تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820578665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صانعي مقدم درگفتگو با مهر:شبكه مستند به اندازه بودجه اي كه دارد تعهد كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صانعي مقدم درگفتگو با مهر:شبكه مستند به اندازه بودجه اي كه دارد تعهد كند
شبكه مستند به اندازه بودجه اي كه دارد تعهد كند
سخنگوي انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند در خانه سينما گفت: شبكه مستند براي خريد، رايت و توليد آثار مستند به اندازه بودجه اي كه در اختيار دارد تعهد كند.

جعفر صانعي مقدم مستندساز و سخنگوي انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند در خانه سينما ضمن بيان اين مطلب با اشاره به بيانيه مشترك انجمن مستندسازان و انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: خبر راه اندازي شبكه اي ويژه براي نمايش فيم هاي مستند نويد خوشي براي مستندسازان بود اما بعد از گذشت زمان و بررسي نتيجه عملكرد اين شبكه مثبت نبود. متاسفانه اين شبكه به تعهدات خود در حوزه توليد و نمايش به درستي عمل نكرد و انتظاراتي كه مستندسازان و به خصوص جوانان فعال در اين عرصه داشتند به درستي برآورده نشد.

وي در ادامه افزود: به اعتقاد من يكي ديگر از مشكلات شبكه مستند در كنار مسائل مالي و همچنين خلف وعده مبني بر توليد آثار مستند اين است كه تلاش مثبتي براي وسعت بخشيدن به ژانرها و موضوعات اين نوع سينما نمي كند.اين درحالي است كه اگر آمار مميزي بر فيلم هاي مستند توليد شده در اين شبكه و همچنين فيلم هاي مستند ديگري كه خريداري مي كنند پايين آيد با آثار متنوعي روبرو خواهيم شد ولي متاسفانه به جنبه جذابيت فيلم هايي كه از اين شبكه پخش مي شود توجهي نمي كنند.

سخنگوي انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند در ادامه افزود : ناگفته نماند كه بخشي از مشكلات مالي شبكه مستند حل شده است اما هنوز بدهي هاي پيشين پرداخت نشده است و همين مسئله موجب شده اعتراض مستند سازان و به خصوص انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند شود.

صانعي مقدم در ادامه افزود: چندي پيش من به عنوان يكي از اعضاي هيات انتخاب فيلم هاي مستند در نخستين دوره جشنواره جتم جم حضور داشتم و فيلم هاي مستندي كه در اين جشنواره عرضه شده بود حاصل هفت سال از توليدات فيلم هاي مستند شبكه هاي مختلف سيما بود كه برخي از اين فيلم ها از كيفيت خوبي برخوردار نبودند از همين رو وجود شبكه مستند مي توانست در انتخاب توليد و انتخاب آثار كيفي سهيم باشد؛ بنابراين بار مسئوليت اين شبكه در قبال توليد آثار ارزشمند مستند به لحاظ كيفي و كمي بيشتر است.

اين مستند ساز در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به اين مطلب كه حل مشكلات مالي ، مي تواند ساير صنوف سينماي مستند را در توليد آثار سهيم كند گفت: حل مسائل مالي و عملي كردن وعده هايي كه براي ساخت فيلم به مستندسازان داده شده است مي تواند مشاركت اين صنوف را در انجام امور همراه كند. چراكه مشاركت در توليد علاوه بر همفكري در مسائل توليد و ساخت فيلم ها نوعي طرح موضوع و ايده پروري را نيز به همراه دارد و در نتيجه اين تعامل است كه خلاقيت و در ادامه جذابيت به ساختار مستندهاي تلويزيوني برمي گردد.

سخنگوي انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند در پايان افزود: جوانان فعال در عرصه مستندسازي از شبكه مستند به ويژه مسئولان و دست اندركاران توليد فيلم براي اين شبكه انتظارهاي بسياري دارند و آرزو دارند كه شبكه مستند موج تازه اي از نمايش آثار مستند تلويزيوني را ارائه دهد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|12|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن