تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820586016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي عناصر نمايشي داستان حضرت يوسف (ع) در يك كتاب


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بررسي عناصر نمايشي داستان حضرت يوسف (ع) در يك كتاب
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

كتاب «حكمت، هنر زيبايي و عناصر نمايشي قصه‌ يوسف (ع)» اثري نظري است كه نشان‌دهنده اين است كه داستان حضرت يوسف (ع) داراي ظرفيت‌ها و ويژگي‌هاي دراماتيك است.

به گزارش بخش كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدعلي خبري - مؤلف كتاب - درباره‌ي اين اثر گفت: براي نگارش اين كتاب حدود دو سال در كلاس‌هاي تفسير سوره يوسف (ع) آيت‌الله جوادي آملي شركت كردم.

خبري كه داراي مدرك دكتري پژوهش هنر از دانشگاه تربيت مدرس است، افزود: اين كتاب تلخيصي از رساله دكتري‌ام است كه با راهنمايي دكتر حبيب‌الله آيت‌اللهي انجام گرفته است.

او ادامه داد: در اين كتاب، شش عنصر نمايش ارسطويي را مبناي تحليل قرار داده و انطباق نمودار روايي داستان حضرت يوسف (ع) را با نمودار نمايش اوجگاهي يا دراماتيك بررسي كرده‌ام.

اين نويسنده با بيان اين‌كه منظورش از ظرفيت‌هاي نمايشي در داستان حضرت يوسف (ع) امكان بالقوه تبديل‌پذيري اين داستان از نظر محتوا و شكل به اثر نمايشي است، گفت: در اين كتاب، ابتدا زاويه ديد در داستان يوسف (ع) در قرآن كريم را مورد توجه قرار دادم و در خلال همين توجه، مطالعه نقش ‌داناي كل به عنوان راوي مورد تحليل قرار گرفته است.

وي همچنين توضيح داد: شخصيت‌پردازي در اين داستان هم با تكيه بر گفت‌وگو، رفتار و اعمال به دو روش مستقيم و غيرمستقيم صورت گرفته كه در شخصيت‌پردازي مستقيم براي معرفي شخصيت‌ها و ابلاغ انديشه و پيام آن‌ها از جملات خبري و توقيفي استفاده شده است؛ اما در شخصيت‌پردازي غيرمستقيم، وجوه مختلف شخصيت‌پردازي در گفت‌وگو‌ها و اعمال معرفي مي‌شود.

كتاب «حكمت، هنر زيبايي و عناصر نمايشي قصه يوسف (ع)» توليد مركز هنرهاي نمايشي حوزه هنري است كه در 271 صفحه، قطع رقعي و شمارگان 2500 نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

انتهاي پيام

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن