالست داشته و ابداً مسكيني را تحقير نمي‌كرده و هميشه شكرگزار نعمت‌هاي عظيم خداوند بوده و دوست داشتند با خداي خود خلوت كنند.
نصيري در خصوص اينكه خداوند پيامبر را به عنوان «اسوه ‌حسنه» معرفي كردند، اظهار داشت: پيامبر خوش خلقي را در سه چيز مي‌دانست اول اينكه پيوند دوستي با كسي كه از تو بريده است؛ دوم عفو كردن به كسي كه ظلم كرده و سوم عطا و بخشش به كسي كه از تو مضايقه نموده است.
وي در ادامه بيان داشت: پيامبر وقت شبانه‌روزي خود را به سه دسته تقسيم كردند كه قسمت اول عبادت، دوم امور خانواده و سوم كار و امور شخصي خود و همچنين مي‌فرمودند عبادت هفتاد جزء دارد كه يك جزء بهترين آن كسب روزي حلال است.
اين استاد دانشگاه در خصوص ديگر خلقيات پيامبر عظيم‌الشأن اسلام تصريح كرد: پيامبر در امور سفر هميشه شانه، مسواك و آينه به همراه داشته و لباس سفيد مي‌پوشيدند و معطر بوده و نظافت و آراستگي را نيمي از ايمان دانسته و مي‌فرمودند بوي خوش دل را محكم مي‌كند.
وي در خصوص رعايت حقوق خانواده از جانب پيامبر اسلام بيان كرد: ايشان در امور خانواده با همسر همكاري داشته و از همسرش همواره قدرداني مي‌كرده و فرموده‌اند به خدا قسم پروردگار عالم بهتر از خديجه را بر من نصيب نفرموده است.
نصيري در پاسخ به اين پرسش كه نقش رسانه‌ها در پيشبرد اخلاق محمدي در جامعه امروزه چگونه است، گفت: بخشي از رسانه‌ها همانند صدا و سيما و برنامه راديو معارف به نحو احسن در اين زمينه كار كردند و مي‌توان گفت: برنامه‌هاي ديني صدا و سيما به عنوان يك دانشگاه در اين زمينه كار كرده اما بهتر است به اين موضوعات بيشتر پرداخته شود.
وي با اشاره به اين موضوع كه پيروي از اخلاق محمدي بايد در زندگي شخصي‌مان دخيل شود گفت: براي اينكه مبناي زندگي‌ها بر اساس خلقيات پيامبر (ص) باشد مردم مي‌توانند از طريق پرسشگري از عالمان ديني كه البته بستگي به توفيق عمل آنها دارد جويا آن شوند و يا اينكه خود مبلغان ديني براي ترويج اخلاق محمدي به سراغ مردم بروند و آنها را هدايت كنند كه تمام اينها نياز به تعليم و آموزش دارد.
انتهاي پيام/ش

دوشنبه|ا|5|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن