تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند در بهشت هفتاد هزار قصر از يا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرهاي جهان جاكارتا ، شهر گل‌هاي اركيد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: شهرهاي جهان جاكارتا ، شهر گل‌هاي اركيد
جام جم آنلاين: شهر بزرگ جاكارتا در جزيره جاوه قرار گرفته است. از آنجا كه اندونزي در منطقه استوايي واقع شده و جنگل‌هاي انبوه استوايي و باراني دارد، در اطراف جاكارتا نيز فضاي سبز انبوه فراوان است. بارش فراوان باران و جنگل‌هاي پردرخت، سبب شده تا در اطراف جاكارتا پارك‌هاي ملي متعددي احداث شود. برخي از اين پارك‌ها داراي انواع كميابي از جانوران وحشي‌اند.


پارك سفري جاكارتا از جاذبه‌هاي طبيعي اين شهر است. در اين پارك بيش از 300 نوع حيوان وحشي و انواع پرندگان كمياب نگهداري مي‌شوند وقتي سوار به خودرو در پارك به گردش يا سفر مشغوليد، ببرهاي سوماترا و آلبينو، آهوها و گوزن‌هاي جاوه، ميمون‌هاي سوماترا و خرس‌هاي چيني را مي‌بينيد.

پرندگاني را هم در پرواز مي‌بينيد كه پيش از اين شايد حتي عكس آنها را هم نديده باشيد. در اين پارك سفري، 2 آتش‌فشان دوقلو هم ديده مي‌شود. بوستان تامان ميني در جنوب شرقي جاكارتا، از بوستان‌هاي زيباي شهر است. اين بوستان كه مساحتي حدود 130 هكتار دارد، در سال 1975 گشايش يافت.

در اين بوستان ساختمان‌هايي احداث كرده‌اند كه در آنها صنايع دستي و لباس‌هاي سنتي اندونزي به نمايش گذاشته شده است. باغ بوگور هم از جاذبه‌هاي شهر است. اين باغ در دوره استعمار ساخته شد و زيبايي شگفت‌انگيزي ارد. جالب است بدانيد اين باغ تاريخي بيش از 15 هزار نوع درخت و گياه دارد كه ازجمله 400 نوع نخل و 3 هزار نوع اركيد در آن ديده مي‌شود. كساني كه به جاكارتا سفر مي‌كنند و به گل علاقه دارند به تماشاي باغ كوهستاني سيبوداس (‍Cibodas)‌ هم مي‌روند.

اين باغ در مكاني به وسعت حدود 100 هكتار در سال 1862 براي تحقيق و مطالعه انواع گل‌ها احداث شد. باغ اركيد جاكارتا نيز تماشايي است. اين باغ با هدف تجاري و براي پرورش گل‌هاي كمياب اركيد احداث شده. اين باغ مجموعه‌اي كم‌نظير از گل‌هاي اركيد دارد و محصول آن به كشورهاي مختلف صادر مي‌شود.

سرزمين فانتزي و دنياي آبي

شهر جاكارتا يك باغ‌وحش بزرگ دارد كه در منطقه پاسارمينگو در جنوب شهر واقع شده و وسعت آن 140 هكتار است. باغ‌وحش جاكارتا در سال 1864 احداث و در سال 1966 به مكان كنوني‌اش منتقل شد.

شهر جاكارتا، چندين پارك سرگرمي دارد كه نه‌تنها كودكان بلكه بزرگسالان و حتي گردشگران خارجي را جذب مي‌كنند. هر روز هزاران نفر از اين پارك‌ها استفاده مي‌كنند.

يكي از آنها «سرزمين فانتزي» نام دارد. هر بچه‌اي در اين پارك سراسر روز را سرگرم است. پارك آبي آنكول (Ancol)‌ از ديگر جاذبه‌هاي تفريحي جاكارتاست.

دنياي دريايي يكي ديگر از پارك‌هاي سرگرمي مشهور در جاكارتاست. اين پارك، نوع اندونزيايي ديسني‌لند است كه در آن همه گونه وسيله سرگرمي و تفريح و بازي مهياست.

چرخ‌هاي پرنده، قطار وحشت، چرخ و فلك، نمايش‌هاي سنتي با ميمون و ده‌ها برنامه تفريحي ديگر در اين پارك، سبب شده تا هر روز هزاران مراجعه‌كننده داشته باشد. اجراي موسيقي زنده از ديگر برنامه‌هاي جالب پارك به شمار مي‌آيد.

در دنياي آبي، آكواريوم‌هاي عظيمي هم به چشم مي‌خورد. در اينجا مي‌توانيد بيش از 4 هزار ماهي عجيب و كمياب از 300 نوع مختلف را ببينيد كه بيشترشان ماهي‌هاي اقيانوسي‌اند. پارك‌هاي سرگرمي جاكارتا فيلم‌هاي آموزشي نيز به زبان‌هاي انگليسي و باهاسا نمايش مي‌دهند. برخي از اين پارك‌ها درياچه‌هاي مصنوعي براي قايقراني تفريحي دارند.

ترجمه و تاليف: جهانگير چراتي

چهارشنبه|ا|14|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن