تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819662724




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ادبي و هنري


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: اخبار ادبي و هنري
تأييد قانوني بودن انحلال خانه سينما
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: انحلال خانه سينما كاملاً قانوني است. ضمن اينكه يكي از بازيگران سينما روز گذشته در مصاحبه اي تصريح كرد: خانه سينما جايي براي پارتي بازي و سياسي كاري است. در ادامه رسيدگي به وضعيت خانه سينما و در حالي كه مديريت اين تشكيلات، انحلال آن را غيرممكن و غيرقانوني دانسته بود، وزير ارشاد روز گذشته بيان نمود: با توجه به تخلفاتي كه خانه سينما انجام داده، هيئت نظارت بر مراكز فرهنگي، انحلال اين تشكل را اعلام كرده كه كاملاً مطابق قانون است.
براساس گزارش فارس، سيدمحمد حسيني در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به سؤالي درباره مباحث مطرح شده درباره خانه سينما گفت: اينكه شوراي فرهنگ عمومي اساسنامه اي را تصويب كند به معناي مجوز فعاليت نيست و مجوز فعاليت تشكل هاي مختلف تحت هر عنوان كه تشكلي فرهنگي، هنري و سينمايي باشد از سوي وزارت ارشاد صادر مي شود.
وي تصريح كرد: كار ارائه مجوز به تشكل هاي فرهنگي، هنري و سينمايي از سوي هيئت نظارت صورت مي گيرد كه علاوه بر آن بحث نظارت و انحلال مجوز آن ها بر عهده وزارت ارشاد است.
وزير ارشاد ادامه داد: از همان ابتداي تأسيس خانه سينما اين تشكل روال قانوني را طي نكرد و در طول اين دوران هم تخلفات عديده اي همچون تغيير اساسنامه را داشته است. در حالي كه اين كار بايد با تصويب شوراي فرهنگ عمومي باشد. از همين رو و با توجه به تخلفاتي كه از سوي اين تشكل صورت گرفته هيئت نظارت بر مراكز فرهنگي انحلال اين تشكل را اعلام كرده است كه كاملاً مطابق قانون است.
حسيني يادآور شد: البته دوستان قبلاً فكر مي كردند كه نياز به راي دادگاه است اما زماني كه بررسي بيشتري صورت گرفت معلوم شد اين بحث از اختيارات خود وزارت ارشاد است، اما اگر تمكين در برابر قانون صورت نگيرد روال خود را طي خواهد كرد. اگر در اين مورد به قانون تمكين نشود براساس وظايف قانوني مان عمل كرده ايم و موضوع را پي خواهيم گرفت.
در همين حال ابوالفضل پورعرب، بازيگر سينما و تلويزيون با انتقاد از عملكرد خانه سينما گفت: مگر خانه سينما چه تأثيري دارد؟ خانه سينما جايي براي پارتي بازي و سياسي كاري شده است. مگر خانه سينما چند نفر هستند كه تأثير بسزايي روي جشنواره داشته باشند؟ به نظر بنده اگر هم تحريم كنند هيچ تأثيري روي جشنواره نخواهد داشت.
وي در ادامه به آويني فيلم گفت كه انحلال خانه سينما كمك زيادي به اين هنر مي كند.اين بازيگر سينما به اين نكته اذعان كرد كه تشكل يا مجموعه اصلي خانه سينما تشكلي سياسي و داراي خط كشي و جناح بندي خاص خود است كه روي موضوعات فرعي تمركز كرده است. وي درباره تبعيض ها و بي تفاوتي ها در خانه سينما نيز تصريح كرد: اين ها در خانه سينما به بازيگران جوان و تازه كار كه مي آيند و با هزار شوق و ذوق در اين خانه ثبت نام مي كنند كم محلي مي كنند و آن ها را مورد بي مهري قرار مي دهند و به جاي آن چند بازيگر مشهور را كه در باند و جناح آن ها هستند تحويل مي گيرند.
شورجه: هدف اصلي «33 روز» تأثيرگذاري بر جهان اسلام است
كارگردان فيلم «33 روز» گفت: هدف اصلي اين فيلم تأثيرگذاري بر مردم جهان اسلام تعيين شد. همه سعي ما در هنگام ساخت «33 روز» اين بوده كه بتوانيم از طريق سينما آرمان ها و ارزش هاي خودمان و انقلاب اسلامي را در سطحي بين المللي بيان كنيم.
جمال شورجه در جلسه نقد و بررسي فيلم «33 روز» در فرهنگسراي رسانه افزود: سعي كرديم بهترين هاي لبنان، سوريه و مصر را در اين فيلم به خدمت بگيريم. جالب اين است كه تمامي اين عوامل هم با اين فيلم همراهي بسيار خوبي داشتند و حتي نيمي از دستمزد واقعي خودشان را هم نگرفتند.
مسعود فراستي هم در اين نشست بيان داشت: يك فاجعه ملي است. سينماي جشنواره اي ما يك سينماي بي هويت و وطن فروش است. اسكار هم كه بگيريم فرقي نخواهد كرد. اين منتقد در ادامه افزود: در حوزه سينما كاري كه بايد در عرصه بين المللي انجام دهيم توجه به مناطق نزديك به كشور خودمان است. من اصلاً اعتقادي به اينكه فيلمساز ما به اروپا برود و فيلم بسازد ندارم. اما حضور فيلمساز ايراني در كشورهاي همسايه مثل لبنان كه بعضاً داراي فرهنگ مشترك نيز هستيم، حتماً نتيجه خوبي خواهد داشت. به شرط اينكه در اين كشورها تبديل به فروشنده هويت خود نشويم. كاري كه امثال «بهمن قبادي» در كردستان و عراق انجام داده اند و نتيجه اش جز شرمساري براي من به عنوان يك ايراني نيست.اما از سوي ديگر تهيه كننده فيلم سينمايي «33 روز» گفت: با نفوذي كه رژيم صهيونيستي در اروپا و آمريكا دارد مانع اكران فيلم «33 روز» در اين كشورها مي شود و ما تنها در كشورهاي اطراف منطقه خليج فارس فيلم را اكران خواهيم كرد.
مهدي همايون فر در گفت وگو با هنرنيوز اظهار داشت: با توجه به وضعيت و تحولات منطقه، اكران فيلم در كشورهاي عربي به زودي آغاز مي شود. ما با كشور لبنان و سوريه قرارداد بستيم و با مصر هم قراردادمان در مراحل پاياني است و در تركيه نيز تلاش مي كنيم كه اين فيلم را اكران كنيم و براي اكران در بقيه كشورهاي منطقه نيز وارد مذاكره شديم.

پنجشنبه|ا|15|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن