تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820173297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس تهران در سايه دلار رونق گرفت جهش 518 واحدي شاخص بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بورس تهران در سايه دلار رونق گرفت جهش 518 واحدي شاخص بورس تهران


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بورس

پس از عقب نشيني بورس تهران به دلايل اقتصادي و سياسي و كاهش بازدهي اين بورس در ماه هاي گذشته، نوسانات نرخ دلار باعث نمايان شدن چهره‌اي متفاوت از بورس تهران شد به طوري كه رشد 2،1 درصدي در كارنامه هفتگي بورس تهران به ثبت رسيد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) بورس تهران در هفته گذشته به جهش قيمت دلار واكنش مثبت نشان داد و سهام شركت‌هاي بزرگ بازار به دليل افزايش سودآوري شركت‌هاي صادراتي و نيز سودآوري شركت‌هاي بورسي در گروه‌ پتروشيمي، فلزي و معدني مورد استقبال خريداران قرار گرفت.

اين اتفاقات در حالي است كه علي رغم تاثير رشد نرخ ارز بر رونق سهام شركت‌هاي صادراتي، فعالان بازار سرمايه از پيامدهاي اين اتفاق بر سودآوري شركت‌هاي بورسي و تبادلات ارزي شركت‌ها نمي‌توانند برآورد دقيقي ارائه كنند و بايد منتظر گزارش هاي مالي شركت‌ها باشند به اين ترتيب ابهام موجود باعث شده است تا خريداران با دوراهي مواجه شده و جانب احتياط را رعايت كنند.

اين در حالي است كه در كنار رشد قيمت ارز و سودآوري شركت‌ها، تحريم‌هاي غرب وچگونگي تبادلات ارزي شركت‌ها نگراني هايي را ايجاد كرده است كه در اين راستا انتشار گزارش‌هاي 9 ماهه شركت‌ها تا پايان دي‌ماه مي‌تواند نقش مهمي در روشن كردن اين ابهام و وضعيت بورس در سال آينده ايفا كنند.

بر اساس اين گزارش هفته پرماجراي بورس تهران در حالي به پايان رسيد كه طي پنج روز معاملاتي،ارزش معاملات پنج درصد و حجم سهام معامله شده 43،4 درصد افزايش يافت و در مجموع هزار و 583 ميليون سهم به ارزش چهار هزار و 715 ميليارد ريال مورد معامله قرار گرفت. همچنين در هفته منتهي به 14 دي ماه دفعات معامله 4،5 درصد و تعداد خريداران 2،8 درصد افزايش پيدا كرد و به 29 هزار و 709 نفر رسيد.

نوسانات نرخ ارز موجب شد تا دماسنج بازار سرمايه كه مدت‌ها بود به رنگ قرمز درآمده بود، 518 واحد رشد كرده و به كانال 25 هزار واحد نزديك شود. اين در حالي است كه با عرضه اوليه اولين شركت دولتي در هفته آينده، پيش‌بيني مي شود تا بورس تهران كه تشنه سهام شركت‌هاي جديد است، نقدينگي را به سمت خود جلب كرده و تا حدودي با رونق پايدار زمستاني مواجه شود.

انتهاي پيام

جمعه|ا|16|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن