تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819713760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير امور خارجه در همايش درآمدى بر كارنامه نظام جمهورى اسلامى: دولت نهم در عرصه بين المللى طرحى نو درانداخت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وزير امور خارجه در همايش درآمدى بر كارنامه نظام جمهورى اسلامى: دولت نهم در عرصه بين المللى طرحى نو درانداخت
گروه سياسى- وزير امور خارجه، گفت: هنر دولت نهم طراحى كنش هاى جديد با هدف نفوذ در لايه ضخيم و تحميل شده در محيط بين الملل بوده است.
به گزارش ايرنا، منوچهر متكى در نخستين همايش علمى و پژوهشى درآمدى بر كارنامه نظام جمهورى اسلامى ايران در تالار علامه امينى دانشگاه تهران، با تبيين سياست خارجى كشورمان در سه دهه گذشته خاطرنشان كرد كه واژگانى مانند حركت از جايگاه متهم به جايگاه مدعى، تفاوت اقدام در حوزه سياست خارجى را نشان مى دهد.وى با يادآورى مجموعه كنش ها و واكنش هاى مجموعه دولت نهم تصريح كرد كه مجموعه كنش ها و واكنش ها از نظر كمى و كيفى به مفهوم آن است كه ابتكارات براى خلق فرصت ها به دست گرفته شده است.
وزير امور خارجه گفت: در ارائه ابتكارات و ايجاد كنش شما فضا را به دست مى گيريد و طرف مقابل را به موضع پاسخگويى وا مى داريد.
متكى با اشاره به اين كه نظام سلطه و هژمونى به صورت عام كشورهاى در حال توسعه و بويژه انقلاب اسلامى را در موضع پاسخگويى مى خواهد، افزود: البته از بالاترين جايگاه نظام با اين موضع مقابله شده است و مفاهيمى چون شبيخون فرهنگى، دشمن شناسى و تأكيد بر تداوم مبارزه حق طلبانه حاكى از اين اثرگذارى است.
متكى خاطرنشان كرد: به نظر مى رسد در حوزه سياست خارجى در گذشته كمتر قادر به عملياتى كردن مؤثر و مبتكرانه بوده ايم.
وى افزود: زمانى فكر مى كرديم در جايگاه رهبرى بايد حرف هايى عنوان و در جايگاه دولت اقدامات ديگرى انجام شود و وزارت امور خارجه نيز فارغ البال مسير خودش را برود.
وزير امور خارجه با اشاره به القائاتى كه در اين زمينه صورت مى گرفت، اظهار داشت: در اين زمينه القا مى شد كه رهبرى حرف خود را مى زند و دولت كار خود را مى كند و البته اين القا كه از بيرون صورت مى گرفت، يك استراتژى بيرونى را شكل داد.وى خاطرنشان كرد: برمبناى استراتژى، تصميم گرفته شد در هشت سال دوران اصلاحات، حاكميت در ايران دو قسمت شود و با تعاريف و القائات و بلندگوهايى كه در داخل وجود داشت، روى اين مسئله متمركز مى شدند.
متكى گفت: استراتژى آنان اين بود كه بخشى را تبليغ و بخشى را تكذيب كنند. با بخشى كار كنند و بخشى را به انزوا بكشانند.
وى افزود: اخيراً در نامه اى به يكى از مقامات اروپايى نوشتم كه تجربه شكست خورده هشت ساله خود را تكرار نكنيد كه اين به دور از فهم از محيط سياسى اروپايى است و اخيراً او پاسخ داد: مطلب شما درست است و شما بايد بر اساس منافع ملى طرف هاى خود را انتخاب كنيد.
از سفر وزير امور خارجه ايتاليا استقبال مى كنيم
وزير امور خارجه همچنين در حاشيه اين همايش گفت: از سفر وزير امور خارجه ايتاليا به كشورمان استقبال مى كنيم.
متكى در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه گفته مى شود جلال طالبانى در جريان سفر خود به تهران، از مقامات ايرانى خواسته است كه غرامت هشت ساله جنگ تحميلى ايران و عراق را ببخشد، گفت: من چنين موضوعى را نشنيده ام.
وى در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران در اجلاس رم كه در مورد افغانستان برگزار مى شود، شركت خواهد كرد يا نه، گفت: اين موضوع در حال بررسى است.
ركود اقتصادى دليل پذيرش قطعنامه
دستيار و مشاور عالى فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهاى مسلح هم در اين همايش علمى پژوهشى در دانشگاه تهران گفت: حضرت امام خمينى (ره) با سخنان، راهبردها و مديريت خود در طول جنگ تحميلى به مردم آرامش دادند.
وى دوران جنگ را از لحاظ اقتصادى به سه بخش تقسيم كرد و گفت: طى سال هاى ۵۹ تا ۶۰ دوره ركود اقتصادى كشورمان بود اما در فاصله سال هاى ۶۱ تا ۶۴ اقتصاد رونق گرفت و پس از آن در سال هاى ۶۵ تا ۶۷ كشور با ركود اقتصادى مواجه شد.دستيار و مشاور عالى فرمانده معظم كل قوا در امور نيروهاى مسلح توضيح داد: ركود اقتصادى ايران عمدتا به دليل تحريم ها، بلوكه كردن ذخاير ارزى كشور در بانكهاى امريكا، جنگ تحميلى و از بين رفتن زيرساخت هاى كشور در اين جنگ بود.رحيم صفوى گفت: رونق اقتصادى طى جنگ تحميلى كه از زمان فتح خرمشهر تا سال ۶۴ ادامه داشت به دليل بالا رفتن درآمدهاى نفت و مديريت مسئولان بود.
سرلشكر صفوى به مديريت فرماندهان نظامى در طى هشت سال جنگ تحميلى اشاره كرد و گفت: توسعه سازمان رزم تهران شامل گردان، تيپ، لشكر و نيروهاى سه گانه و توسعه مراكز آموزشى و تخصصى از جمله اين موارد بود.
رحيم صفوى ادامه داد: توسعه ميدان نبرد، مديريت برتر فكرى در طرح ريزى هاى عملياتى، مديريت نيروهاى تخصصى و مديريت توسعه سازمان هاى تخصصى نظير جهاد سازندگى از ديگر موارد مديريت فرماندهان نظامى در طى اين هشت سال به شمار مى رود.
انقلاب اسلامى پيام آور راهى نو به سوى دموكراسى بود
نماينده ويژه رئيس جمهورى و رئيس ستاد سيمرغ نيز در اين همايش با اشاره به اين كه امام (ره) با انقلاب اسلامى طرحى نو در رسيدن به دموكراسى ايجاد كرد، گفت: انقلاب اسلامى ايران پيام آور راهى نو براى رسيدن به دموكراسى بود.
حجت الله ايوبى افزود: انقلاب اسلامى نشان داد كه تنها راه توسعه و پيشرفت، ليبرال دموكراسى نيست و امروز در ۳۰ سالگى انقلاب، نگاه جهان به ما به عنوان يك الگو است.

دوشنبه|ا|12|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن